Elev de 11 ani, lovit cu pumnii și picioarele de colegi, după ora de engleză, în curtea unei școli din Mureș
Un conflict violent între elevi de gimnaziu, într-o școală din Mureș, readuce în atenție nevoia de psihologi și a consilierilor în unitățile de învățământ. Mai ales acum, când mai toate orele s-au făcut online și copiii nu au mai socializat ca înainte.
Unii dascăli susțin că la revenirea în clase, elevii sunt mai agitați și mai puțin comunicativi și ar avea nevoie de o perioadă de reacomodare cu colegii. Ministrul Educației spune că are în lucru o Ordonanță de Urgență care prevede înființarea de cabinete psiho-pedagogice în fiecare școală. Ne lipsesc peste 4.000 de specialiști.
Incidentul s-a petrecut la școala gimnazială din comuna Band. După ora de limba engleză, copiii de clasa a patra au ieșit în curte ca să se joace, doar că joacă s-a transformat rapid în ceartă. Un elev de 11 ani a fost doborât la pământ și lovit cu pumnii și picioarele de alți doi colegi.
Solyom Ildiko, profesoară de engleză: „A alergat la mine un elev din curtea şcolii să îmi spună că în spate se bat copii şi un elev este căzut pe jos. Mi-a zis că nu poate să respire. Aşa spaimă nu ştiu dacă am trăit vreodată în 30 de ani de predat.”
Copilul a ajuns la spital. Cu toate că nu a rămas internat, trebuie să facă mai multe investigații.
Bartha Maria, director adjunct: „Copilul ar avea probleme şi la rinichi, a fost lovit şi la rinichi.”
Dascălii spun că elevii au fost mai agitați de când s-au întors în bănci și că reintegrarea după scoală online este mai dificilă.
Rudnyanszky Orsolya, învăţătoare: „Din vorbe urâte, următoarea mişcare deja care se produce un pumn sau o palmă sau dat cu picioare din păcate.”
Solyom Ildiko, profesoara de engleză: „Eu cred că pauza foarte foarte mare în predarea asta face to face îşi spune cuvântul, pentru că copii au reguli, ştiu că trebuie să se se conformeze, cred că uită de educaţie.”
Aceste probleme ar putea fi rezolvate cu ajutorul psihologilor şi consilierilor, dar care din multe şcoli lipsesc, în special din cele din mediul rural.
Iulia Butean, psiholog școlar: „Este foarte important să existe într-o şcoală şi este foarte important ca elevii să meargă la aceşti psihologi şi să îşi spună probleme în mod deschis. Elevii trebuie învăţaţi şi făcuţi să înţeleagă că există variante mult mai sănătoase şi mult mai corecte de a-şi rezolva problemele.”
În prezent avem doar 2500 de specialişti în unităţile de învăţământ şi ar mai fi nevoie de aproximativ 4.000 de psihologi şi consilieri, potrivit Ministerului Educaţiei.