Școlile folosesc cataloage electronice private, în timp ce Ministerul Educației promite un sistem propriu abia din 2029
În multe școli au scăzut absențele și au crescut notele, pe măsură ce implicarea familiei a fost susținută de catalogul electronic.
Părinții pot vedea zilnic situația copilului. În momentul de față, doar firmele private pun la dispoziția unităților de învățământ aceste platforme. Un proiect al Ministerului Educației a fost abandonat și astfel s-a pierdut finanțarea de 40 de milioane de euro. Oficialii au relansat ideea.
Directoarea unei școli: „Eu am aici toate conturile unificate, de director, de profesor și de părinte pentru cei doi copii. Aplicația calculează singură toate mediile, înregistrează absențele, cele motivate, notele.”
Catalogul electronic este folosit în momentul de față de 2.030 de unități de învățământ, din cele peste 6.000 existente în țară.
Diana Răducanu, directoare adjunctă a liceului Jean Monnet: „Am observat, de exemplu, că atunci când pun absențe la începutul orei, există posibilitatea ca în următoarele câteva minute să apară copiii la ușă, pentru că ei primesc pe telefon informația că le-am pus absență. Știm exact, în orice moment, câte absențe a acumulat un copil, câte absențe are motivate de către părinte. Părintele știe foarte bine câte poate să motiveze.”
Catalogul electronic simplifică activitatea școlilor
În școlile în care a fost introdus catalogul electronic, și ședințele cu părinții se desfășoară diferit, pentru că aceștia știu deja notele și absențele pe care copiii lor le au. Rămâne mai mult timp pentru a discuta alte probleme legate de școală.
Adrian Neagoe, diriginte: „Lucruri legate de organizare, legate de activități, de excursii sau alte lucruri organizatorice la nivel de clasă.”
Pe piață există mai multe firme care au pus la dispoziția unităților de învățământ cataloage electronice. O singură platformă a adunat peste un milion de utilizatori - părinți, copii și profesori.
Alex Holicov, fondatorul unei platforme educaționale: „Rata absenteismului a scăzut în unele școli cu peste 60%, reducerea abandonului școlar cu peste 45%. Media pe școală a crescut cu aproximativ 1 punct, îmbunătățirea rezultatelor la evaluarea națională a crescut cu 20-30% în rândul elevilor.”
Aceste platforme sunt contra cost, însă acolo unde ele au fost implementate, școlile au primit sprijinul autorităților locale, astfel încât elevii să nu plătească nimic.
Catalogul electronic de la Ministerul Educației, amânat până în 2029
Din anul 2022, Ministerul Educației ar fi trebuit să introducă un sistem propriu.
Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației: „Proiectul este mult mai amplu și este sistemul integrat de management al școlarității, care include și un catalog electronic. Acum noua filosofie a sistemelor informatice este pe cloud, mai ales că discutăm de cloud-ul guvernamental. Asta nu mai înseamnă investiții enorme în centre de date, clădiri, servere și așa mai departe.”
Ministerul speră că sistemul va fi implementat până în 2029.