Bucurestiul poate aplica pentru fonduri UE in vederea realizarii unui sistem de transport suspendat

Sorin Oprescu

Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a aprobat, sambata, participarea Capitalei la un proiect cu fonduri europene ce presupune realizarea unui sistem de transport suspendat, cu telecabine.

Proiectul de hotarare privind participarea Bucurestiului la acest proiect european, aflat pe ordinea de zi a sedintei CGMB de sambata, a fost aprobat cu 30 de voturi "pentru" si 15 abtineri.

Bucurestiul a fost invitat, in februarie, de catre compania Overland Transport Systems (OTS) din Anglia, urmare a unei recomandari a Comitetului Regiunilor de la Bruxelles, invitatia de a participa la proiectul "Overland Transport Systems - Sisteme de Transport Suspendate".

Astfel, Bucurestiul poate aplica pentru fonduri europene in vederea realizarii unui sistem de transport suspendat, ce are capacitatea sa transfere un mare numar de calatori in interiorul si imprejurul orasului, potrivit hotararii adoptate sambata de CGMB.

Primarul general Sorin Oprescu a declarat, miercuri, ca este importanta participarea Bucurestiului la obtinerea proiectului, precizand ca s-ar putea plimba "politicienii, ca sa ajunga mai repede la serviciu" sau "curajosii".

Citește și
Sorin Oprescu, Dupa 20 de ani - 2
Oprescu, despre autostrada suspendata: O sa vada dom' Basescu si aia. O s-o trec prin Mihaileanu
Cum a așteptat Ucraina asaltul rușilor în Harkov. Dezvăluirile unor soldați ucraineni despre scenele haotice de pe front

Edilul sef al Capitalei a spus ca atunci cand a auzit de planul cu transportul suspendat rapid, l-a bufnit rasul si a avut retineri, insa Uniunea Europeana a ajuns la concluzia ca acest lucru ar rezolva multe probleme, iar pentru asta sunt pusi la dispozitie multi bani, asa ca trebuie "sa incercam sa vedem ce se intampla".

"Este o hotarare a Uniunii Europene prin care s-a ajuns la concluzia ca acest lucru ar rezolva multe probleme si pentru acest lucru exista o finantare mare. Hai sa incercam sa vedem ce se intampla. Daca vom putea sa o facem, inca nu se stie unde. Ar putea sa se intample maxim doua lucruri: unul ar fi ca o sa se plimbe numai politicienii, sa ajunga mai repede la serviciu, iar cel de-al doilea ca se vor plimba curajosii", a mai spus Sorin Oprescu.

Primarul a subliniat ca este importanta participarea municipalitatii la acest proiect.

Directorul Directiei Transporturi, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei din Primaria Capitalei, Ion Dedu, arata ca se ofera municipalitatii posibilitatea de a participa la selectia organizata la Bruxelles, implementarea proiectului fiind conditionata de decizia reprezentantilor de la Bruxelles.

"Daca Bucurestiul va fi selectat pentru implementarea proiectului, municipalitatea va aplica pentru obtinerea finantarii puse la dispozitie de Uniunea Europeana", a declarat marti Ion Dedu.

Alaturi de Bucuresti, alte trei orase au fost propuse pentru implementarea acestui proiect, respectiv Cluj-Napoca, Budapesta si Chisinau.

Proiectul pilot are in vedere un traseu pe o distanta de maxim 10 kilometri. Cabinele vor putea sa transporte cel mult patru persoane sau un scaun cu rotile si o persoana, maxim doua. Greutatea maxima ce va putea fi transportata este de 400 de kilograme, viteza medie de transport, de 50 de kilometri pe ora, iar numarul maxim al calatorilor transportati pe ora, pe fiecare directie de mers - de aproximativ 5.000 de persoane.

"Tinand cont de faptul ca reteaua este in dezvoltare, ea va oferi o varietate de destinatii pe masura ce avanseaza, dar, in comparatie cu traficul rutier urban, pe caile suspendate se va rula neintrerupt catre statia de destinatie aleasa. Sistemul va fi proiectat la cele mai inalte standarde de siguranta si va fi rapid, confortabil si energo-eficient (sistem electric)", se arata in raportul de specialitate al proiectului de hotarare de Consiliu General, adoptat sambata.

