Protest pe DN17. Localnicii din Livezile, nemulțumiți de trecerile la nivel cu calea ferată, semnalizate doar cu ”STOP”

×
Codul embed a fost copiat

Protest pe Drumul Naţional 17, care leagă Ardealul de Bucovina.

Locuitorii localității Livezile sunt nemulțumiți de faptul că trecerile la nivel cu calea ferată sunt semnalizate doar cu indicatorul "STOP".

Astfel, șoferii sunt obligați să oprească de fiecare dată, deși în zonă trec doar șase trenuri pe zi.

Din cauza fluxului mare de mașini, se creează cozi lungi de câţiva kilometri.

Comuna Livezile este situată la opt kilometri de Bistrița. De câteva ori pe zi, la intrarea în localitate începe să se formeze o coadă de mașini care ajunge până în oraș și asta din cauza căii ferate care traversează, de două ori, Drumul Național 17, un drum extrem de circulat de către toți cei care vor să ajungă în Moldova. Șoferii sunt obligați să se oprească în fața indicatorului „STOP”, ceea ce duce la îngreunarea traficului.

Citește și
pod de cale ferata prabusit
Ar trebui să avem trenuri care merg cu 160 km/h, dar, în realitate, CFR nu poate înlocui o şină ruptă acum 4 ani

Localnic: ”Suntem legați de orașul Bistrița și trebuie să ajungem mereu în timp util. Nu putem porni cu 40 de minute înainte să ajungem șapte kilometri. Să speram că se va face ceva.”

Localnic: ”De la deplasarea Bistrița-Livezile și 45 de minute și o jumătate de oră se face.”

Supărați pe situație, 20 de localnici s-au adunat în dreptul căii ferate pentru a cere autorităților să fluidizeze traficul. Ei își doresc o semnalizare intermitentă sau o barieră, pentru că trenul trece prin zonă doar de șase ori în 24 de ore. Primarul recunoaște că a făcut numeroase adrese în acest sens, însă niciodată nu a primit un răspuns pozitiv.

Traian Simionca, primar comuna Livezile: ”Vorbim de autobenzi și vorbim de drumuri express și noi nu putem face după 30 de ani trecere la nivel de cale ferată cu intermitentă, nu cu bariere.”

Nici polițiștii nu pot interveni pentru a fluidiza traficul, întrucât nu au dreptul de a dirija în dreptul unei căi ferate.

Ciprian Buta, șef serviciu rutier IPJ Bistrița-Năsăud: "Polițistul rutier în momentul în care preia dirijarea se anulează toate indicatoarele, ori noi nu putem anula indicatoarele care reglementează circulația pe calea ferată.”

Responsabilii CFR spun că au contractul de semnalizare intermitentă a trecerii la nivel cu calea ferată aprobat, însă va mai trece ceva timp până la montarea propriu-zisă.

Ștefan Pop, șef de stație CFR Bistrița: ”Termenul este de patru luni în faza de proiectare. În faza de execuție constructorul își va prelua sarcina.”

Conform calculelor făcute de autorități, remedierea situației va mai dura aproximativ un an.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Accident în Suceava, cu 15 persoane implicate. A fost activat Planul roşu de intervenţie
Accident în Suceava, cu 15 persoane implicate. A fost activat Planul roşu de intervenţie

Şapte persoane au ajuns la spital, miercuri dimineaţă, în urma unui accident în care au fost implicate un autoturism şi două microbuze, la o trecere de cale ferată din Gura Humorului, a informat purtătorul de cuvânt al ISU Suceava, Alin Găleată.

Ar trebui să avem trenuri care merg cu 160 km/h, dar, în realitate, CFR nu poate înlocui o şină ruptă acum 4 ani
Ar trebui să avem trenuri care merg cu 160 km/h, dar, în realitate, CFR nu poate înlocui o şină ruptă acum 4 ani

TRENULE, VITEZĂ MICĂ, partea a III-a. Au trecut 15 ani de când România are la dispoziție miliarde de euro de la Bruxelles ca să lege cu o cale ferată modernă portul Constanța de graniţa de Vest.

Turiștii, atrași de mocănița de la Sovata. Trenul circulă pe o cale ferată veche de peste un secol
Turiștii, atrași de mocănița de la Sovata. Trenul circulă pe o cale ferată veche de peste un secol

Mocănița de la Sovata le arată turiștilor o bucată din România pitorească. Oamenii pornesc într-o plimbare tihnită și de neuitat pe colinele din Transilvania.

Doi tineri au murit loviți de tren, în Iași. Bărbatul de la volan a forțat trecerea de cale ferată
Doi tineri au murit loviți de tren, în Iași. Bărbatul de la volan a forțat trecerea de cale ferată

Doi tineri și-au pierdut viața duminică după amiază, într-un accident produs în județul Iași.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h
Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h

Iarna pare că își intră în drepturi, cel puțin la altitudini mari. Meteorologii anunță că, de la ora 10:00, până marți seara, la ora 21:00, în zona de munte va bate vântul cu până la 90 de km pe oră.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.