Modifica setarile cookie
Toate categoriile

4.000 de marinari români, blocați pe nave sau în porturi, din cauza epidemiei de Covid-19

Your browser doesn't support HTML5 video.

Este o situație fără precedent și în transportul maritim. Mii de marinari sunt blocați pe nave sau în porturi, după ce companiile de navigație și-au suspendat pentru o lună schimburile de echipaje.

Acest lucru atrage consecințe grave și în economie, avertizează sindicatul marinarilor. 80% dintre mărfurile din supermarketuri sunt aduse pe mare. La nivelul Uniunii Europene, navigatorii au cerut să li se deschidă și lor culoare verzi.

Un marinar blocat în Sicilia: „Mai am trei zile, practic, de stat. Nepotul meu a plătit un bilet de avion pentru a veni în România, prin Germania, dar s-a anulat și acela. Deci, s-au mai dus și acolo 360 de euro. Și acum nu mai știu ce să fac. Sunt complet... Nu știu... Sunt la milă domnului de la consulat”.

Comandantul unui vas comercial italian susține, de mai bine de două săptămâni, că este blocat într-un port din Sicilia. „Din Sicilia nu se mai poate pleca, nici măcar trece la Messina, Calabria. La Torino nu se poate ajunge, unde este - am înțeles - un avion militar, pentru românii care au probleme. Cam acestea sunt informațiile. Sunt blocat”.

Reprezentanții sindicatului liber al Navigatorilor susțin că în această situație sunt în jur de 4.000 de marinari români.

Citește și
coronavirus
Pandemia de coronavirus pe glob. 627 de morţi în 24 de ore în Italia

Adrian Mihălcioiu, președintele Sindicatului Liber al Navigatorilor: „Multe companii, dacă nu majoritatea sau chiar toate, au suspendat schimbul echipajelor pentru că nu se mai poate face schimbul în condițiile în care țările își închid frontierele și se suspendă cursele aeriene”.

Reprezentanții firmelor de shiping românești avertizează asupra riscului blocării transportului de mărfuri cu consecințe imprevizibile. 80% din mărfurile din supermarketuri sunt aduse pe mare.

Romeo Stăvar, președintele Asociației Firmelor de Crewing România: „Navigatorii ar trebui să fie tratați la fel cum sunt tratați șoferii camioanelor care fac transport de marfă în Europa, în momentul acesta, în lume, au culoare verzi. Navele acestea reprezintă vectorul de mișcare în jurul lumii. Ei sunt esențiali la bunul mers al economiei, al comerțului, dacă vrem să avem în continuare marfă în magazine”.

Oficialii care gestionează transporturile în Uniunea Europenă s-au întâlnit ieri pentru a lua o decizie în acest sens. Se ia în calcul inclusiv asigurarea unor curse aeriene pentru repatrierea marinarilor și de a-i duce, la schimb, pe alții, pe navele care ar trebui să plece cu mărfuri.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult