(P) Construcția a 36 km de noi piste pentru biciclete în sectorul 2, blocată de PMB

(P) Construcția a 36 km de noi piste pentru biciclete în sectorul 2, blocată de PMB

Primăria Municipiului București blochează proiectul care prevede construirea a 36 km de piste pentru biciclete, în Sectorul 2.

Studiul de fezabilitate realizat de compania VEGO Holdings în baza contractului de proiectare (contract semnat în 26.07.2023, care prevede toate fazele de proiectare: faza studiu de fezabilitate, faza Documentație Tehnică pentru obținerea Autorizației de Construire, Documentație Tehnică pentru Organizarea Execuției, inclusiv obținerea Certificatului de Urbanism și a avizelor necesare, Proiectul tehnic de Execuție și Detaliile de Execuție, asistența tehnică și AS Built) a fost adoptat de Consiliul Local al Sectorului 2 în data de 9.01.2024 având avizul arhitectului șef al PMB (obținut în 27 noiembrie 2023), care chiar laudă inițiativa proiectului: “Apreciem pozitiv viziunea integrată asupra dezvoltării infrastructurii velo pentru bulevardele și șoselele majore, care are în vedere optimizarea tuturor componentelor de mobilitate (transport public traseu comun tramvai și autobuz pe zona centrală, circulație auto cu 3 benzi pe sens, locuri de parcare optimizate, piste velo, trotuar pietonal).

Propunerea pune accentul pe creșterea calității spațiului urban și înverzirea inelului principal de circulație (prin înlocuirea gardurilor separatoare și realizarea de benzi separatoare înierbate și plantate între cele 4 componente de trafic) și contribuie la ameliorarea calității aerului și reducerea insulelor de căldură prin umbrirea realizată de plantația cu arbori maturi.”

Cu toate acestea, deși cele 15 documentații pentru obținerea certificatelor de urbanism au fost înaintate de proiectant imediat după aprobarea studiilor de fezabilitate, adică din 12 ianuarie 2024, Primăria Capitalei trenează procesul de eliberare a certificatelor de urbanism, blocând astfel autorizarea și construirea pistelor de biciclete.

Ca urmare a blocajului sesizat, după nu mai puțin de 105 notificări trimise după trecerea termenului legal de soluționare, câte una pe săptămână pentru fiecare dintre cele 15 obiective, prin care atenționează Primăria Municipiului București că întârzie eliberarea celor 15 certificate de urbanism, încălcând atât toate dispozițiile legale în materie, cât și orice normă morală, întrucât nici la aceste notificări nu s-a primit niciun răspuns, VEGO Holdings a decis să depună plângere prealabilă către Primarul Municipiului București.

Citește și
Ministrul de externe al Turciei face un anunț șoc, după o vizită la Moscova: "Nu există scăpare"

Proiectele realizate de VEGO Holdings prevăd construirea a 36 km de piste pentru biciclete în Sectorul 2 al Capitalei, pe următoarele trasee:

TRASEU 1 – Piața Rosetti - Bulevardul Carol I – Bulevardul Pache Protopopescu – Piața Iancului

TRASEU 2 – Piața Rosetti – Str. Vasile Lascăr – Piața Italiană – Str. Jean Louis Calderon – Piața Spaniei – Str. Ghiocei – Șos. Ștefan cel Mare – Aleea Circului – Bulevardul Lacul Tei

TRASEU 3 – Parcul Circului - Bulevardul Lacul Tei – Parcul Tei – Parcul Plumbuita

TRASEU 4 – Bulevardul Lacul Tei – Str. Dorin Pavel – Str. Oteșani – Str. Mașina de Pâine – Șos. Ștefan cel Mare, Rond Obor

TRASEU 5 – Piața Obor – Aleea Câmpul Moșilor – Parc Păsărari – Șos. Electronicii – Str. Baicului – Șos. Pantelimon – Șos. Iancului – Str. Vatra Luminoasă – Parcul Național

