Dacia Logan dispare. Cât va mai fi vândută mașina națională a românilor
Dacia Logan se va mai vinde circa 6 ani, iar compania a anunțat că nu s-a decis încă dacă ediția limitată Logan XX va fi și ultima generație a mașinii naționale a românilor, dar modelul va fi oricum înlocuit de Sandero.
Dacia Logan, mașina națională a românilor, a fost acum 20 de ani primul model produs de Renault la Mioveni de la zero, dar istoria sa se apropie acum de sfârșit, scrie Profit.
Vânzările Logan s-au diminuat treptat, iar în prezent mai este interesant doar pentru piețele din România și Bulgaria, în timp ce în Maroc și Turcia se comercializează oricum sub numele Renault, prea puțin pentru ca acest model să mai fie promovat.
Fosta ”mașină de 5.000 de euro” nu se mai regăsește astfel în planurile de viitor ale Dacia, iar acest lucru este confirmat chiar de către oficialii companiei. Practic, Loganul va fi înlocuit de viitoarele generații de Sandero și va mai ținut pe piață circa 6 ani.
„Se lucrează la următoarea generație a lui Sandero. Se lucrează și la un facelift major pentru Logan, la sfârșitul anului viitor. Nu s-a luat încă decizia dacă e ultima generație. Vom mai vinde Logan cel puțin șase ani”, a declarat Mihai Bordeanu, directorul Dacia România.
Logan este de 20 de ani cea mai vândută mașină din România
Iar din moment ce pentru lansarea unei noi generații se lucrează ani de zile și este anunțată ca atare, faptul că se vorbește doar despre Sandero, nu și despre Logan înseamnă că, practic, decizia a fost luată, iar Dacia Logan va deveni în curând istorie.
Începând din 2005, Logan a devenit cel mai vândut model de pe piața din România, titlu pe care și l-a menținut constant, an de an, de-a lungul celor trei generații care s-au succedat până în prezent.
În decursul a două decenii, Logan a fost produs în peste 1.280.000 de unități, din care aproape 585.000 au fost vândute în România iar 695.000 au fost vândute pe piețele externe.