Începe perioada reducerilor de iarnă. ANPC recomandă cumpărătorilor să fie foarte atenți la prețuri

reduceri

Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, recomandă cumpărătorilor să fie foarte atenţi la preţuri în perioada reducerilor de iarnă.

De asemenea, el a adăugat să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri în privinţa campaniilor publicitare, transmite Agerpres.

„Consumatorii trebuie să ştie că orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile 'preţ nou', 'preţ vechi' lângă sumele corespunzătoare, fie prin menţionarea procentului de reducere a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preţ redus (soldare, lichidare, promoţionale). Orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip, trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei ('soldare/soldări/solduri', 'lichidare', 'promoţii'), însoţită de data de debut şi de durata acesteia", afirmă Paul Anghel.

De asemenea, comisarul ANPC precizează că, în cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai „în limita stocului disponibil".

„În momentul cumpărării, consumatorii trebuie să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală, la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat. La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul '3 la preţ de 2', trebuie să verifice preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional. Sfătuiesc consumatorii să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace, în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site", a declarat directorul general al ANPC.

Citește și
Terasă închisă
Autoritățile din Timișoara pregătesc reduceri de taxe pentru hoteluri și restaurante
Lovitură pentru Serghei Șoigu. În Rusia e scandal uriaș, a fost arestată o a treia persoană anchetată în dosarul viceministrului rus al Apărării

În timpul acţiunilor de control desfăşurate în anii precedenţi, comisarii ANPC au constatat o serie de abateri în această perioadă a reducerilor de iarnă precum: prezentarea într-o formă ambiguă a promoţiilor, respectiv existau afişe cu „reduceri de la 29,99", ceea ce inducea consumatorul în eroare, acesta putând înţelege că procentul de reducere se aplică de la baza de 29,99; erau afişe cu „reduceri până la 50%", dar la data şi ora controlului în unitate nu exista niciun articol cu reducere de 50%; erau afişate reduceri promoţionale fără a fi specificate produsele care beneficiau de aceste reduceri, în condiţiile în care nu toate produsele din magazin se vindeau cu preţ redus.

Alte exemple de abateri prezentate de Paul Anghel vizează zona de încălţăminte, unde bulina roşie cu care erau semnalizate produsele ca fiind cu preţ redus menţiona reducere de până la 30% şi de până la 50%, dar în realitate aceste reduceri s-a constatat a fi de până la 29,17%, respectiv 49,06%.

„Erau diverse articole reduse cu până la 50%, grupate pe un suport special însoţit de afişul de culoare roşie '50%', în subsol precizându-se, cu caractere foarte mici, 'reduceri de până la 50% la produsele marcate prin eticheta de reducere'; s-a constatat practica comercială înşelătoare prin expunerea la comercializare a unor produse textile aflate în soldare, în anumite zone ale magazinului, semnalizate prin afişe de informare cu menţiuni precum 'Totul la 49,90 lei', 'Totul la 39,90 lei', 'Totul la 29,90 lei' sau 'Totul la 19,90 lei', sugerând ideea că toate produsele din zonele respective pot fi achiziţionate la preţul indicat, în realitate fiecare produs din zonele respective avea eticheta de preţ individual, pe care era menţionat preţul la valoarea afişată pe panou", a concluzionat directorul general al ANPC, Paul Anghel.

Articol recomandat de sport.ro
VIDEO Moment șocant în baschet! I-a dat un pumn unui fan chiar în timpul meciului cu Lakers
VIDEO Moment șocant în baschet! I-a dat un pumn unui fan chiar în timpul meciului cu Lakers
Citește și...
Persoanele care se vor vaccina anti-Covid vor beneficia de reduceri. Ce spun patronii firmelor
Persoanele care se vor vaccina anti-Covid vor beneficia de reduceri. Ce spun patronii firmelor

Campania de a-i convinge pe cei reticenți să se vaccineze împotriva COVID-19 nu presupune doar argumente științifice.

Autoritățile din Timișoara pregătesc reduceri de taxe pentru hoteluri și restaurante
Autoritățile din Timișoara pregătesc reduceri de taxe pentru hoteluri și restaurante

Industria ospitalității este unul dintre cele mai afectate domenii, din cauza restricțiilor impuse de pandemie.

O companie își plătește angajații cu 400 de lei pe zi pentru a face cumpărături online
O companie își plătește angajații cu 400 de lei pe zi pentru a face cumpărături online

Compania Outfund vrea să angajeze mai multe persoane care să facă shopping online în valoare de 1.500 de lire sterline pe lună, iar beneficiarii pot păstra ceea ce cumpără.

Românii au făcut shopping și pe timpul pandemiei. Care au fost cele mai cumpărate produse
Românii au făcut shopping și pe timpul pandemiei. Care au fost cele mai cumpărate produse

Dacă ne luăm după reprezentații magazinelor online, cumpărătorul român și-a schimbat comportamentul, de când cu pandemia. A învăţat despre plată cu cardul și se îmbracă aproape exclusiv de pe internet.

Recomandări
Emmanuel Macron: Europa ar putea muri. Trebuie să arate că nu este niciodată vasală Statelor Unite
Emmanuel Macron: Europa ar putea muri. Trebuie să arate că nu este niciodată vasală Statelor Unite

Preşedintele francez Emmanuel Macron a pledat joi pentru o apărare europeană mai puternică şi mai integrată.

Clotilde Armand a fost trimisă în judecată exact în ziua în care şi-a depus candidatura pentru un nou mandat la Sectorul 1
Clotilde Armand a fost trimisă în judecată exact în ziua în care şi-a depus candidatura pentru un nou mandat la Sectorul 1

Potrivit News.ro, procurorii au decis, joi, trimiterea în judecată a primarului Sectorului 1, Clotilde Armand, care este acuză de folosirea funcţiei pentru favorizarea unor persoane.

Șeful Finanțelor anunță dublarea încasărilor la Fisc în primul trimestru, de la 55,7 miliarde de lei la 97,1 miliarde
Șeful Finanțelor anunță dublarea încasărilor la Fisc în primul trimestru, de la 55,7 miliarde de lei la 97,1 miliarde

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a avut încasări de 97,1 miliarde lei în primul trimestru al acestui an, în creştere cu 41,8 miliarde de lei faţă de perioada similară a anului trecut, a anunţat ministrul Finanţelor, Marcel Boloş.