Cumparaturi inteligente la mall sau hipermarket. Cum functioneaza aplicatiile care te informeaza despre cele mai noi reduceri
Se schimba modul in care facem cumparaturile. Ca sa afle cele mai noi reduceri, clientii sunt indemnati sa-si descarce aplicatia mallului sau hipermarketului care ii intereseaza.
Aceasta le comunica unor senzori locul unde se afla cumparatorul, care este instiintat in timp real care sunt reducerile din apropierea lui.
Noul sistem are la baza beaconul, un senzor care poate sa comunice cu telefonul inteligent prin intermediul unei aplicatii.
Acest dispozitiv mic, discret, a impanzit mall-ul. In momentul in care te apropii de magazinul unde este amplasat, te recunoaste si iti transmite informatii despre produsele care ar putea sa te intereseze. De pilda o reducere la incaltamintea de barbati de 20 la suta.
Aplicatia pe care clientul este invitat sa o descarce cand intra in magazin, se poate conecta la pagina de Facebook pentru a afla mai multe despre cumparator: varsta, sexul, orasul. In functie de interesele lui ii transmite informatii despre anumite produse.
"Va revolutiona experienta de cumparaturi in general, va ajuta in sensul in care va scurta distanta dintre client si magazin", spune David Hay, directorul unui mall.
Sistemul poate tine minte de cate ori s-a apropiat un client de un produs. O informatie extrem de valoroasa spun vanzatorii.
"Poate sa-si dea seama ca pe acest consumator il intereseaza acel produs. El va primi din partea magazinului un mesaj in telefon care ii spune Mihai, pentru ca te intereseaza acest produs iti oferim un discount de 10 la suta", spune Ciprian Pasca, dezvoltatorul sistemului.
Intr-un hipermarket, aplicatia magazinului ii anunta pe clienti ce reduceri sunt la raioanele prin care merg.
"Beaconul simte prezenta telefonului si trimite o oferta relevanta pentru zona asta", spune Bogdan Lupu, reprezentantul unui hipermarket.
Magazinele spera sa dea lovitura, in conditiile in care 87% dintre romani au un telefon inteligent in buzunar cand merg la cumparaturi. Potrivit dezvoltatorilor, 30% dintre clientii mallurilor din America sau vestul Europei folosesc deja aplicatiile magazinelor.