E dovedit. Mancarea de tip fast food prosteste copiii

×
Publicitate

Cercetatorii englezi au descoperit recent ca exista o legatura directa intre alimentatia copiilor si activitatea cerebrala a acestora. Astfel, copiii care mananca in mod regulat chipsuri, biscuti sau pizza vor avea un nivel de inteligenta mic.

Studiul, citat de publicatia The Daily Mail, a fost realizat de Universitatea din Bristol.

Cercetatorii avertizeaza insa, ca aceasta descoperire ii vizeaza pe copiii cu varste pana la 3 ani. Daca acestia vor manca, sub forma de regim constant, chipsuri sau pizza, vor avea o inteligenta mai scazuta "cinci ani mai tarziu".

Si, chiar daca dieta este imbunatatita ulterior, ar putea fi prea tarziu, deoarece afectiunea ar putea persista pentru toata viata.

Acest efect al alimentatiei cu "junk food" este comparabil cu cel al copiilor care se hranesc "sanatos" cu fructe, legume si mancare gatita in casa. Acestia vor avea un IQ (nivel al inteligentei) mai mare cu cinci puncte, in comparatie cu cei care mananca biscuti plini de E-uri.

Conform Daily Mail, acesta este primul studiu care demonstreaza legatura directa dintre alimentatia copiilor si activitatea cerebrala a acestora.

Studiul Universitatii din Bristol a luat in calcul mai multi factori, precum statutul social, varsta si educatia maternala.

De asemenea, specialistii au tinut cont de mediul in care traieste copilul, respectiv accesul acestuia la jucarii si carti.

Ei avertizeaza ca o alimentatie corecta este esentiala in primii trei ani ai vietii, atunci cand creierul se dezvolta cel mai repede.

 


 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Ea este blondina care i-a sucit mințile lui Denis Alibec!
FOTO Ea este blondina care i-a sucit mințile lui Denis Alibec!
Citește și...
Un septuagenar a fost prins conducând cu peste 170 de kilometri pe oră, pe centura oraşului Târgu Jiu, unde limita este 90

Un septuagenar din judeţul Dolj a fost prins conducând cu peste 170 de kilometri pe oră, pe şoseaua de centură a municipiului Târgu Jiu. 

Studiu: Peste jumătate dintre tineri amână deciziile majore. „Maybe later” – filosofia Generației Z. „Treptat e cel mai bine”

Spiritul de aventură nu mai este un atribut al tinereții, ci mai degrabă precauția, arată un sondaj recent realizat la nivel global.

Studiu: Natalitatea în Europa, în scădere accelerată. Cercetătorii indică rolul neașteptat al telefoanelor mobile

Rata natalității din Europa continuă să scadă de mai mulți ani, iar cercetătorii explorează tot mai multe explicații pentru acest fenomen. 

Recomandări
Cum explica în 2013 Consiliul Concurenței că a închis o ancheta legată de ROBOR, care în 2026 a dus la o amendă record

Consiliul Concurenței a sancționat 10 dintre cele mai mari bănci din România pentru schimb de informații confidențiale privind stabilirea ROBOR, indice care a influențat creditele acordate populației înainte de 2019 și continuă să afecteze împrumuturile.

Ce știm și ce nu știm despre drona care a explodat în Portul Constanța. Întrebările care alimentează controversele

Sunt încă multe necunoscute după explozia dronei maritime în Portul Constanța. Cronologia incidentului, schimbul de informații cu Ucraina modul în care a fost gestionată situația generează dezbateri aprinse. 

Echipa cu care Eugen Tomac vrea să obțină votul Parlamentului. Cine sunt miniștrii și cei trei vicepremieri

Premierul desemnat, Eugen Tomac, a prezentat echipa cu care vrea să se prezinte în fața Parlamentului. Cabinetul pe care îl propune va avea trei vicepremieri: unul pentru Digitalizare, unul pentru Educaţie şi altul pentru Economie.