Salariul minim creşte de la 1 ianuarie. Cât vor câștiga angajații cu studii superioare

62090564
iStock

Salariul minim brut lunar va creşte la 2.230 lei de la 1 ianuarie, de la 2.080 lei în prezent, potrivit unei HG publicate în Monitorul Oficial.

Pentru personalul cu studii superioare, salariul minim brut rămâne la 2.350 lei brut lunar.

Salariul minim diferenţiat pentru angajaţii din construcţii, de circa 3000 minim brut lunar, va fi păstrat în continuare la acest nivel, potrivit News.ro.

La nivel naţional, câştigul salarial mediu nominal net a fost în luna octombrie de 3.116 lei, în urcare faţă de luna precedentă cu 34 lei (+1,1%), arată datele transmise recent de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Comparativ cu luna octombrie a anului precedent, câştigul salarial mediu nominal net a crescut cu 14,6%. În luna octombrie 2019, câştigul salarial mediu nominal brut a fost 5.090 lei, cu 49 lei (+1%) mai mare decât în luna septembrie 2019.

 

Firmele au 20 de zile lucrătoare ca să modifice salariul minim

 

Modificarea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată pentru angajaţi trebuie realizată de agenţii economici în registrul Reges/Revisal în termen de 20 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a măsurii creşterii salariului minim - 1 ianuarie 2020, menţionează şeful Inspecţiei Muncii, Dantes Nicolae Bratu, într-un comunicat al instituţiei remis marţi AGERPRES.

"În conformitate cu art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor, modificarea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată se transmite în registrul general de evidenţă a salariaţilor - REGES/REVISAL în termen de 20 de zile lucrătoare de la data producerii modificării, respectiv de la data de 1 ianuarie 2020", precizează inspectorul general de stat.

Inspecţia Muncii aminteşte că începând de la 1 ianuarie 2020, potrivit deciziei Guvernului, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată se stabileşte la suma de 2.230 lei lunar, pentru un program normal de lucru în medie de 167,333 ore pe lună, reprezentând 13,327 lei/oră, fără a include sporuri şi alte adaosuri.

Astfel, începând cu 1 ianuarie 2020, toate drepturile şi obligaţiile stabilite potrivit legii se determină prin raportare la nivelul de 2.230 lei al salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, subliniază Inspecţia Muncii.

De asemenea, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată pentru personalul încadrat pe funcţii pentru care se prevede nivelul de studii superioare, cu vechime în muncă de cel puţin un an în domeniul studiilor superioare, se stabileşte, începând de la 1 ianuarie 2020, la suma de 2.350 lei lunar, pentru un program normal de lucru de 167,333 ore în medie pe lună, reprezentând 14,044 lei/oră, fără a include sporuri şi alte adaosuri, se mai precizează în comunicatul Inspecţiei Muncii.

 

Articol recomandat de sport.ro
”Să vină Antonela!”. Leo Messi nu a rămas indiferent după gestul colegului său
”Să vină Antonela!”. Leo Messi nu a rămas indiferent după gestul colegului său
Citește și...
60148671
Afacerile bizare sunt înfloritoare. Cu cât și-au mărit averile cei mai bogaţi oameni din lume

O prezenţă uriaşă pe reţelele de socializare, o melodie de succes despre o familie de rechini şi o colecţie înfloritoare de vechituri auto sunt câteva dintre mijloacele care au permis acumularea unor averi impresionante în 2019, la nivel mondial.

62100626
Anunțul oficial făcut de BNR despre euro. Aurul, la cel mai ridicat nivel din ultimele două luni

Banca Naţională a României (BNR) a anunţat, marţi, un curs de referinţă de 4,7794 lei/euro, în creştere cu 0,16% faţă de valoarea atinsă marţi.

62090564
Cu câți bani rămâne, după impozitare, bărbatul care a câștigat 4,8 milioane de euro la Loto

Moș Crăciun a venit mai repede pentru un român din Satu Mare, care este, de duminică, mai bogat cu aproape 5 milioane de euro. 

Recomandări
Vlcsnap 2026 10 06 19h36m34s343
Cum au ajuns două românce să fie ucise de parteneri, deși ceruseră ajutor de la autorități: „Știau că o ducea la cerșit”

Fiecare viață de femeie luată este un eșec răsunător al societății, al legii, al sistemului. La noi în ţara însă violența domestică este un fapt obişnuit în condiţiile în care răspunsurile autorităţilor vin de multe ori prea târziu.

Shutterstock uzina dacia
Se clatină un gigant. Nou val de plecări voluntare la Dacia. Uzina de la Mioveni își oprește producția pentru patru zile

Dacia a anunțat un nou val de plecări voluntare, în contextul problemelor din industria auto și a noii strategii a Renault. În jur de 160 angajați de la uzina de la Mioveni sunt vizați, după cum au declarat surse pentru ȘtirileProTV.ro.

Sorin grindeanu
Sorin Grindeanu: Ne-am fi aşteptat ca după patru premieri de dreapta să existe şansa celor care au câştigat alegerile

Preşedintele PSD, Sorin Grindeanu, a declarat marţi că desemnarea lui Luca Niculescu pentru funcţia de premier "nu este neconstituţională", dar s-ar fi aşteptat ca preşedintele Nicuşor Dan să-l desemneze pe el.