Protest pe DN17. Localnicii din Livezile, nemulțumiți de trecerile la nivel cu calea ferată, semnalizate doar cu ”STOP”

Dată publicare: 17-07-2021 07:53
Dată actualizare: 17-07-2021 09:37


Protest pe Drumul Naţional 17, care leagă Ardealul de Bucovina.

Locuitorii localității Livezile sunt nemulțumiți de faptul că trecerile la nivel cu calea ferată sunt semnalizate doar cu indicatorul "STOP".

Astfel, șoferii sunt obligați să oprească de fiecare dată, deși în zonă trec doar șase trenuri pe zi.

Din cauza fluxului mare de mașini, se creează cozi lungi de câţiva kilometri.

Comuna Livezile este situată la opt kilometri de Bistrița. De câteva ori pe zi, la intrarea în localitate începe să se formeze o coadă de mașini care ajunge până în oraș și asta din cauza căii ferate care traversează, de două ori, Drumul Național 17, un drum extrem de circulat de către toți cei care vor să ajungă în Moldova. Șoferii sunt obligați să se oprească în fața indicatorului „STOP”, ceea ce duce la îngreunarea traficului.

Localnic: ”Suntem legați de orașul Bistrița și trebuie să ajungem mereu în timp util. Nu putem porni cu 40 de minute înainte să ajungem șapte kilometri. Să speram că se va face ceva.”

Localnic: ”De la deplasarea Bistrița-Livezile și 45 de minute și o jumătate de oră se face.”

Supărați pe situație, 20 de localnici s-au adunat în dreptul căii ferate pentru a cere autorităților să fluidizeze traficul. Ei își doresc o semnalizare intermitentă sau o barieră, pentru că trenul trece prin zonă doar de șase ori în 24 de ore. Primarul recunoaște că a făcut numeroase adrese în acest sens, însă niciodată nu a primit un răspuns pozitiv.

Traian Simionca, primar comuna Livezile: ”Vorbim de autobenzi și vorbim de drumuri express și noi nu putem face după 30 de ani trecere la nivel de cale ferată cu intermitentă, nu cu bariere.”

Nici polițiștii nu pot interveni pentru a fluidiza traficul, întrucât nu au dreptul de a dirija în dreptul unei căi ferate.

Ciprian Buta, șef serviciu rutier IPJ Bistrița-Năsăud: "Polițistul rutier în momentul în care preia dirijarea se anulează toate indicatoarele, ori noi nu putem anula indicatoarele care reglementează circulația pe calea ferată.”

Responsabilii CFR spun că au contractul de semnalizare intermitentă a trecerii la nivel cu calea ferată aprobat, însă va mai trece ceva timp până la montarea propriu-zisă.

Ștefan Pop, șef de stație CFR Bistrița: ”Termenul este de patru luni în faza de proiectare. În faza de execuție constructorul își va prelua sarcina.”

Conform calculelor făcute de autorități, remedierea situației va mai dura aproximativ un an.


VIDEO PROTVPLUS.RO