Ce job ți se potrivește în funcție de personalitatea ta
O persoană obișnuită își petrece aproximativ o treime din viață la locul de muncă. Această cifră s-ar traduce în aproximativ 90.000 de ore petrecute la job.
Înainte de a dedica 90.000 de ore unei cariere, merită să explorezi în detaliu întrebarea „Ce job mi s-ar potrivi?”
Fie că ești o persoană introvertită, extrovertită sau o combinație dintre acestea – există un loc de muncă potrivit pentru tine. Dar de ce este important să îți alegi locul de muncă în funcție de personalitatea ta? În primul rând, personalitatea ta influențează modul în care te adaptezi la cultura unei companii și interacționezi cu colegii și clienții. De exemplu, persoanele expresive tind să se integreze mai ușor în medii deschise, precum vânzările sau relațiile publice, în timp ce cei empatici și sensibili se vor simți mai bine în cariere care implică sprijinirea altora, cum ar fi consilierea sau sănătate Pe de altă parte, introvertiții se potrivesc mai bine în medii de lucru care implică colaborarea în grupuri mici sau activități independente, cum ar fi IT-ul sau ingineria.
De asemenea, potrivirea carierei cu personalitatea poate influența performanța ta la locul de muncă. Caracteristicile tale te vor ajuta să interacționezi mai bine cu clienții și să te adaptezi cerințelor zilnice ale jobului. De exemplu, dacă ai trăsături de lider, s-ar putea să te simți atras de roluri manageriale sau antreprenoriale, în timp ce o persoană mai timidă ar putea găsi anumite roluri sociale extenuante, indiferent de pasiunea pe care o are pentru domeniul respectiv. Astfel, înțelegerea felului în care personalitatea ta se aliniază cu sarcinile zilnice te poate ajuta să alegi un job în care vei avea cele mai bune rezultate.
Dacă ai trăsături de personalitate de tip introvertit, este mai ușor să alegi un job care ți se potrivește, atunci când cunoști care sunt acele meserii potrivite pentru un astfel de caracter.
Dacă îți place să lucrezi cu numerele și să ai ocazia să lucrezi în aproape orice industrie, a deveni contabil poate fi cariera potrivită pentru tine. Fiind un domeniu de muncă stabil și în creștere, contabilii pregătesc și examinează înregistrările financiare și analizează orice oportunități sau riscuri. Aceasta este o treabă realizată mai des pe cont propriu și cu câteva întâlniri individuale cu clienții.
Dacă ești un creativ care iubește rezolvarea problemelor, arhitectura ar putea fi potrivită pentru tine. Acest tip de job, de asemenea, nu va necesita prea multă interacțiune socială, în afară de întâlnirile cu clienții și mersul pe șantiere.
Designerii grafici folosesc instrumente digitale pentru a crea elemente vizuale care comunică idei. De la crearea de logo-uri la designul aplicațiilor, aceasta este jobul perfect pentru acei introvertiți cu minte creativă care iubesc tehnologia. Deoarece multe lucrări de design grafic se fac de acasă, aceasta este o profesie foarte plină de satisfacții și flexibilă, care este perfectă pentru persoanele introvertite.
Inginerii sunt în prezent la mare căutare, iar aceste locuri de muncă de obicei sunt plătite foarte bine. Ce este fantastic este că atât introvertiții, cât și extrovertiții pot prospera în medii de inginerie. Ca inginer, folosești principiile matematice și științifice pentru a găsi soluții la probleme tehnice, lucrând fie independent, fie în echipă. Poți alege dintr-o gamă largă de specializări, cum ar fi inginerie aerospațială, inginerie biomedicală, inginerie civilă și inginerie mecanică.
În esență, extrovertiții sunt energizați de interacțiunea socială – spre deosebire de introvertiți, care adesea se simt epuizați de prea multă interacțiune și au nevoie de mult timp singuri pentru a-și reîncărca bateriile. Dar acest tip de personalitate vorbăreț poate veni cu concepții greșite, începând cu ideea că a vorbi este tot ceea ce extrovertiții știu să facă mai bine. În timp ce extrovertiții tind să încline spre a fi mai vorbăreți, ei apreciază și ceea ce au de spus alții și pot fi ascultători excelenți.
Managerii de produs supraveghează dezvoltarea software-ului, acționând ca o legătură între diferite părți interesate și asigurându-se că produsul final oferă ceea ce au nevoie clienții și atinge obiectivele companiei. Deoarece managerii de produs sunt responsabili pentru atât de multe piese în mișcare, ei își petrec cea mai mare parte a timpului întâlnindu-se cu oameni din diferite departamente, facilitând comunicarea și aducând oamenii pe aceeași pagină.
Reprezentanții de vânzări farmaceutice sunt responsabili pentru creșterea prescripțiilor de medicamente pe care compania lor farmaceutică le produce și le vinde. Ei construiesc relații cu cabinetele medicale, spitalele și clinicile de pe teritoriul lor și educă profesioniștii medicali cu privire la beneficiile medicamentului pe care îl vând în numele companiei farmaceutice pe care o reprezintă.
La fel ca multe roluri de vânzări, reprezentanții de vânzări de produse farmaceutice își petrec marea majoritate a timpului vorbind și interacționând cu oamenii, fie că este vorba despre recuperarea conturilor existente, vizitând și prezentând noile cabinete medicale sau clinici sau ținând prezentări despre produsele farmaceutice pe care le au în portofoliu.
Managerii de PR se ocupă de sarcina de a stimula gradul de conștientizare, „buzz” și asocieri pozitive pentru o persoană, produs, serviciu, marcă sau organizație. În funcție de ceea ce promovează, managerii de PR își pot petrece timpul redactând comunicate de presă, consolidând relațiile cu contactele din media, gestionând campanii de presă adresate publicului (de exemplu, lansarea unui produs nou sau o lansare de carte) sau dezvoltarea și implementarea strategiilor pentru a minimiza impactul presei negative.
Customer Success Managerii (CSM) sunt responsabili să se asigure că clienții sunt susținuți și mulțumiți și au tot ce au nevoie pentru a profita la maximum de produsele sau serviciile companiei lor. În funcție de tipul de produs sau serviciu oferit de organizația lor, aceasta poate include totul, de la instruirea clienților cu privire la modul de a valorifica cel mai bine ofertele companiei, elaborarea de strategii în jurul unor noi modalități de îmbunătățire a experienței clienților, răspunsul la solicitările clienților sau depanarea problemelor legate de produse sau servicii.
Date oferite de Bestjobs, una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. În orice moment, pe BestJobs sunt peste 30.000 de joburi și 4,6 milioane de profesioniști conectați la piața muncii.