Fost prim procuror al Constanței: Polițiștii care l-au lăsat liber pe șoferul drogat erau detașați pe litoral, în ”vacanță”

vlad pascu acc 2 mai

Polițiștii care l-au lăsat liber pe șoferul drogat înainte ca acesta să comită carnagiul de la 2 Mai era detașați pe litoral, o practică a Poliției Române care permite ca, în fiecare vară, mai mulți agenți din țară ”să petreacă o vacanță reușită” la mare.

 

Agenții de poliție care l-au oprit de două ori pe șoferul drogat Vlad Pascu și l-au lăsat apoi să plece nestingherit de tot atâtea ori, pentru a comite apoi cumplitul accident de la 2 Mai, în care a ucis doi tineri, erau polițiști din țară detașați pe litoral, a declarat Marin Alexandru, fost procuror șef al Constanței, în prezent profesor universitar la Universitatea Ovidius, pentru Replica de Constanța.

Poliția Română detașează în fiecare vară câteva sute de polițiști din toată țara pe litoral, pentru a-i ajuta pe colegii din Constanța la păstrarea ordinii și liniștii publice în timpul sezonului estival, când populația din zonă crește cu sute de mii de persoane, datorită turiștilor veniți la mare.

Citește și
Roberta și Sebastian
„În loc să-i cumpar mașină, i-am luat cavou”. Roberta și Sebastian, uciși în 2 Mai, au fost conduși pe ultimul drum
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

”Până la numirea mea în funcție exista practica detașării din țară a unor procurori pentru a oferi sprijin parchetelor constănțene în cercetarea faptelor penale comise de peroanele care soseau pe litoralul romanesc.

Am constatat atunci că procurorii aceștia, de obicei tineri, foloseau acest prilej pentru a petrece o vacanță reușită și nu manifestau mare interes scopului pentru care au fost detașați. De aceea m-am opus detașării în următorii ani a altor procurori in asemenea condiții.

Mă tem că și în cazul structurilor de poliție se întâmplă la fel. Spun acesta deoarece înțeleg că verificarea în trafic a tânărului drogat s-a realizat de lucrători de poliție detașați. De aceea, lipsa de vigilență sau poate de competență nu cred că se datorează neapărat conducerii Inspectoratului de Poliție Constanța”, a declarat fostul procuror general al Dobrogrei.

”Demonizarea polițiștilor” duce la angajări masive din surse externe

Modul de selecție al polițiștilor detașați pe litoral a fost, de altfel, subiectul unor ample dezbateri în special interne ale MAI. Numeroase voci au susținut mereu că aceștia vin în misiunea de pe litoral ca într-o vacanță, aspect remarcat acum și de un fost procuror șef, care cunoaște foarte bine situația, chiar din interior.

Marian Alexandru observă însă și o altă cauză a incompetenței polițiștilor, care a dus la episoade precum tragedia de la 2 Mai.

”Pe de altă parte, cred că demonizarea polițiștilor, lipsa de respect pentru profesia lor ori angajări masive din surse externe a condus la situația în care tinerii absolvenți de liceu nu se mai îndreaptă către unitățile de învățământ specializate în pregătirea polițiștilor”, a mai declarat fostul procuror șef al secției Urmărire Penală din cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Constanța.

Fostul magistrat consideră că și autorul cumplitului accident reprezintă o consecință a sistemului defect judiciar, populat acum de procurori ”ignoranți sau iresponsabili”, complici ai infractorilor- totul în completarea peisajului din poliție sus menționat, plin de agenți incompetenți.

Procurori ”ignoranți sau iresponsabili” sau complici cu infractorii

”Cât privește împrejurarea că tânărul care a produs accidentul mortal era drogat, aceasta este cu adevărat o consecință a sistemului judiciar. Recent, am citit o știre din care rezultă că un reprezentant al unei autorități cu atribuțiuni în combaterea traficului de droguri a fost arestat tocmai pentru trafic de droguri. 

