Cu ce s-a ocupat Meghan Markle după retragerea din viața regală. Cum își câștigă ducesa de Sussex existența
Meghan Markle și-a asumat o serie de roluri de când ea și soțul ei, prințul Harry, s-au retras din viața regală, în martie 2020.
Meghan Markle a jonglat cu mai multe roluri și business-uri de când nu mai este membru activ al familiei regale britanice. De la gazdă de podcast, la investitor, la vedetă de film, Meghan a găsit diferite moduri în care să își asigure traiul.
În 2020, cuplul Hary Meghan și-a anunțat intenția de a se retrage din rolurile superioare din familia regală britanică, pentru ca cei doi să devină independenți din punct de vedere financiar.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Asta a însemnat, printre altele, ca Meghan și Harry să nu mai fie implicați în numeroasele organizații de caritate din Regatul Unit pe care le sprijineau în calitate de reprezentanți ai familiei regale.
De atunci, Meghan și Harry s-au mutat în casa lor din Santa Barbara, California, unde își cresc cei doi copii, pe Archie și Lilibet.
În tot acest timp, cuplul a întreprins mai multe business-uri pentru a se întreține. Cei doi au fost izolați din punct de vedere financiar de familia lui Harry, după cum a explicat acesta în timpul unui interviu acordat în 2021 pentru Oprah Winfrey.
Pe lângă faptul că lucrează la organizația lor nonprofit, Archewell Foundation, Meghan și Harry au încheiat contracte cu companii importante precum Spotify de când s-au retras din viața regală.
În martie 2024, Meghan și-a anunțat cea mai nouă afacere - un brand numit American Riviera Orchard, care va oferi o varietate de produse, de la cărți de bucate, la veselă și mâncare.
Brandul amintește de precedentul blog de lifestyle al lui Meghan, The Tig, pe care l-a închis în 2017. Ducesa a început The Tig (numit după vinul italian Tignanello) în 2014 și a folosit platforma pentru a scrie despre mâncarea ei preferată, despre locurile în care călătorește, precum și despre reflecțiile sale personale despre viață.
„După aproape trei ani frumoși în această aventură cu voi, este timpul să spunem la revedere The Tig”, a scris ea pe site la închiderea acestuia, conform People.
Organizația non-profit a lui Harry și Meghan - Fundația Archewell
După ce au anunțat că se vor retrage din îndatoririle regale, în martie 2020, Harry și Meghan s-au concentrat pe organizația lor nonprofit, Archewell Foundation.
„Înainte de SussexRoyal a venit ideea de „arche” - cuvântul grecesc care înseamnă „sursă de acțiune”. Ne-am conectat la acest concept pentru organizația caritabilă pe care speram să o construim într-o zi și a devenit sursa de inspirație pentru numele fiului nostru”, a spus cuplul.
La șase luni de la anunțul inițial au creat un site web pentru fundație. De atunci, cuplul și-a folosit organizația non-profit pentru a strânge bani pentru diverse organizații de caritate.
În 2021 au strâns aproximativ 13 milioane de dolari și au oferit aproximativ 3 milioane de dolari sub formă de granturi, cu planuri de a distribui restul banilor în anii următori.
Contractul cu o patformă de streaming
În septembrie 2020 s-a anunțat că Meghan și Harry au semnat un contract multianual cu o celebră platformă de streaming pentru a produce mai multe proiecte.
„Viețile noastre, atât independent unul de celălalt, cât și ca un cuplu, ne-au permis să înțelegem puterea spiritului uman: a curajului, a rezistenței și a nevoii de conectare. Prin munca noastră cu diverse comunități și mediile lor, până la a pune în lumină oameni și cauze din întreaga lume, ne vom concentra pe crearea de conținut care informează, dar și dă speranță”, au spus ei într-o declarație.
Doi ani mai târziu, în decembrie 2022, a avut loc premiera documentarului „Harry&Meghan”. Acesta a documentat totul despre viața lor, de la primele etape ale relației lor până la decizia acestora de a părăsi Regatul Unit.
De atunci, Harry și Meghan au produs o serie de proiecte, inclusiv seriile documentare „Live to Lead” și „Heart of Invictus”. Cei doi au mai multe proiecte programate pentru anul 2024.
Deadline a raportat că Archewell Productions are două seriale de non-ficțiune în „stadii incipiente” de producție la o cunoscută platformă de streaming. Unul dintre seriale va fi produs de Meghan și va „celebra bucuriile gătitului și ale grădinăritului, ale divertismentului și ale prieteniei".
Între timp, cel de-al doilea serial va „oferi telespectatorilor un acces fără precedent la lumea poloului profesionist", un sport pe care prințul Harry îl practică de ani de zile.
Podcastul Meghan’s Archetypes
La două luni după ce și-au anunțat parteneriatul cu o platformă de streaming, Harry și Meghan au anunțat că au semnat un „parteneriat pe mai mulți ani” cu Spotify și cu noua lor companie de producție, Archewell Audio.
Colaborarea lor a adus podcastul Meghan’s Archetypes, care a fost lansat în august 2022. Podcastul a avut un prim sezon de succes, ajungând în topurile internaționale ale Spotify în Statele Unite, Regatul Unit, Irlanda, Australia, Noua Zeelandă și Canada. în primele două zile de la lansarea primului episod.
Meghan a avut o mulțime de invitați celebri, de la Serena Williams, la Paris Hilton, și a folosit conversațiile lor pentru a explora diferite stereotipuri și prejudecăți care țin de femei. A câștigat chiar și un premiu People's Choice Award pentru podcastul pop al anului 2022.
Cu toate acestea, în iunie 2023, Meghan a anunțat că s-a despărțit de Spotify după 12 episoade.
După ce s-a despărțit de Spotify, Meghan a semnat un nou contract pentru un podcast cu Lemonada Media, în februarie 2024. Ducesa de Sussex a anunțat vestea pe site-ul lansat recent de ea și Harry - Sussex.com.
Investiția lui Meghan în Clevr Blends
„Această investiție este în sprijinul unei femei antreprenor pasionate care acordă prioritate construirii unei comunități alături de afacerea sa”, a declarat Meghan.
Parteneriatul dintre Harry și Meghan și Ethic
Decizia de a se asocia cu Ethic a fost una personală pentru Meghan, care a declarat pentru The New York Times că „investițiile nu au fost niciodată ceva ce ea a văzut în copilărie ca fiind o opțiune”.
„În lumea din care vin eu nu se vorbește despre investiții. Nu îți permiți luxul de a investi”, a spus Meghan.
Brandul de lifestyle al lui Meghan - American Riviera Orchard
Proiectul surpriză a debutat atât cu un cont de Instagram, cât și cu un site propriu. Numele pare a face trimitere la locul în care a crescut Meghan - Santa Barbara - despre care Travel & Leisurescrie că este considerată „riviera americană datorită climei sale temperate și datorită peisajelor luxuriante, precum și a culturii robuste a mâncării și vinului”.
Logo-ul include și numele „Montecito”, care este cartierul în care locuiesc ducele și ducesa de Sussex.
Brandul va vinde mai multe produse clasificate la categoria „bunuri și servicii”. Aici sunt incluse produse de bucătărie, cum ar fi veselă, tacâmuri și cărți de bucate, chiar și alimente precum jeleuri, gemuri și produse tartinabile.
Brandul pare să fi atras atenția fanilor și a celebrităților deopotrivă, întrucât a adunat peste 375.000 de urmăritori în mai puțin de 24 de ore.
Primul produs al brandului este un borcan de dulceață de căpșuni.