Doi frați, bătuți de șoferii unor camioane care transportau lemne, la Orăștie
Scene scandaloase au avut loc în Orăștie, unde doi frați au fost bătuți de șoferii unor camioane.
Victimele au vrut să reclame un transport de lemne care li s-a părut suspect și de aici a pornit totul.
Platforma creată de autorități pentru astfel de situații nu le-a venit în ajutor. Are mari neajunsuri, reclamă și activiștii de mediu, iar hoții de lemne pot profita de situație.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Scenele au fost filmate în Orăştie, judeţul Hunedoara, de doi tineri care au întâlnit în drumul lor trei camioane care li s-au părut mult prea încărcate cu lemne. Suspicioşi, aceştia au încercat să verifice legalitatea transportului prin aplicaţia SUMAL, dar au fost văzuţi de şoferi, care au sărit la bătaie. Pe unul dintre ei l-au dezbrăcat de la brâu în sus şi i-au confiscat hainele, după care le-au distrus autoturismul.
Bogdan Pătrașcu, tânărul agresat: „Am vrut să verificăm numerele remorcilor să vedem dacă au aviz sau respectă tonajul şi în momentul în care am scos telefoanele am fost văzuţi. Unul dintre ei m-a lovit direct şi m-a întrebat „ce cauţi aici, bă?” M-a lovit, a încercat să mă tragă în incinta vulcanizării, u continuat cu tot felul de ameninţări, injurii, l-au lovit şi pe fratele meu, au încercat să ne ia telefoanele”.
Potrivit poliţiştilor, şoferii în cauză aveau actele de transport în regulă, însă acum sunt anchetaţi pentru distrugere şi loviri. Pe de altă parte, activiştii de mediu atrag atenţia că aplicaţia SUMAL pe care au încercat să o acceseze victimele are în continuare mari neajunsuri şi funcţionează - culmea - în favoarea hoţilor de lemne.
Antoniu Bumb, Asociația DECLIC: „Nu avem alerte satelitare care să ne spună când se taie ilegal şi nu avem geolocatie. La fel de grav, traseul camioanelor este disponibil pe aplicaţie doar o zi, apoi dispare. Acest lucru le permite transportatorilor să facă mai multe drumuri cu un singur aviz de transport, deci să transporte şi lemn furat, pentru că din acest moment nu îi mai vede nimeni”.
Mihai Goțiu, activist de mediu: „Cred că este un cumul de factori, o incompetentă a celor care au implementat acest sistem, a celor care au făcut aplicaţia. Pe de altă parte, este şi o presiune foarte mare din partea industriei lemnului, fie care vorbim de administratori privaţi de pădure, de administratori de stat, ROMSILVA şi de firme de exploatare din industria lemnului”.
Ministrul Mediului, Barna Tánczos, nu a răspuns întrebărilor reporterilor PROTV pe această temă şi a anunţat că va avea la Braşov o conferinţă de presă.
Ultima raportare arata că anual în România se taie 38,6 milioane de metri cubi de lemn, dintre care 20 de milioane, ilegal.