TikTok-ul s-a transformat într-un imens bazar. Mai multe magazine apelează la platformă pentru a-și vinde produsele
Tot mai multe magazine apelează la social media pentru a-și vine produsele: de la haine până la bijuterii, parfumuri, suplimente alimentare sau hrană pentru animale de companie.
Platforma de socializare Tik Tok, de pildă, s-a transformat într-un imens bazar. Vânzătorii își prezintă produsele prin sesiuni live, iar clienții pot comanda direct printr-un mesaj privat.
Doi soți din Craiova au un magazin de blănuri și haine de piele. Un specialist în publicitate i-a sfătuit să organizeze sesiuni live pentru cumpărători, în fiecare seară.
Atunci este momentul în care cei mai mulți dintre români navighează pe internet. Iar vânzătorii oferă detalii și arată chiar și certificate de calitate și garanție celor interesați.
Bogdan Cheluțu, administrator magazine: „Cam într-o oră, așa, maxim, pe ceas intră undeva la 700-800 de persoane. Am avut chiar și 1.200 de persoane cel mai mult...”
Oana este administratorul unui magazin de mobilă. Și-a făcut cont pe TikTok în urmă cu două luni și a așteptat să adune 1000 de urmăritori pentru ca platforma să îi permită să facă live-uri.
Oana, administrator al unui magazin de mobilă: „Pentru primul live a fost totuși ok, am primit comentarii, lumea se arată interesată de produsele noastre (...) Tik Tok-ul în ziua de azi e cel mai bun mod de a te promova la ora actuală”.
Și un atelier de haine pentru femei a descoperit recent fenomenul de live shopping. Managerul și-a propus să acopere mare parte din zi, așa că acum caută tinere care să se ocupe de aparițiile live pe tik tok.
Mirela Georgescu, manager atelier: „Clienților le place foarte mult deorece văd în detaliu produsul (...). Am decis să dăm acest anunț de angajare să formăm o echipă de cel puțin 3 oameni ca să avem acoperită toată ziua, să fim alături de clientele noastre pe TikTok de dimineața până seara”.
Succesul celor care își promovează marfa în sesiuni live depinde însă de numărul de urmăritori. Produsele sunt etichetate și corelate cu site-ul, astfel încât, printr-un singur click, clienții le pot adăuga în coșul de cumparaturi. Trebuie, însă, să fie atenți.
Cătălin Anghel, specialist în comunicare: „Trebuie să fim atenți la preț și condițiile de garanție (...) Atunci când faci transmisii live la produse trebuie să ai o cameră bună, să știi să te miști, să știi să prezinți, să nu deranjeze, aproape că trebuie să fii și regizor, și cameraman, și speaker”.
La nivel global, conceptul de live shopping funcționează de mai mulți ani. A devenit un fenomen unde clienții probează produsele chiar din confortul casei.
Raluca Radu, specialist comerț electronic: „Cei care urmăresc sesiunea pot interacționa cu cel care face live shoppingul prin comentarii și pot spune ce îi interesează, inclusiv îi pot cere: pune-ți tricoul pe tine sau hai să vedem cum se potrivește acel pulover cu o fustă sau arată-ne ce era în pachet”.
Potrivit celei mai mari platforme de comerț electronic de la noi din țară, sectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,3 miliarde de euro la finalul anului 2022.