Telecabinele vor utiliza o sursa electrica externa, acestea urmand sa se succeada la o distanta de 10 metri. Toate cabinele vor fi echipate cu instalatie de incalzire, aer conditionat, cu camere de supraveghere video in interior sau in exterior.

"Selectia destinatiei se va face prin atingerea tastelor pe un ecran sau prin recunoasterea vocii", se mai arata in document.

Potrivit lui Dedu, linia - traseu va fi parte a unei retele urbane inscrise intr-un areal situat de-a lungul si deasupra strazilor si cursurilor de ape, la o inaltime medie de 10 - 15 metri de nivelul solului.

Liniile - traseu se ramnifica si coboara in zona punctelor de oprire intens circulate, care vor avea acces usor, fie de la nivelul strazii ce are corespondent traseul, fie in incinta marilor centre comerciale, a garilor, a terminalelor de aeroporturi, sau alte pucte pe care municipalitatea le va stabili.

"OTS va completa sistemele de transport urban existente si va functiona de-a lungul liniilor de cale ferata, tramvaie, autobuze, furnizand schimburi intermodale, ca in cazul transferului de la un sistem de transport la altul", se arata in expunerea de motive a proiectului de hotarare.

Daca proiectul va fi votat de consilierii generali, municipalitatea va aplica pentru obtinerea fondurilor, urmand sa primeasca un raspuns in luna iunie 2013.

Articol recomandat de sport.ro
E gata! Primul fotbalist care pleacă de la FCSB în această vară
E gata! Primul fotbalist care pleacă de la FCSB în această vară
Citește și...
Transport in comun, in aer. Cum ar putea arata din iunie cele mai mari orase ale Romaniei
Transport in comun, in aer. Cum ar putea arata din iunie cele mai mari orase ale Romaniei

Sistem de transport suspendat, cu telecabine, care sa transfere un mare numar de calatori in interiorul si imprejurul orasului. Este proiectul cu fonduri europene care ar putea schimba fata Capitalei.

Oprescu, despre autostrada suspendata: O sa vada dom' Basescu si aia. O s-o trec prin Mihaileanu
Oprescu, despre autostrada suspendata: O sa vada dom' Basescu si aia. O s-o trec prin Mihaileanu

Invitat in emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica la ProTV si PROTV NEWS, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a promis, inca o data, ca va duce la bun sfarsit proiectul autostrazii suspendate.

Un grup de constructii chinez e interesat de un parteneriat la autostrada suspendata a lui Oprescu
Un grup de constructii chinez e interesat de un parteneriat la autostrada suspendata a lui Oprescu

Shanghai Urban Construction Group (SUCG) din China se declara interesat de autostrada suspendata pe care Sorin Oprescu vrea sa o construiasca in Bucuresti.

Recomandări
Care este salariul unui europarlamentar. Diurna zilnică este de 350 de euro
Care este salariul unui europarlamentar. Diurna zilnică este de 350 de euro

La alegerile din 9 iunie, România își va vota primarii și europarlamentarii. 542 de candidați se luptă pentru cele 33 de posturi de la Bruxelles.  

Cât de greu este pentru un fermier român să obțină fonduri europene. Fermele cu certificat BIO au cele mai mari avantaje
Cât de greu este pentru un fermier român să obțină fonduri europene. Fermele cu certificat BIO au cele mai mari avantaje

”Fonduri UE pompate în agricultură”, PARTEA a II-a. Fermierii români trebuie să își ia consultanți buni ca să poată accesa fondurile europene. Depind de aceste sume, pentru că, prin activitatea lor, nu sunt eligibili în fața băncilor.    

De ce nava cargo care a scufundat un alt vapor în larg de Sf. Gheorghe a plecat imediat de la locul accidentului
De ce nava cargo care a scufundat un alt vapor în larg de Sf. Gheorghe a plecat imediat de la locul accidentului

Nava care s-a scufundat sâmbătă la 50 de kilometri în larg de Sfântu Gheorghe a fost lovită chiar de ambarcațiunea care a ajutat la salvarea echipajului.