Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Inteligența artificială, noul consultant personal pentru cumpărături online. Marile magazine care au apelat la AI

Your browser doesn't support HTML5 video.

Inteligența artificială își face tot mai simțită prezența în viețile noastre și, în curând, ne va ajuta să facem cumpărături online.  

Mai multe companii din domeniu se pregătesc să introducă asistenți virtuali cu AI care să-i ajute pe clienții lor să ia mai ușor decizii atunci când caută produsele preferate.

Marile companii de comerț online, între care se numără Amazon, Shopify sau Walmart, au apelat la inteligența artificială pentru a oferi clienților experiențe cât mai personalizate pe site-urile lor.

Haleluya Hadero, reporter The Associated Press: „Consumatorii care fac cumpărături online de Cyber Monday vor întâlni probabil roboți de chat AI concepuți pentru a-i ajuta în procesul de cumpărături. Companiile încearcă să îi facă mai apți pentru conversații și să le ofere clienților o experiență personalizată la cumpărători”.

Cu alte cuvinte, este vorba despre așa-numiți chatboți care pot să dea nu doar răspunsuri prestabilite la întrebările clienților, ci și să poarte un dialog cât mai aproape de cel pe care l-ar avea cu un consultant de vânzări în carne și oase. În plus, pot face recomandări de produse și cadouri.

Citește și
Robotul Ai-Da
Inteligența artificială revoluționează arta. Cum arată pictura realizată de robotul umanoid Ai-Da. Are o valoare uriașă

Haleluya Hadero, reporter The Associated Press: „Însă roboții de chat nu sunt singura inițiativă a companiilor. Luna trecută, compania de inteligență artificială Perplexity A.I. a anunțat integrarea funcțiilor de cumpărături în motoarele sale de căutare bazate pe AI, care permit utilizatorilor să compare produse între ele”.

Cu toate astea, unii specialiști spun că, mai întâi, companiile trebuie să-i convingă pe clienți că pot avea încredere în inteligența artificială.

Mike Mallazzo, analist comercial: „Nu sunt sigur că acesta este drumul către o adopție pe scară largă a AI, decât dacă un cumpărător poate înțelege cum un model de limbaj AI (LLM) a ajuns să recomande produsul respectiv”.

Așadar, companiile trebuie să investească și în educația consumatorilor, dacă vor ca noile tehnologii să fie adoptate mai repede.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult