Compania Dove, acuzată din nou de rasism
O reclamă a companiei Dove a stârnit controverse, pe rețelele de socializare, din cauza unor imagini calificate de consumatori drept „rasiste”, în care o femeie de culoare devine albă, după ce se spală cu un gel de duș.
În imaginea postată de mai multe persoane, pe Facebook și Twitter, poate fi observată o femeie de culoare care, atunci când își dă jos tricoul, se transformă într-o alta, cu pielea de culoare albă.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
În colțul din dreapta jos apare o sticlă de gel de duș, pe care este trecută marca Dove, informează publicația britanică The Independent.
Ca urmare a reacțiilor din spațiul public, reprezentanții firmei cosmetice au transmis, pe Twitter: „O imagine postată, recent, pe Facebook, pare să fi ignorat să acorde atenție modului în care sunt portretizate femeile de culoare. Regretăm ofensele aduse”
An image we recently posted on Facebook missed the mark in representing women of color thoughtfully. We deeply regret the offense it caused.
— Dove (@Dove) October 7, 2017
Potrivit sursei citate, pentru moment este neclar cărei piețe i se adresa reclama, însă un make-up artist, care a postat prima imaginea pe Facebook, afirmă că această campanie scoate în evidență mesajele pe care persoanele de culoare din Statele Unite le primesc, cu privire la culoarea pielii lor.
„Ce le spune America persoanelor de culoare? Că suntem judecați după culoarea pielii, iar asta include chiar și ceea ce e considerat frumos, în această țară. Ignoranța companiilor privind această problemă nu are nicio logică”, a scris Naythemua, cea care a postat prima imaginea pe Facebook.
Totodată, pe Twitter a apărut și o fotografie cu un gel de duș Dove, pe care scrie că hidratează „de la pielea normală, până la pielea de culoare”.
For "normal" to dark skin? So dark skin ain't normal... you've lost the plot now... @Dove ???????????? #dove pic.twitter.com/6auQUeBvHi
— MUSTACHE CASHSTASH (@nolomoifa) October 8, 2017
Nu este prima dată când o campanie Dove este acuzată de rasism. În 2011, compania a lansat o campanie în care apar trei femei, între care una de culoare și o alta ce pare a fi hispanică, pentru a arăta că pielea lor capătă o nuanță mai deschisă, după ce folosesc produsele Dove.
În replică, Dove a precizat, la acel moment: „Toate femeile din reclamă vin să sugereze cum arată pielea acestora după folosirea produsului. Nu ne implicăm în nicio activitate care urmărește să insulte vreun segment al audienței”.