Paul Angelescu prezintă starea deplorabilă a portului Constanța, duminică la „România, te iubesc!”
Duminică, România, te iubesc! ajunge în portul Constanța, devenit un punct strategic la nivel mondial după începerea invaziei Ucrainei.
Războiul a prins administrația porturilor cu un masterplan pe care nimeni nu l-a respectat și cu investiții întârziate cu deceniile. Vara aceasta, tirurile cu cereale au așteptat zile întregi la cozi kilometrice ca să poată intra în port.
Paul Angelescu prezintă, în ancheta Port la marea nepăsare, starea portului Constanța în momentul de față și cum a fost gândit în urmă cu 100 de ani. Era un sistem complex, cu sute de kilometri de linii de cale ferată si triaje uriașe, lăsat la cheie înainte de revoluție. În prezent, triajul de la Valul lui Traian, un nod feroviar crucial pentru bunul mers al trenurilor către port, este un dezastru. Are cele mai adânci ape din Marea Neagră și poate deservi nave suficient de mari ca să transporte mărfuri până in Asia, însă... intervine blocajul în hârtii.
Alegeri 2024
22:52
Călin Georgescu, declarații directe despre Rusia. Ce a spus despre cezariană şi avort
22:25
Senatorul Liviu Brătescu susține că imaginea sa a fost folosită ilegal într-un videoclip deepfake pentru atacuri politice
22:16
POLITICO: Șeful TikTok, chemat la Parlamentul European pentru rolul jucat în alegerile șocante din România
21:36
Călin Georgescu vrea să reintroducă serviciul militar obligatoriu: „Înnobilează poporul, înnobilează tinerii”
În alt secol, în port, trenuri de marfă cu zeci de vagoane intrau direct în vapoare uriașe. Așa erau duse la export mărfurile, printr-un sistem tren-vapor extrem de eficient. Ele există și astăzi, dar sunt în conservare, așa cum sunt și două proiecte uriașe de extindere, începute înainte de 1989, extrem de necesare. Autoritățile încearcă să repare într-o vară ce nu s-a făcut timp de 30 de ani.
Port la marea nepăsare, un reportaj semnat de Paul Angelescu, duminică, de la ora 18:00, la România, te iubesc!. Emisiunea poate fi vizionată, în avans, pe VOYO.