Samsung pregateste asaltul la suprematia Apple. Investitie de 3.6 mld. dolari in tehnologia care sa-i readuca pe primul loc
Cei de la Samsung vor investi 3.6 miliarde de dolari in urmatorii 3 ani.
Samsung Display planuieste sa investeasca 3.6 miliarde de dolari in paneluri OLED, compania-mama, Samsung Electronics Co Ltd, dorind sa mareasca volumul de componente vandute pentru a sterge din ecuatie castigurile mai slabe ale smartphone-urilor.
Purtatorul de cuvant de la Samsung Display le-a spus celor de la Reuters ca noua linie de productie va crea display-uri OLED de dimensiuni medii si mici pentru device-uri pentru consumatori precum smartphone-uri si tablete. Investitia ar urma sa fie facuta intre 2015 si 2017, a mai adaugat purtatorul de cuvant de la Samsung Display, fara a oferi alte detalii.
Analistii spun ca noua linie va produce penaluri curbate precum cel de pe Galaxy Note Edge si va ajuta pana la urma sa ii castige pe clientii externi ce devini cruciali pentru viitoarele castiguri ale Samsung Electronics dupa perioada de declin care a facut ca Apple sa egaleze Samsung la numarul de unitati vandute in ultimul trimestru din 2014.
"Pe termen lung cred ca e posibil ca vanzarile sa se extinda catre clientii externi" spune analistul Sang-woo de la Leading Investment & Securities, adaugand ca sunt sanse ca rivalii Samsung sa inceapa sa incerce sa recupereze terenul pierdut si sa foloseasca ecrane curbate.
Samsung Electronics investeste serios in partea de componente a afacerii in fiecare an. Din cei 21.45 de miliarde de dolari investiti anul trecut, 12.2 miliarde de dolari au fost pentru industria semiconductoarelor, iar alte 3.6 miliarde de dolari au fost pentru display-uri.
Pe langa investitia OLED, Samsung va construi o fabrica de cipuri in Coreea de Sud, investitia fiind de 14.6 miliarde de dolari. Compania a dezvaluit ca aceasta va fi finalizata in a doua jumatate a lui 2017.
Agentia de presa din Coreea de Sud, Yonhap, a anuntat separat miercuri ca LG Display Co Ltd planuieste sa investeasca undeva la 900 de milioane de dolari pentru a mari capacitatea liniei de productii OLED. LG Display a refuzat sa comenteze informatia.