"Made in Romania". Cel mai scump drum: 2.000.000 €/KM

Autostrada Soarelui

Inceput in 1982, drumul national dintre Orsova si Moravita nu a fost terminat nici pana in prezent. Din banii platiti pe reparatii se putea construi o autostrada.

Romania Libera: Lucrarile au inceput in 1982, cand s-a pus problema stramutarii drumurilor din Clisura Dunarii, afectate de construirea hidrocentralei de la Portile de Fier. Lucrarile au fost stopate in 1989 si au fost reluate mult mai tarziu", isi aminteste povestea drumului national DN 57, din Clisura Dunarii, Cornel Martincu, presedinte al Institutului de Proiectare in Transporturi Rutiere, Navale si Aeriene IPTANA. Drumul in cauza porneste la Orsova si dupa 170 de km ajunge la Moravita, pe un traseu pitoresc, in buna parte pe malul romanesc al Dunarii. An de an turistii care traverseaza zona si localnicii isi rup masinile in el si se uita cu jind la malul sarbesc, pe care se afla un drum national ca in palma. La noi, ba mai cade o stanca, ba se pravale un mal, ba asfaltul este napadit de cratere. In 20 de ani statul nu a gasit niciodata banii necesari terminarii acestui drum, de altfel unul modest, pe doua benzi. Singurele fericite sunt firmele de constructii, care primesc de treaba si sunt chemate de urgenta sa intervina cand au loc alunecari de teren sau caderi de stanci. Mai de voie, mai de nevoie , la astfel de incidente, Compania de Autostrazi baga adanc mana in buzunar pentru a plati reparatiile. Fara lucrarile efectuate anterior anului 1989, DN 57 a inghitit pana acum 558 milioane lei (130 milioane euro), adica cam cat ar costa construirea de la zero a 30 de kilometri de autostrada.

Gandul: De ce sunt pustii santierele de pe Autostrada Soarelui. Vezi explicatia Transporturilor Nici tipenie de om, numai niste caini pazind gramezile de pamant. Viitoarea autostrada parea o ulita de tara. Greu de crezut ca pe aici vor circula masini peste numai cateva luni, fie si pe un singur fir, asa cum a promis ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. Urcam pe pod, sperand ca vom da acolo de niscaiva muncitori. Dar n-am gasit pe nimeni. De sus am zarit, insa, o umbra misunand jos, la piciorul podului. Era paznicul, plictisit de atata stat degeaba. Nimic care sa indreptateasca optimis-mul celor mai recente declaratii ale oficialilor de la Bucuresti. "Ce e cert este ca eforturile pe care le facem in acest moment este ca sa putem sa circulam la vara, nu sa receptionam, subliniez, sa circulam catre mare, atat pe autostrada, cat si pe calea ferata, si sa demonstram ca, atunci cand vrei, poti sa impingi niste lucruri care vad ca atarna de ani de zile (. ..) Vor construi si fundatia la celelalte benzi, dar bineinteles ca nu vor avea timp sa toarne asfalt. Nu vor putea sa faca minuni in sase luni cat nu s-au facut in sase ani", spunea Anca Boagiu.

Evenimentul Zilei: Taxa de tranzit prin Cernavoda starneste controverse Transportatorii obligati sa treaca prin Cernavoda dupa inchiderea podului contesta taxele impuse. Traficul la intrarea in județul Constanța e anevoios și, pentru mașinile grele, scump. Transportatorii s-au intalnit ieri cu reprezentantii municipalitatii din Cernavoda care instituise o taxa pentru masinile grele ce tranziteaza orasul. In urma restrictionarii circulatiei pe podul de peste Canalul Dunare Marea Neagra, masinile de mare tonaj sunt obligate sa treaca prin oras. Federatia Operatorilor de Transport Rutier (FORT) a notificat deja Consiliul Local Cernavoda, aducandu-i la cunostinta ca va inainta actiune in instanta impotriva hotararii consiliului local. Liderul FORT, Augustin Hagiu, a informat-o ieri pe Mariana Mircea, primarul orasului Cernavoda, ca "fluxul comercial de transport rutier a scazut deja cu 40% de la aparita acestei masuri aberante".

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Spaniolii au facut 8.800 km de autostrada in 20 de ani! Noi?
Spaniolii au facut 8.800 km de autostrada in 20 de ani! Noi?

Reteaua de autostrazi din Spania a inregistrat cea mai spectaculoasa evolutie in ultimele doua decenii. Astfel, potrivit datelor Eurostat, ibericii au ajuns la 13.500 de kilometri de autostrada in 2009, fata de doar 4.700 de kilometri in 1990.

In lupta cu benzinarii, soferii pierd. Carburantii se scumpesc iarasi
In lupta cu benzinarii, soferii pierd. Carburantii se scumpesc iarasi

Este oficial: urmeaza inca o scumpire a carburantilor la pompele OMV Petrom peste cateva zile. Asta dupa ce, in urma cu doar o saptamana, compania a majorat litrul de motorina cu sapte bani, pana la 5,45 lei - sortimentul cel mai scump.

Coruptia, un ideal in viata. Vile de vamesi
Coruptia, un ideal in viata. Vile de vamesi "curati ca lacrima"

Unii dintre functionarii angajati in Vama Albita traiesc in case de lux, detin terenuri si masini scumpe, dar niciunul dintre ei nu a cazut in plasa DNA. Cei mai multi spun ca bunurile sunt obtinute din salariu sau cu imprumuturi la banci.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat
Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat

Horațiu Potra a revenit, luni dimineață, la sediul Inspectoratului General al Poliției. Fostul membru al Legiunii Străine asistă și de această dată la percheziții informatice care îl vizează personal.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.