Tot mai mulţi londonezi cad pe scările rulante de la metrou, pentru că nu se ţin de teamă să nu se infecteze

scari rulante
Shutterstock

De teamă să nu se contamineze cu noul tip de coronavirus, numeroşi londonezi evită să ţină mâna pe banda de cauciuc a scărilor rulante de la metrou.

Rezultatul este o creştere a căderilor potenţial mortale, îşi exprimă îngrijorarea transportatorii londonezi, citaţi vineri de presa londoneză, informează AFP, potrivit Agerpres.

Douăsprezece persoane au murit sau au fost grav rănite în metrou din aprilie până în iunie, iar 23 în autobuze. Este o cifră mai mare decât în timpul altor trimestre din perioada 2020-2021, subliniază cotidianul The Telegraph.

Unul dintre ”cele mai mari riscuri” pentru securitatea pasagerilor este de a nu se ţine şi a cădea din cauza unei ”percepţii conform căreia banda de cauciuc nu este curată în contextul pandemiei”, a comentat Andy Lord, directorul general al metroului londonez, citat în cotidian.

Persoanele în vârstă sunt în categoria cu cel mai mare risc, căderea lor intervenind în timp ce ele încearcă să pună un bagaj pe scara rulantă, potrivit lui.

Citește și
Aerosoli
Nature: Coronavirusul se transmite prin aer. Ne concentrăm prea mult pe dezinfectarea suprafețelor
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

O altă cauză a căderii este starea de ebrietate a unor pasageri, cu o creştere a ieşirilor în timpul nopţii pe măsură ce interdicţia de circulaţie a fost ridicată, a adăugat Andy Lord.

În afară de un regim de igienizare intensivă a reţelei de metrou, deja în funcţiune, regia de transporturi (TfL) intenţionează să extindă instalarea, începută anul trecut, a unor aparate cu raze ultraviolete pe banda scărilor rulante, pentru a eradica orice urmă de virus.

Menţionat de Telegraph, un raport al TfL publicat săptămâna aceasta asupra securităţii pasagerilor arată că numărul de răniţi la un milion de pasageri este în prezent ”superior obiectivului fixat” de regie.

”Numărul de persoane ucise sau rănite a crescut odată cu reîntoarcerea pasagerilor în reţeaua de transport. Numărul de accidentări survenite pe scările normale sau pe cele rulante se menţine la un nivel relativ ridicat. În raport cu trimestrul precedent, există de asemenea o uşoară creştere a numărului de accidentări acolo unde un factor a fost starea de ebrietate”, precizează documentul.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Anunț important al CDC: Coronavirusul se transmite prin aer, nu de pe suprafețe
Anunț important al CDC: Coronavirusul se transmite prin aer, nu de pe suprafețe

Coronavirusul se transmite în special pe calea aerului, iar riscul de a fi luat de pe suprafețe este redus, a transmis Centrul pentru Prevenirea și Controlul Bolilor (CDC) din SUA.

Nature: Coronavirusul se transmite prin aer. Ne concentrăm prea mult pe dezinfectarea suprafețelor
Nature: Coronavirusul se transmite prin aer. Ne concentrăm prea mult pe dezinfectarea suprafețelor

Cazurile de infectare cu noul coronavirus prin intermediul unor suprafețe sunt rare, iar OMS și autoritățile sanitare naționale trebuie să își clarifice recomandările, transmite prestigioasa Revistă Nature într-un editorial publicat marți.

Te poți infecta cu coronavirus dacă atingi bancnotele euro? Ce spune un oficial al Băncii Centrale Europene
Te poți infecta cu coronavirus dacă atingi bancnotele euro? Ce spune un oficial al Băncii Centrale Europene

Manipularea bancnotelor euro nu reprezintă un risc major de infecţie cu noul coronavirus, comparativ cu alte suprafeţe, a dat asigurări un oficial din conducerea Băncii Centrale Europene (BCE). Nu se spune însă nimic despre monedele euro.

Studiu: Cât timp poate supraviețui noul coronavirus pe măștile de protecție
Studiu: Cât timp poate supraviețui noul coronavirus pe măștile de protecție

Noul coronavirus rezistă până la trei ore pe unele suprafețe cum ar fi șervețelele, dar poate să rămână zile întregi pe bancnote, metal și plastic, potrivit cercetătorilor de la Universitatea din Hong Kong.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.