Compania Dove, acuzată din nou de rasism

×
Codul embed a fost copiat

O reclamă a companiei Dove a stârnit controverse, pe rețelele de socializare, din cauza unor imagini calificate de consumatori drept „rasiste”, în care o femeie de culoare devine albă, după ce se spală cu un gel de duș.

În imaginea postată de mai multe persoane, pe Facebook și Twitter, poate fi observată o femeie de culoare care, atunci când își dă jos tricoul, se transformă într-o alta, cu pielea de culoare albă.

În colțul din dreapta jos apare o sticlă de gel de duș, pe care este trecută marca Dove, informează publicația britanică The Independent.

Ca urmare a reacțiilor din spațiul public, reprezentanții firmei cosmetice au transmis, pe Twitter: „O imagine postată, recent, pe Facebook, pare să fi ignorat să acorde atenție modului în care sunt portretizate femeile de culoare. Regretăm ofensele aduse”

Citește și
Birkin
O geantă Birkin care i-a aparținut lui Jane Birkin a fost vândută pentru 2,5 milioane de euro. FOTO

Potrivit sursei citate, pentru moment este neclar cărei piețe i se adresa reclama, însă un make-up artist, care a postat prima imaginea pe Facebook, afirmă că această campanie scoate în evidență mesajele pe care persoanele de culoare din Statele Unite le primesc, cu privire la culoarea pielii lor.

„Ce le spune America persoanelor de culoare? Că suntem judecați după culoarea pielii, iar asta include chiar și ceea ce e considerat frumos, în această țară. Ignoranța companiilor privind această problemă nu are nicio logică”, a scris Naythemua, cea care a postat prima imaginea pe Facebook.

Totodată, pe Twitter a apărut și o fotografie cu un gel de duș Dove, pe care scrie că hidratează „de la pielea normală, până la pielea de culoare”.

 

Nu este prima dată când o campanie Dove este acuzată de rasism. În 2011, compania a lansat o campanie în care apar trei femei, între care una de culoare și o alta ce pare a fi hispanică, pentru a arăta că pielea lor capătă o nuanță mai deschisă, după ce folosesc produsele Dove.

În replică, Dove a precizat, la acel moment: „Toate femeile din reclamă vin să sugereze cum arată pielea acestora după folosirea produsului. Nu ne implicăm în nicio activitate care urmărește să insulte vreun segment al audienței”.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția americanilor când au văzut că pot da peste România la CM 2026
Reacția americanilor când au văzut că pot da peste România la CM 2026
Citește și...
"Doar 4% se considera frumoase". Diferenta dintre cum se vede o femeie si cum e descrisa de altii

Dove a lansat o campanie ce isi propune sa demonstreze ca femeile tind sa isi neglijeze trasaturile deosebite si pun accent doar pe cele negative.

Recomandări
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”

Premierul Ilie Bolojan a fost întrebat, vineri, în conferința de presă pe care a susținut-o la Palatul Victoria, dacă salariul minim în România va ”rămâne înghețat” și în anul 2026.   

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Ilie Bolojan: Este o batjocură când îţi iei bani nemunciţi sau banii pe care îi iei nu se reflectă în rezultatele activităţii
Ilie Bolojan: Este o batjocură când îţi iei bani nemunciţi sau banii pe care îi iei nu se reflectă în rezultatele activităţii

Premierul Ilie Bolojan critică indemnizațiile de 27.000 de lei de la Aeroporturi București, numindu-le „o batjocură” în lipsa unor rezultate.