Aceasta înseamnă că există complicități în interiorul sistemului judiciar cu infractorii ori cei care au atribuțiuni sunt ignoranți sau iresponsabili. Pentru cercetarea infracțiunilor de trafic de droguri s-a creat structura de parchet DIICOT.

Aceasta coordonează polițiști specializați în cercetarea infracțiunilor de crimă organizată. Din păcate, sfera de competențe judiciare pentru aceste structuri s-a lărgit mult prea mult, astfel că nu și-au mai îndeplinit menirea pentru care au fost create. De aceea cred că se impun măsuri legislative care să organizeze mai bine aceste structuri  și atribuirea unor competențe clare în scopul controlării fenomenului care a luat amploare de trafic de droguri”, a mai spus Marian Alexandru.

Corpul de control al MAI verifică polițiștii de la Constanța

Corpul de control al ministrului de Interne a ajuns la Constanța și verifică felul care în polițiștii au tratat cazul lui Vlad Pascu, înainte ca tânărul să-i omoare pe Roberta și Sebastian.

Cele două echipaje de poliție care l-au verificat în trafic l-au lăsat să conducă în continuare, deși mașina lui nu avea o asigurare obligatorie valabilă şi, mai grav, în momentul în care i-au găsit substanțe cu efect sedativ în mașină, nu l-au dus la spital să îl testeze pentru consum de droguri, după ce nu au găsit un drugtest. Ar fi putut chiar să îi rețină permisul de conducere, pentru câteva ore.

Marți, DIICOT a comunicat că Vlad Pascu a mai fost cercetat de două ori, pentru deținere de droguri pentru consum. Prima dată, când avea doar 13 ani. 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Trecutul tumultuos al șoferului care a ucis doi oameni la 2 Mai. „Noi suntem oxicomani”
Trecutul tumultuos al șoferului care a ucis doi oameni la 2 Mai. „Noi suntem oxicomani”

Înainte să provoace tragedia din stațiunea 2 Mai, Vlad Pascu, în vârstă de 19 ani, se lăuda pe rețelele de socializare cu substanțele pe care le consuma.

„În loc să-i cumpar mașină, i-am luat cavou”. Roberta și Sebastian, uciși în 2 Mai, au fost conduși pe ultimul drum
„În loc să-i cumpar mașină, i-am luat cavou”. Roberta și Sebastian, uciși în 2 Mai, au fost conduși pe ultimul drum

Roberta și Sebastian, cei doi tineri uciși în stațiunea 2 Mai de un șofer de 19 ani, posibil drogat, au fost conduși pe ultimul drum. I-au plâns părinții, colegii și profesorii îndurerați și revoltați de sfârșitul lor tragic.

Tânărul care a ucis cu mașina două persoane în 2 Mai, prins cu droguri la doar 13 ani. Cum a scăpat de două dosare penale
Tânărul care a ucis cu mașina două persoane în 2 Mai, prins cu droguri la doar 13 ani. Cum a scăpat de două dosare penale

Apar noi informații uluitoare din viața lui Vlad Pascu, tânărul în vârstă de 19 ani care s-a urcat drogat la volan și a provocat un accident mortal în stațiunea 2 Mai.

Inspecția Judiciară demarează controale la dosarele din Justiție privind deținerea de droguri, după accidentul din 2 Mai
Inspecția Judiciară demarează controale la dosarele din Justiție privind deținerea de droguri, după accidentul din 2 Mai

Inspecția Judiciară va face un control tematic în legătură cu dosarele privind deţinerea de substanţe interzise şi infracţiunile săvârşite sub influenţa acestora.

Motivul pentru care autorul tragediei din 2 Mai nu a fost testat antidrog când a fost oprit de polițiști, înainte de accident
Motivul pentru care autorul tragediei din 2 Mai nu a fost testat antidrog când a fost oprit de polițiști, înainte de accident

Ies la iveală detalii scandaloase după tragedia produsă în weekend în localitatea 2 Mai. Acolo, un șofer de 19 ani, aflat probabil sub influența drogurilor, a intrat în plin într-un grup de tineri, ucigându-i pe doi dintre ei și rânindu-i pe alți trei.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.