Soluțiile care elimină tragediile de la metrou. Unde se pot adăposti persoanele căzute pe sine

×
Codul embed a fost copiat

Țările civilizate au căutat soluții pentru a evita asemenea tragedii la metrou, cum a fost cea de marți seară de la noi. În Japonia și Marea Britanie, de pildă, oficialii au montat panouri de protecție, de-a lungul peronului.

Ele reduc la zero numărul celor care cad pe șine. Joi seară,  ministerul de Transporturi a anunțat că se gândește să monteze astfel de panouri. În plus, va suplimenta patrulele și camerele de supraveghere.

În Tokyo, Japonia, trenurile opresc în stație, iar călătorii pot intra doar când se deschid ușile trenului și ale unor panouri de înălțime medie.

Autoritățile din Tokyo le-au montat în stațiile foarte aglomerate. Acolo unde au avut loc sinucideri, sunt panouri și mai înalte.

 

Citește și
facebook, magdalena serban, furt, crima metrou
Gestul pe care l-ar fi făcut Magdalena Șerban înainte de a comite crima de la metrou

Panouri de protecție există în multe state din Asia, unde peroanele se aglomerează foarte mult. Și în țările din Europa au început să fie instalate, în special pe liniile noi sau în stațiile aglomerate. Chiar și vecinii din Sofia le vor monta în subteran.

Avantajele panourilor de protecție sunt uriașe. Este vorba în primul rând de siguranță călătorilor, care nu mai au cum să ajungă pe calea de rulare. În plus, metroul ar câștigă în viteză pentru că va intră mult mai repede în stație.

Problema este prețul. Ar costă de la 2 la 10 milioane de euro pentru o singură stație.

Asta pentru că este un sistem complex, care se sincronizează la secundă cu trenul care intră în stație. Există și alte dezavantaje, instalarea ar dura luni bune, iar dacă se strică, pasagerii riscă să rămână blocați în interior, spun specialiștii.

O altă soluție pentru protejarea pasagerilor ar fi instalarea unor sisteme de alertare, care ar avertiza mecanicul în cazul unor incidente. Doar că specialiștii se tem de abuzurile românilor și spun că mecanicul nu ar avea timp să frâneze. Trenul circulă cu 80 la ora prin galerie, iar în stație intră cu aproape 20 de kilometri pe oră. Incetinirea lui ar duce la alte probleme.

Comunicat Metrorex: "S-ar crea intervale mai mari de succedare între trenuri, ceea ce ar produce disconfort publicului călător și, mai grav, ar duce la mai multe situații de supraaglomerare în stații."

Pe de altă parte, călătorii trebuie să știe că sub peron există o rigolă de 60 de centimetri lățime, un refugiu în care se pot adăposti cei care cad pe șine. Alina nu a știut și a murit marți seară, când a fost împinsă de pe peron. Așa că între timp primim sfaturi.

Gheorghe Udriște, fost director al Metrorex
: "Să-și poarte de grijă, să nu mai stea pe telefon. Paza să fie mai activă și pe peroane."

O statistică neoficială, arată până acum au murit pe sinele metroului câteva zeci de oameni.

Articol recomandat de sport.ro
O bătaie de joc românească: tatăl lui David Popovici le-a povestit francezilor cum politicul voia să profite de băiatul lui
O bătaie de joc românească: tatăl lui David Popovici le-a povestit francezilor cum politicul voia să profite de băiatul lui
Citește și...
Metrorex explică de ce nu poate micşora viteza de intrare la peron a trenurilor
Metrorex explică de ce nu poate micşora viteza de intrare la peron a trenurilor

Metrorex a oferit explicații într-un comunicat în legătură cu crima care a avut loc la metrou marți seară.

Gestul pe care l-ar fi făcut Magdalena Șerban înainte de a comite crima de la metrou
Gestul pe care l-ar fi făcut Magdalena Șerban înainte de a comite crima de la metrou

O femeie a relatat pe Facebook faptul că ucigașa de la metrou ar fi furat din magazinul ei o băutură energizantă cu doar câteva ore înainte de a comite crima.

Rareş Năstase, despre diferenţele dintre staţiile de metrou de la noi şi cele din Tokyo. FOTO
Rareş Năstase, despre diferenţele dintre staţiile de metrou de la noi şi cele din Tokyo. FOTO

Se pune acum şi la noi problema unor măsuri de protecţie la metrou. O tânără a murit, după ce o femeie a împins-o pe șine, fiind ulterior călcată de tren, în staţia Dristor 1, din Capitală.

Cazul tragediei de la metrou. Parchetul va ancheta cum a acționat operatoarea de la 112
Cazul tragediei de la metrou. Parchetul va ancheta cum a acționat operatoarea de la 112

După ce șeful Poliției Capitalei a susținut că nu a primit niciun apel la 112 după tentativa de omor de la Costin Georgian, STS a făcut precizări despre această situație.

Femeia acuzată că a omorât o tânără la metrou, transferată la Spitalul Penitenciar Jilava
Femeia acuzată că a omorât o tânără la metrou, transferată la Spitalul Penitenciar Jilava

Magdalena Şerban, femeia acuzată că a omorât o tânără după ce a împins-o pe şinele de metrou, a fost transferată din arestul Poliţiei Capitalei la Spitalul Penitenciar Jilava.

Recomandări
Negocieri tensionate. Provocările viitorului guvern: datorie publică de 53% din PIB, taxe mărite, salarii înghețate
Negocieri tensionate. Provocările viitorului guvern: datorie publică de 53% din PIB, taxe mărite, salarii înghețate

Au apărut tensiuni între partidele pro-europene după o nouă rundă de negocieri pentru viitorul guvern. După o ședință comună, cei din USR au spus că datele despre bugetul de anul următor prezentate de ministrul de Finanțe au fost neclare.  

Românii au declarat câștiguri de peste 700 milioane lei din tranzacții cu criptomonede. Cât de mari ar fi tranzacțiile totale
Românii au declarat câștiguri de peste 700 milioane lei din tranzacții cu criptomonede. Cât de mari ar fi tranzacțiile totale

Românii au declarat la ANAF anul trecut câștiguri din tranzacții cu monede virtuale de peste 700 de milioane de lei.

Oficial. Primarul general Nicușor Dan va candida la președinția României ca independent: ”Este un moment de cumpănă”
Oficial. Primarul general Nicușor Dan va candida la președinția României ca independent: ”Este un moment de cumpănă”

Primarul general al Capitalei Nicușor Dan a anunțat, luni, într-o conferință de presă, că intenționează să candideze la Președinția României ca independent.