Facebook a facut un alt experiment secret pe spatele utilizatorilor. Rezultatul ar fi sporit prezenta la vot cu 3%

04-11-2014 09:15


facebook

Se pare ca reteaua sociala Facebook a facut un experiment secret pe spatele utilizatorilor sai, in 2012, alterand news feed-ul in asa fel incat acesta sa contina mai multe stiri serioase share-uite de prieteni.

Aceasta schimbare ar fi sporit prezenta la vot, in cadrul alegerilor prezidentiale din SUA, din 2012, cu 3%, potrivit Huffington Post.

Astfel, cei care au derulat experimentul au incercat sa vada daca utilizatorii, atunci cand sunt expusi mai mult timp la stiri serioase postate de prieteni, au o probabilitate mai mare de a merge la vot.

Facebook sustine ca articolele care au fost "promovate" au avut un continut general, nu unul politic, si ar proveni de la peste 100 de publicatii, printre care New York Times sau Fox News.

Experimentul a fost discutat cu unii academicieni, insa Facebook nu a vrut sa imparta cu opinia publica acest proiect din cauza planurilor privind redactarea unei lucrari stiintifice in acest sens.

"Votul este un principiu de baza al democratiei si credem ca incurajarea spiritului civic este una dintre contributiile pe care le putem face la adresa comunitatii", a spus un purtatorul de cuvant al Facebook.

Acest experiment vine dupa ce Facebook a fost implicat intr-un scandal, din cauza unui alt experiment facut cu utilizatorii sai.

Experimentul, care nu a beneficiat de consimtamantul utilizatorilor, a provocat un val de critici in randul acestora, din cauza incalcarii vietii private si a unor principii de natura etica. Timp de o saptamana, in anul 2012, Facebook a manipulat "news feed"-urile (sectiunea in care sunt prezentate noutatile publicate de internauti) de la aproape 700.000 de utilizatori pentru ca acestea sa para mai "fericite" sau mai "triste" decat erau in mod obisnuit.

Citeste si: Experimentul psihologic facut de Facebook pe utilizatori. Ce a aflat din continutul postarilor facute pe retea

Sursa: Huffington Post