Povestea de dragoste dintre doi artisti contemporani care a facut inconjurul lumii
Povestea dintre Marina Abramovic si Ulay este cunoscuta in intreaga lume, pentru intensitatea acesteia.
Au incercat sa devina o singura persoana in plan profesional dar si personal, iar in momentul in care au ales sa se desparta, au facut-o in stilul caracteristic.
Alegeri 2024
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
Inceputul: Povestea dintre cei doi incepe in anii ’70, cand se intalnesc in cadrul unei emisiuni din Amsterdam. Marina este una dintre primele femei din Europa de Est care au facut body art si era vazuta de catre cei din lumea televiziunii, drept unul dintre pioneri acestui tip de arta. Prima persoana pe care a intalnit-o a fost Ulay, de care s-a indragostit instantaneu. Din acea seara, cei doi au devenit nedespartiti, incepand sa creeze impreuna si comportandu-se asemeni unei “fiinte cu doua capete” in incercarea de a deveni unul si acelasi.
In 1976 are loc primul lor spectacol public “Relatie in spatiu”, in timpul caruia cei doi alerga timp de ora unul spre celalalt, goi, ciocnindu-se cu o viteza din ce in ce mai mare.
Urmeaza “Relatie in Timp”, care incepe fara public. Cei doi si-au legat parul intr-o singura coada si au stat pe loc, in sala, timp de 16 ore, alaturi de cei din organizare. Dupa 16 ore, aflati aproape de epuizare, publicul a fost invitat in sala. Cei doi au vrut sa vada daca pot folosi energia publicului si au ramas pentru inca o ora pe scena.
In 1977 lucreaza la “Relatie in miscare”si “Imponderabilia”, al doilea spectacol avand loc la intrarea in muzeul din Bologna. Pentru acesta, cei doi au reamenajat intrarea intr-una mai mica, stand unul in fata celuilalt complet goi. Cei care doreau sa intre in cadrul festivalului din muzeu erau astfel nevoiti sa treaca printre cei doi, uitandu-se in ochii unuia dintre ei.
Ultima creatie a celor doi reprezinta de fapt despartirea acestora. Cei doi au hotarat ca fiecare sa plece dintr-un capat al Marelui Zid Chinezesc. Ulay, reprezentand focul-simbol masculin- a plecat din desert iar Marina de la tarmul marii. Planul initial al celor doi era sa se intalneasca la mijlocul drumului si sa se casatoreasca. Timp de 8 ani au incercat sa primeasca autorizatia ptr ceremonia ce trebuia sa aiba loc, dar intre timp relatia celor doi a inceput sa se raceasca. Cei doi au hotarat sa se intalneasca la mijloc iar de acolo fiecare sa plece pe drumul sau. Acesta a fost sfarsitul relatiei.
Revederea: Dupa 22 de ani de la despartire, in 2010 Muzeul de Arta Moderna din New York organizeaza expozitia retrospectiva a carierei Mrinei Abromovici. Artista a decis sa ofere mai mult decat fotografi sau obiecte ale creatiei sale, hotarand sa se expuna pe sine, asezata pe unul dintre cele doua scaune de la masa. Scopul era de a oferi o cate o privire fiecarei persoane asezate pe celalalt scaun.
Fara a fi anuntata, la un moment dat, pe scaunul din fata acesteia s-a asezat nimeni altul decat Ulay. Secundele revederii acestuia sunt memorabile, emotile vizibile pe chipurile acestora fiind de nedescris.