Boagiu promite 430 km de autostrada pana in 2013. Udrea vrea mai mult!
Anca Boagiu anunta lansarea unor proiecte de infrastructura cu finalitate in 2013 - 2015, implicand construirea a 190 de kilometri de autostrazi in urmatorii trei ani, pe langa cei 243 km de autostrada programati a se finaliza in urmatorii doi ani.
Gandul: Ministerul Transporturilor si Infrastructurii va lansa pana la sfarsitul anului viitor proiecte cu finantare europeana (Programul Operational Transporturi) de 5,57 miliarde euro, vizand printre altele constructia a 289 kilometri de autostrada (cu termene de finalizare 2013 - 2015) si modernizarea a 166 km de cale ferata, a declarat duminica ministrul de resort, Anca Boagiu. Pe langa banii europeni, Ministerul Transporturilor va aloca acelorasi proiecte 72% din bugetul sau pe 2011, respectiv 8,3 miliarde de lei. In septembrie rata de absorbtie a fondurilor UE era de 1,7%, iar Boagiu s-a ferit sa estimeze cum va evolua acest procent in 2011, raspunzand la intrebare cu un sec "vom vedea". Cei 289 de kilometri de autostrada, pentru care se vor aloca 2,5 miliarde euro, vor fi distribuiti pe cinci tronsoane - Nadlac-Arad (38,8 km, 234 milioane euro), Orastie-Sibiu (82 km, 693 milioane euro), Deva-Orastie (32,8 km, 355 milioane euro), Timisoara-Lugoj Lugoj (35,6 km, 217 milioane euro) si Lugoj-Deva (99,5 km, 1,02 miliarde euro).
Romania Libera: Capitala. 9 ani si 140 milioane € pentru 8 kilometri de drum. Scurtatura dinspre centru spre A1 va fi gata peste trei ani Anuntat inca din anul 2005 si propus pentru inceperea lucrarilor de constructie un an mai tarziu, proiectul culoarului care sa scurteze drumul soferilor care parcurg distanta dinspre centrul Capitalei spre zonele de est si vest („strapungerea" Splaiul Independentei - autostrada Bucuresti-Pitesti) a fost amanat ani la rand din lipsa de finantari. Data anuntata initial pentru finalizarea lucrarii a fost anul 2008. Abia in urma cu cateva zile, lucrarile de santier la acest important obiectiv au fost demarate. Mai exact, s-a turnat fundatia unui pilon central al podului hobanat (pod suspendat cu cabluri inclinate tip harpa), ce va fi construit peste raul Dambovita, in apropiere de Podul Ciurel, obiectiv ce va face parte din penetratia Splaiul Independentei - Autostrada Bucuresti-Pitesti, care va avea o lungime totala de aproximativ 8,3 kilometri.
Evenimentul Zilei: Cum ar trebui sa arate harta autostrazilor peste zece ani Peste zece ani, romanii vor putea circula pe 1.000 de kilometri de autostrada. Cel putin asta rezulta din hartile prezentate ieri de ministrul transporturilor, Anca Boagiu, privind proiectele prioritare ale institutiei. In prezent, Romania dispune de o retea de autostrazi cu o lungime totala de 313,5 km. Daca ne amintim ca in 2000 romanii se puteau mandri numai cu autostrada de la Bucuresti la Pitesti, putem spune ca planurile noului ministru nu sunt greu de indeplinit. Insa depinde foarte mult de cum se schimba in perioada urmatoare strategia in domeniul Transporturilor si daca aceste proiecte vor ramane prioritare si pe viitor.