Soluțiile care elimină tragediile de la metrou. Unde se pot adăposti persoanele căzute pe sine

×
Codul embed a fost copiat

Țările civilizate au căutat soluții pentru a evita asemenea tragedii la metrou, cum a fost cea de marți seară de la noi. În Japonia și Marea Britanie, de pildă, oficialii au montat panouri de protecție, de-a lungul peronului.

Ele reduc la zero numărul celor care cad pe șine. Joi seară,  ministerul de Transporturi a anunțat că se gândește să monteze astfel de panouri. În plus, va suplimenta patrulele și camerele de supraveghere.

În Tokyo, Japonia, trenurile opresc în stație, iar călătorii pot intra doar când se deschid ușile trenului și ale unor panouri de înălțime medie.

Autoritățile din Tokyo le-au montat în stațiile foarte aglomerate. Acolo unde au avut loc sinucideri, sunt panouri și mai înalte.

 

Citește și
facebook, magdalena serban, furt, crima metrou
Gestul pe care l-ar fi făcut Magdalena Șerban înainte de a comite crima de la metrou
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Panouri de protecție există în multe state din Asia, unde peroanele se aglomerează foarte mult. Și în țările din Europa au început să fie instalate, în special pe liniile noi sau în stațiile aglomerate. Chiar și vecinii din Sofia le vor monta în subteran.

Avantajele panourilor de protecție sunt uriașe. Este vorba în primul rând de siguranță călătorilor, care nu mai au cum să ajungă pe calea de rulare. În plus, metroul ar câștigă în viteză pentru că va intră mult mai repede în stație.

Problema este prețul. Ar costă de la 2 la 10 milioane de euro pentru o singură stație.

Asta pentru că este un sistem complex, care se sincronizează la secundă cu trenul care intră în stație. Există și alte dezavantaje, instalarea ar dura luni bune, iar dacă se strică, pasagerii riscă să rămână blocați în interior, spun specialiștii.

O altă soluție pentru protejarea pasagerilor ar fi instalarea unor sisteme de alertare, care ar avertiza mecanicul în cazul unor incidente. Doar că specialiștii se tem de abuzurile românilor și spun că mecanicul nu ar avea timp să frâneze. Trenul circulă cu 80 la ora prin galerie, iar în stație intră cu aproape 20 de kilometri pe oră. Incetinirea lui ar duce la alte probleme.

Comunicat Metrorex: "S-ar crea intervale mai mari de succedare între trenuri, ceea ce ar produce disconfort publicului călător și, mai grav, ar duce la mai multe situații de supraaglomerare în stații."

Pe de altă parte, călătorii trebuie să știe că sub peron există o rigolă de 60 de centimetri lățime, un refugiu în care se pot adăposti cei care cad pe șine. Alina nu a știut și a murit marți seară, când a fost împinsă de pe peron. Așa că între timp primim sfaturi.

Gheorghe Udriște, fost director al Metrorex
: "Să-și poarte de grijă, să nu mai stea pe telefon. Paza să fie mai activă și pe peroane."

O statistică neoficială, arată până acum au murit pe sinele metroului câteva zeci de oameni.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Metrorex explică de ce nu poate micşora viteza de intrare la peron a trenurilor
Metrorex explică de ce nu poate micşora viteza de intrare la peron a trenurilor

Metrorex a oferit explicații într-un comunicat în legătură cu crima care a avut loc la metrou marți seară.

Gestul pe care l-ar fi făcut Magdalena Șerban înainte de a comite crima de la metrou
Gestul pe care l-ar fi făcut Magdalena Șerban înainte de a comite crima de la metrou

O femeie a relatat pe Facebook faptul că ucigașa de la metrou ar fi furat din magazinul ei o băutură energizantă cu doar câteva ore înainte de a comite crima.

Rareş Năstase, despre diferenţele dintre staţiile de metrou de la noi şi cele din Tokyo. FOTO
Rareş Năstase, despre diferenţele dintre staţiile de metrou de la noi şi cele din Tokyo. FOTO

Se pune acum şi la noi problema unor măsuri de protecţie la metrou. O tânără a murit, după ce o femeie a împins-o pe șine, fiind ulterior călcată de tren, în staţia Dristor 1, din Capitală.

Cazul tragediei de la metrou. Parchetul va ancheta cum a acționat operatoarea de la 112
Cazul tragediei de la metrou. Parchetul va ancheta cum a acționat operatoarea de la 112

După ce șeful Poliției Capitalei a susținut că nu a primit niciun apel la 112 după tentativa de omor de la Costin Georgian, STS a făcut precizări despre această situație.

Femeia acuzată că a omorât o tânără la metrou, transferată la Spitalul Penitenciar Jilava
Femeia acuzată că a omorât o tânără la metrou, transferată la Spitalul Penitenciar Jilava

Magdalena Şerban, femeia acuzată că a omorât o tânără după ce a împins-o pe şinele de metrou, a fost transferată din arestul Poliţiei Capitalei la Spitalul Penitenciar Jilava.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.