Un avertisment pentru Pamant. Meteoritul din Siberia a avut forta a 30 de bombe nucleare Hiroshima

meteorit

Meteoritul de 7000 de tone care s-a dezintegrat deasupra orasului Chelyabinsk, in Siberia in luna februarie, a eliberat o energie echivalenta a celei produse de 30 de bombe nucleare de tipul Hiroshima, se arata intr-un nou studiu, potrivit The Guardian.

O echipa de oameni de stiinta internationali, condusi de Olga Popova, de la Academia Rusa de Stiinte a vizitat Chelyabinsk si satele din imprejurimi la cateva saptamani dupa prabusirea meteoritului.

Oamenii de stiinta au calculat ca explozia cauzata de dezintegrarea meteoritului in timp ce se apropia de Pamant cu o viteaza de 19km/s este asemanatoare cu explozia produsa de 500.000-600.000 tone de trinitrotoluen (TNT) si comparabila cu detonarea a 30 de bombe ca cea lansata la Hiroshima in 1945.

Unda de soc produsa de meteoritul din Chelyabinsk a fost suficient de puternica incat sa-i trimita la pamant pe oamenii care s-au aflat sub traiectoria lui. Peste 3600 de blocuri de apartamente au ramas fara geamuri si acoperisul unei fabrici s-a prabusit in urma impactului.

Peste 1210 de oameni au fost tratati pentru rani, majoritatea provenite de la geamurie sparte. In cel mai intens moment al sau, bila de foc in care s-a transformat meteoritul a fost de 30 de ori mai stralucitoare decat Soarele.

Alertă maximă la Iași după moartea liderului interlop Costel Corduneanu. Planul conceput de poliție, echivalent cu un cod roșu la accidente rutiere: „Suntem mai mulți ca de obicei”

Un localnic aflat la Korkino, aflat la 30 de km depunctul de maxima stralucire al meteoritului, a ajuns cu pielea de pe fata arsa din cauza radiatiilor. Forta cu care a ars a "evaporat" 3 sferturi din meteorit. Pe Pamant a ajuns doar 0.05 % din meteoritul original.

"Scopul nostru este acela de a intelege toate circumstantele care au facut ca 1200 de oameni sa fie internati din cauza unei de soc a meteoritului" a declarat Peter Jenniskens, cercetator NASA.

"Daca omenirea nu vrea sa dispara precum dinozaurii, un eveniment ca acesta trebuie studiat in detaliu" a avertizat Qing-Zhu Yin, cercetator la Universitatea din California.

Analize despre meteoritul din Chelyabinsk vor fi publicate in doua studii in revista "Nature". Primul studiu a avut in centru traiectoria meteoritului si identifica asteroidul 86039 ca fiind corpul din care acesta s-a desprins.

In timp ce al doilea studiu, condus de Peter Brown, de la o Universitate din Ontario, a calculat energia emanata de explozia meteoritului si a aratat ca meteoriti de dimensiuni de pana in 10 metri sunt mai periculosi decat se credea initial.

Aceasta fost cea mai mare explozie a unui meteorit de la cea petrecuta in 1908 in Tunguska, tot in Siberia. Atunci meteoritul prabusit pe Pamant a distrus sute de metri patrati de padure si a eliberat energia echivalenta a 5-15 milioane de tone de TNT.

Duminică seară s-a prăbușit pe gazon, iar luni doctorii i-au anunțat decesul
„Un incendiu subacvatic” masiv se întâmplă în oceane. Experții avertizează întreaga omenire

Lumea se confruntă cu un episod masiv de albire a coralilor din cauza temperaturilor record ale oceanelor, a avertizat luni Administraţia Naţională Oceanică şi Atmosferică a SUA (NOAA), informează AFP.

Inversarea procesului de îmbătrânire ar putea fi posibila. Ce spun oamenii de ştiinţă

Un tip de grăsime care se acumulează odată cu îmbătrânirea ţesuturilor poate fi inversată prin exerciţii fizice, au descoperit oamenii de ştiinţă într-o nouă cercetare publicată vineri.

Afinele sunt, de fapt, roșii. Motivul neașteptat pentru care le vedem albastre

Afinele sunt, de fapt, de o culoare roșu aprins, dar noi le vedem albastre datorită unor nanostructuri din stratul lor ceros care împrăștie lumina albastră și ultravioletă, arată un studiu recent. Mai mult, păsărilor le par de-a dreptul ”fosforescente”.

Comisia Europeană a făcut anunțul momentului. Ce trebuie să se întâmple pentru ca România să adere complet la Schengen

Comisia Europeană a publicat, marţi, un raport cu privire la starea Spaţiului Schengen în anul care a trecut. Cu această ocazie, au fost anunțate priorităţile pentru anul următor.

Klaus Iohannis a transmis ministrului Justiției cererile de urmărire penală față de Petre Roman și Gelu-Voican Voiculescu

Administrația Prezidențială a anunțat, marți, că a transmis ministrului Justiției, Alina Gorghiu, conform procedurii, cererile de urmărire penală față de fostul premier Petre Roman și fostul vicepremier Gelu-Voican Voiculescu.

Răsturnare de situație în dosarul în care este judecat Vlad Pascu. Inspecţia Judiciară a cerut suspendarea judecătoarei

Răsturnare de situație în dosarul în care Vlad Pascu, tânărul care a provocat, vara trecută, accidentul de pe litoral, este judecat pentru omor din culpă.