(P) Vrei să faci bani din dropshipping? Iată ce pași trebuie să urmezi
Dropshippingul este un model de business foarte popular atât în afară, cât şi la noi în ţară. Se remarca prin costuri reduse, dar şi prin faptul că se poate desfăşura 100% online.
O mulţime de produse se pretează pentru un business de tip dropshipping, de la cămăşi pentru bărbaţi şi până la agende, cosmetice sau bijuterii.
Dacă îţi doreşti să porneşti un astfel de business, dar nu ai idee de unde să porneşti, am pregătit pentru tine câţiva paşi uşor de urmat:
Înțelege conceptul
Înainte de a începe un astfel de business, trebuie să înţelegi pe deplin conceptul. Dropshipping-ul se referă la un sistem de vânzări fără stocuri fizice. Tu vei gestiona magazinul online şi activităţile de marketing, iar când un client comanda un produs, furnizorul tău îl va trimite direct către acesta. Astfel, elimini grijile legate de investiţii mari la început, dar şi problemele ce ţin de stocuri şi logistica.
Alege o nișă potrivită
Nişa pe care o alegi poate dicta succesul sau eşecul afacerii tale. E o idee bună să te îndrepţi către produse pentru care există cerere, dar unde piaţă nu este încă saturată. De asemenea, poţi să te îndrepţi către nişe ce te pasionează, unde simţi că poţi aduce un suflu nou. Bineînţeles, fie că alegi să vinzi cămăşi pentru bărbaţi personalizate, fie că alegi să vinzi cosmetice, cerecteaza piaţa înainte şi evaluează competiţia.
Există o mulţime de siteuri şi platforme care te pot ajuta să găseşti o nişă potrivită pentru afacerea ta. Ba mai mult, unele platforme îţi vor oferi detalii despre nişe de business în cifre, astfel încât tu să îţi dai seama cât de saturată este piaţa.
Caută furnizori de încredere
Pentru un business de tip dropshipping de succes ai nevoie de furnizori de încredere. Când furnizorii nu livrează la timp sau livrează produse de o calitate îndoielnică, vei avea o mulţime de clienţi nemulţumiţi. Cauta platforme dedicate acestui tip de business, unde poţi să găseşti furnizorii de care ai nevoie. Citeşte întotdeauna recenziile când vine vorba de furnizori, ca să te asiguri că faci cea mai bună alegere. Fie că vrei să vinzi rochii de damă sau cămăşi pentru bărbaţi, fie că vrei să vinzi decoraţiuni, furnizorii de încredere vor sta la baza afacerii tale.
Creează-ţi un magazin online
Ca afacerea ta să prindă contur, ai nevoie de un magazin online. Există platforme ce te ajuta să creezi un site în doar câteva minute, în special pentru afaceri de tip dropshipping. Desigur, ai şi opţiune de a-ţi crea propriul site cu un domeniu ales de tine. Varianta din urmă este de preferat dacă vrei să îţi construieşti o identitate de brand. Asigură-te că siteul tău este uşer friendly, optimizat din punct de vedere SEO şi că ai descrieri de produs cât mai clare şi convingătoare. De asemenea, nu uita de fotografiile de produs. De la cămăşi pentru bărbaţi şi până la cosmetice sau genţi, îţi doreşti fotografii la rezoluţie înaltă, cât mai cool.
Gândeşte-te la preţuri
Preţul produsului trebuie să acopere costurile afacerii tale, chiar să îţi ofere şi profit, însă asta nu înseamnă că poţi alege orice preţ doreşti. Trebuie să ţii cont de preţurile din piaţă, dar şi de ceea ce oferă competiţia ta. Spre exemplu, dacă pui la vânzare o pereche de blugi pentru bărbaţi la 500 de lei, însă alte siteuri vând jeansi similari la 200 de lei, clienţii vor opta pentru competiţie. Acelaşi lucru este valabil pentru toate produsele, de la rochii sau genţi şi până la pantaloni eleganţi pentru bărbaţi, cosmetice sau lumânări parfumate.
Concentrează-te pe marketing și promovare
Este foarte puţin probabil să ai un business de succes fără să investeşti în marketing şi promovare. Dacă nu ai expertiza în acest domeniu, e de preferat să apelezi la specialişti, care îţi pot oferi un plan de acţiune personalizat. Concentrează-te atât pe SEO sau Search Engine Optimization, care se referă la promovarea pe motoarele de căutare, cât şi pe platformele de social media. Reţelele sociale sunt mai puternice ca niciodată, în special Instagram şi TikTok.
Ca să îţi promovezi afacerea cu succes, încearcă să creezi un brand puternic, care să se remarce pe piaţă. Nu uita că nu vinzi doar produse, ci vinzi şi stări de spirit şi emoţii.
Cu cât promovarea în online este mai atent realizată, cu atât ai şanse să îţi creşti afacerea şi să ai cu adevărat succes. Bineînţeles, toate aceste etape de promovare au nevoie de timp pentru a funcţiona, aşa că nu te aştepta să vezi rezultate majore în câteva zile.
Dropshipping-ul este o afacere ce îţi poate oferi oportunităţi reale de a-ţi rotunji veniturile, fără să fie nevoie de investiţii majore. Inspiră-te din paşii de mai sus dacă vrei să pui bazele unei astfel de afaceri, însă acorda atenţie sporită planului de business. Planul de business contează în orice tip de afacere, inclusiv cele din sfera dropshipping.
Sursa:
Etichete:
Dată publicare:
23-09-2024 16:57
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.