TRASEU 6 – Șos. Pantelimon – Str. Ritmului – Bulevardul Ferdinand – Str. Mătăsari – Str. Agricultori – Piața Muncii

TRASEU 7 – Metrou Ștefan cel Mare – Str. Aurel Vlaicu – Bulevardul Dacia – Str. Traian – Foișorul de Foc – Bulevardul Ferdinand – Parcul Izvorul Rece – Str. Sfântul Ștefan – Piața Sfântul Ștefan – Str. Ștefan Mihăileanu - Foișorul de Foc

TRASEU 8 – Metrou Ștefan cel Mare – Bulevardul Barbu Văcărescu – Garibaldi – Metrou Pipera – 3,0 km

TRASEU 9 – Calea Moșilor – Șos. Colentina – Șos. Andronache – Str. Maliuc – Str. Căpitan Juverdeanu – Parc Ion Creangă – Str. Nicolae Apostol – 8,59 km

TRASEU 10 – Bulevardul Basarabia – Șos. Vergului – 3,64 km

TRASEU 11 – Bulevardul Chișinău – 1,79 km (dublu sens)

TRASEU 12 – Șos. Pantelimon – 3,90 km

TRASEU 13.A – Șos. Ștefan cel Mare – Mihai Bravu - 2,04 km

TRASEU 13.B – Șos. Mihai Bravu - 1,20 km

TRASEU 13.C – Mihai Bravu - 0,96 km

Lipsa de răspuns din partea PMB a determinat VEGO Holdings să depună o plângere administrativă prealabilă, pentru a remedia situația și debloca proiectul. Compania evidențiază necesitatea adaptării la circumstanțe schimbătoare și importanța documentării și comunicării transparente. De asemenea, VEGO Holdings subliniază importanța gestionării riscurilor și anticipării problemelor, valorificarea timpului prin acțiuni prompte și protejarea reputației companiei și a angajaților săi. „Vom menține o relație de colaborare cu Primăria Sectorului 2 și vom îmbunătăți comunicarea cu publicul și autoritățile printr-un dialog constructiv în speranța că interesul pentru utilizarea unui mijloc de transport sănătos și pentru un mediu curat va fi mai puternic decât interese sau dezinterese de moment”, completează Virgil Profeanu, fondatorul VEGO Holdings.

Prin demersul inițiat, compania își propune să obțină transparență sporită în relația cu cetățenii și autoritățile, creșterea vizibilității proiectului și susținerea publicului și a presei. VEGO Holdings solicită sprijinul public pentru deblocarea proiectului pistelor pentru biciclete din Sectorul 2. Întregul proiect a beneficiat de utilizarea platformei RENDA, instrumente avansate de inteligență artificială, care au asistat în luarea deciziilor strategice și optimizarea proceselor de studiu și proiectare. Primăria Capitalei a construit doar 1,6 km de piste noi pentru biciclete și a refăcut pista trasată pe Șoseaua Kiseleff din București (2 km), în 2023, potrivit datelor transmise de municipalitate, HotNews.ro. România este al doilea producător de biciclete din Uniunea Europeană, dar ocupă ultimele locuri în clasamentul folosirii lor, ca mijloc de transport. Principalul motiv este lipsa infrastructurii.

Pentru mai multe informații despre acest subiect puteți consulta și următoarele documente:

Hotatarea de Consiliu Local Sector 2 din 09.01.2024:

https://vego.holdings/wp-content/uploads/2024/05/01.-HCL-nr-004-din-09.01.2024.pdf

Avizul Arhitectului Șef PMB - AVIZ nr. 170376 / 27.11.2023

https://vego.holdings/wp-content/uploads/2024/05/02.-Aviz-Arhitect-Sef-PMN-Matei-Damian.pdf

Prezentare Proiect Piste de Biciclete:

https://vego.holdings/wp-content/uploads/2024/05/03.-Prezentare-Proiect-Piste-Biciclete.pdf

RENDA (Reality Emulation With Native Data Analytics) - Realitate Emulată cu Analiza Datelor Native - este un sistem inovator de inteligență artificială, dezvoltat de entitatea de proiectare, tehnologie și cercetare VEGO Holdings.

