Soluțiile care elimină tragediile de la metrou. Unde se pot adăposti persoanele căzute pe sine
Țările civilizate au căutat soluții pentru a evita asemenea tragedii la metrou, cum a fost cea de marți seară de la noi. În Japonia și Marea Britanie, de pildă, oficialii au montat panouri de protecție, de-a lungul peronului.
Ele reduc la zero numărul celor care cad pe șine. Joi seară, ministerul de Transporturi a anunțat că se gândește să monteze astfel de panouri. În plus, va suplimenta patrulele și camerele de supraveghere.
În Tokyo, Japonia, trenurile opresc în stație, iar călătorii pot intra doar când se deschid ușile trenului și ale unor panouri de înălțime medie.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Autoritățile din Tokyo le-au montat în stațiile foarte aglomerate. Acolo unde au avut loc sinucideri, sunt panouri și mai înalte.
Panouri de protecție există în multe state din Asia, unde peroanele se aglomerează foarte mult. Și în țările din Europa au început să fie instalate, în special pe liniile noi sau în stațiile aglomerate. Chiar și vecinii din Sofia le vor monta în subteran.
Avantajele panourilor de protecție sunt uriașe. Este vorba în primul rând de siguranță călătorilor, care nu mai au cum să ajungă pe calea de rulare. În plus, metroul ar câștigă în viteză pentru că va intră mult mai repede în stație.
Problema este prețul. Ar costă de la 2 la 10 milioane de euro pentru o singură stație.
Asta pentru că este un sistem complex, care se sincronizează la secundă cu trenul care intră în stație. Există și alte dezavantaje, instalarea ar dura luni bune, iar dacă se strică, pasagerii riscă să rămână blocați în interior, spun specialiștii.
O altă soluție pentru protejarea pasagerilor ar fi instalarea unor sisteme de alertare, care ar avertiza mecanicul în cazul unor incidente. Doar că specialiștii se tem de abuzurile românilor și spun că mecanicul nu ar avea timp să frâneze. Trenul circulă cu 80 la ora prin galerie, iar în stație intră cu aproape 20 de kilometri pe oră. Incetinirea lui ar duce la alte probleme.
Comunicat Metrorex: "S-ar crea intervale mai mari de succedare între trenuri, ceea ce ar produce disconfort publicului călător și, mai grav, ar duce la mai multe situații de supraaglomerare în stații."
Pe de altă parte, călătorii trebuie să știe că sub peron există o rigolă de 60 de centimetri lățime, un refugiu în care se pot adăposti cei care cad pe șine. Alina nu a știut și a murit marți seară, când a fost împinsă de pe peron. Așa că între timp primim sfaturi.
Gheorghe Udriște, fost director al Metrorex: "Să-și poarte de grijă, să nu mai stea pe telefon. Paza să fie mai activă și pe peroane."
O statistică neoficială, arată până acum au murit pe sinele metroului câteva zeci de oameni.