Profesori, nu mai stresati copiii cu note mari!
Un studiu realizat la Institutul de Studii din Marea Britanie a dezvaluit faptul ca elevii isi pot imbunatati performantele de studiu daca se concentreaza mai mult pe invatatul propriu-zis si mai putin pe rezultatele obtinute.
Preocuparea pentru rezultatele examenelor poate reprezenta motivul pentru care elevii nu ajung la rezultate bune atunci cand sunt studenti, conform declaratiei lui Chris Watkins, un cercetator in domeniul educatiei, pentru ziarul Guardian. Acestia sunt mai motivati, se comporta civilizat, isi doresc sa fie mai independenti si chiar isi dezvolta o gandire strategica atunci cand profesorii nu sunt obsedati de note.
Politicile guvernamentale insa indeamna profesorii sa aleaga varianta cealalta, in care elevii sunt incurajati sa obtina note cat mai mari.
Ministerele au pus presiune asupra profesorilor pentru a se asigura ca performantele obtinute la examenele nationale sunt foarte bune. Dascalii au ajuns astfel sa le vorbeasca elevilor, fara a mai deschide un dialog deschis cu acestia si fara ca elevii sa mai poata sa adresa intrebari.
Watkins declara ca studentii aud rar cuvantul "a invata" si mai degraba sunt presati sa obtina note mari. Un alt studiu a demonstrat ca 4,203 de studenti au aratat imbunatatiri ale comportamentului lor atunci cand profesorii au fost preocupati ca acestia sa invete si nu sa obtina note mari.