Despre VEGO Holdings: VEGO Holdings (Virtual Environment Generation & Optimization) este un grup consolidat de firme care reprezintă la acest moment unul dintre cei mai importanți poli de tehnologie și proiectare în construcții, de la urbanism, arhitectură, structură, la infrastructură și instalații. Proiectarea curentă vizează clădiri civile și industriale, clădiri de birouri, ansambluri de locuințe, centre comerciale, hale industriale, hale de producție și infrastructură, amenajări peisagistice și urbanism. Compania a proiectat până în prezent aproape 8 milioane de metri pătrați de construcții diverse, pentru care a obținut peste 25.000 de autorizații, avize și acorduri, care au generat investiții imobiliare totalizând 3,67 miliarde de euro. Astfel au fost proiectate peste 8,2 miliarde de metri pătrați și au fost urbanizate 47 de hectare de teren intravilan. Potrivit datelor Oficiului Registrului Comerțului, în 2022, din holdingul respectiv fac parte firme precum VEGO Design Expertise, VEGO Concept Engineering, VEGO Construct Development etc., cu un rulaj de peste 10 milioane de euro și circa 180 angajați.

Articol recomandat de sport.ro
Ucrainenii pun presiune: ce se va întâmpla în cazul unui "egal de salon" la Slovacia - România
Ucrainenii pun presiune: ce se va întâmpla în cazul unui "egal de salon" la Slovacia - România

Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.

Citește și...
(P) Rolul energiei verzi pentru un viitor sustenabil
(P) Rolul energiei verzi pentru un viitor sustenabil

În contextul actualelor provocări climatice globale, energia verde a devenit un pilon central în strategiile de dezvoltare sustenabilă.

(P) ASUS Vivobook 15 (M1502): stil și performanță
(P) ASUS Vivobook 15 (M1502): stil și performanță

ASUS Vivobook 15 (M1502) este un laptop care se remarcă prin combinația sa de performanță, design modern și funcții inovatoare, fiind un portabil ideal pentru studenți, profesioniști și utilizatorii de zi cu zi în căutarea unei experiențe digitale de neeg

(P) ASUS Vivobook 16 OLED (M1605): o viziune mai luminoasă cu AMD
(P) ASUS Vivobook 16 OLED (M1605): o viziune mai luminoasă cu AMD

ASUS Vivobook 16 OLED (M1605) este laptopul perfect pentru cei care caută performanță, eleganță și inovație într-un singur dispozitiv.   

Recomandări
Cresc salariile angajaților mai multor companii din România. Sunt vizați mai ales cei aflați la început de carieră
Cresc salariile angajaților mai multor companii din România. Sunt vizați mai ales cei aflați la început de carieră

Vara vine cu salarii majorate pentru angajații mai multor companii. Sunt vizați mai ales cei aflați la început de carieră. Creșterile au fost forțate de majorarea salariului minim pe economie și vor fi în general de câteva procente.  

OFICIAL. Site-urile stirileprotv.ro și protv.ro au fost interzise în Rusia
OFICIAL. Site-urile stirileprotv.ro și protv.ro au fost interzise în Rusia

Autoritățile din Rusia au interzis, începând de marți, 25 iunie, postul de televiziune PRO TV Internațional și site-urile stirileprotv.ro și protv.ro.

Fenomen fără precedent în România. Ce se întâmplă cu românii din diaspora, la 17 ani de când am intrat în UE
Fenomen fără precedent în România. Ce se întâmplă cu românii din diaspora, la 17 ani de când am intrat în UE

Pentru prima dată de la intrarea în Uniunea Europeană, de când avem dreptul să circulăm liber și să muncim în țările din vest, România răstoarnă balanța migratorie în favoarea sa.