Cat de importanta este descoperirea celor 7 exoplanete. Cercetator: Gasirea unei a doua planete Pamant e o chestiune de timp

Ultimul update: Duminica 26 Februarie 2017 07:02
Data publicarii: Joi 23 Februarie 2017 18:52

Oamenii de stiinta din intreaga lume sunt in sarbatoare dupa ce astronomii de la NASA, printre care si un roman, au facut o descoperire epocala.

Este vorba despre sapte planete de dimensiunea Pamantului, aflate in galaxia noastra, care ar putea avea apa la suprafata lor. In plus, trei dintre acestea intrunesc conditiile necesare pentru a gazdui viata. Toate orbiteaza o stea pitica si rece, de doua ori mai putin stralucitoare decat Soarele. Evenimentul ne aduce cu un pas mai aproape de un raspuns pentru eterna intrebare: Suntem sau nu singuri in Univers?

Michael Gillon, astronom Belgia: "Este pentru prima oara cand sunt descoperite atat de multe planete de talia Pamantului care orbiteaza in jurul aceleiasi stele."

Prima exoplaneta - 51 Pegasi B - a fost descoperita in 1995 de astronomii elvetieni. Potrivit NASA, pana acum a fost confirmata existenta altor 3.500 de exoplanete in Univers. Si totusi, ce este special de aceasta data?

Leroy Chiao, fost astronaut NASA: "Este incitant pentru ca cel putin trei din aceste sapte planete sunt in asa-numita zona locuibila Goldilocks si asta inseamna posibilitatea de a gasi apa acolo. E prematur sa tragem concluzia ca viata ar fi posibila pe aceste planete, dar tot este o descoperire remarcabila in... "curtea din spatele casei noastre", daca ma pot exprima asa..."

NASA a descoperit sapte exoplanete de marimea Terrei, iar pe trei dintre ele viata este posibila. La ce distanta se afla

Catalin Radu Tanase: "O stea nici prea mare, nici prea mica si opt planete care se tot invart in vidul inghetat al spatiului. Doamnelor si domnilor, bine ati venit acasa: sistemul nostru solar format acum patru miliarde de ani. Iar aici, pe a treia planeta de la Soare, stam noi, oamenii, de doua sute de mii de ani."

"Spatiul, ultima frontiera au zis unii, nu prea e o granita. Stim cum sa trecem de ea cu stiinta: faceti cunostinta cu Trappist 1, un sistem solar imbietor, cu sapte planete cam de marimea Terrei. Nu au nici nume saracele, doar litere: B,C, D... Pe vreo trei, aflate exact la distanta care trebuie fata de steaua lor, ne-am putea muta intr-o zi."

"Numai ca nu prea avem, fizic, cum sa trecem ultima frontiera. Noua noastra casa e la 40 de ani lumina. Inmultim cu 365 de zile, cu 24 de ore, cu 3.600 de secunde si... gata renunt. E prea departe. Ca exemplu, Luna e la o secunda jumate lumina fata de Pamant si Soarele la opt minute. Pentru ca o secunda lumina inseamna 300.000 kilometri distanta."

Tim O'Brien, profesor astrofizica: "Acesta este un model al sistemului nostru solar, puteti vedea Pamantul pe orbita Soarelui. Cea mai departata planeta din sistemul nostru solar este Neptun, aflat la 4,5 miliarde de km de Pamant. Planetele nou-descoperite sunt la 40 de ani-lumina departare. O asemenea distanta vasta nu o putem reda la scara din aceasta incapare. De fapt, nici macar din aceeasi cladire. Si nici din acelasi oras. Ar trebui sa le plasam in... Cardiff, pentru ca aceste sapte exoplanete sunt la 400.000 de miliarde de km departare de Terra."

Presupunand ca problema distantei ar fi rezolvata intr-un fel sau altul, implicatiile acestei descoperiri sunt pur si simplu fabuloase. Ce-i drept, cu bataie lunga... Steaua Trappist-1 are o speranta de viata de 10 trilioane de ani. Soarele nostru a ajuns deja la jumatatea sperantei sale de viata, estimata la 10 miliarde de ani. Asadar, peste cateva miliarde de ani, cand Soarele va ramane fara combustibil si Sistemul Solar din care face parte Terra nu va mai exista, Trappist-1 va fi inca o stea tinerica.

Sean Carey, cercetator: "Dupa parerea mea, aceasta este cea mai mare descoperire de cand a fost pus in functiune telescopul Spitzer, in urma cu 14 ani."

Anton Anton, presedintele comosiei sptaile din Camere Deputatilor: "Ne uitam pe cer cu speranta din epoca sumerienilor, deci se lucreaza de mult la asta. Ramane sa vedem, daca e oxigen, daca e apa..."

Daca va ispiteste mutarea pe una dintre aceste planete, nu e cazul sa aruncati in valiza si... ochelari de soare. Caracteristicle stelei Trappist 1 fac ca lumina sa nu fie mai intensa decat este la noi, dupa apusul soarelui. De pilda ca in aceasta fotografie.

Thomas Zurbuchen, cercetator: "Descoperirea ne da temei sa credem ca gasirea unei a doua planete Pamant nu e o chestiune de daca, ci de cand..."

O calatorie la 40 de ani lumina distanta spre exoplanetele din sistemul solar TRAPPIST- 1. Imaginea dezvaluita de NASA

pergamente

Misterul pergamentelor din Marea Moartă, vechi de 2000 de ani, a fost elucidat

O specie nouă de pasăre în fauna României! Ornitologii români au făcut descoperirea

Imagini ca în filme cu Planeta Jupiter. Fotografii spectaculoase

Surpriza imensă a unui astronaut, după ce și-a măsurat corpul. Mai mare cu 9 centimetri!

Dependenţa de jocuri de noroc, eliminată cu un spray nazal