Cea mai puternica masina pe gaz din Europa e a unui roman. Cat a economisit dupa ce a trecut la GPL
Cea mai puternica masina pe gaz din Europa este condusa de un roman. De altfel, oricat ar suna de ciudat, gazul petrolier lichefiat nu mai reprezinta un combustibil ieftin doar pentru cei fara posibilitati financiare.
Tot mai multe masini scumpe ascund sub capota instalatii GPL si asta pentru ca proprietarii sufocati de platile cu intretinerea si asigurarile incearca sa reduca macar costurile de transport.
Aici avem spre exemplu o masina americana, cu un motor de 6,2 litri al carui impozit ar costa 10 mii de lei pe an.
Asa ca proprietarul, doar din economia facuta cu instalatia GPL ar putea plati fara probleme taxa catre stat.
In plus in primul an ar amortiza si investitia facuta in instalatia de gaz, care costa aproximativ 10 mii de lei.
In 2012 s-au vandut 20 de mii de sisteme pe gaz petrolier, cu 25% mai mult decat in 2011.
Cifrele spun ca in Romania aproximativ 5% din autoturisme functioneaza cu GPL. Cei care le monteaza, spun ca ar trebui sa ne asteptam la tot mai multe autoturisme de cateva sute de mii de euro pe GPL
Masina poate fi cartea de vizita a multor oameni de afaceri sau directori iar succesul unora este direct proportional cu valoarea automobilului pe care il conduc.
Acest Mercedes de 589 de cai putere se afla in proprietatea unui director de multinationala. Cu un motor de 6,2 ar consuma 20 de litri la suta de km.
Mult chiar si pentru un om cu bani. Iata de ce a apelat la o echipa de ingineri care i-au trecut bolidul de pe benzina pe gaz. Puterea a ramas aceeasi, dar costurile cu combustibilul au scazut la jumatate.
Sincron Marius Colteve inginerMasina poate fi cartea de vizita a multor oameni de afaceri sau directori iar succesul unora este direct proportional cu valoarea automobilului pe care il conduc.
Acest Mercedes de 589 de cai putere se afla in proprietatea unui director de multinationala. Cu un motor de 6,2 ar consuma 20 de litri la suta de km.
Mult chiar si pentru un om cu bani. Iata de ce a apelat la o echipa de ingineri care i-au trecut bolidul de pe benzina pe gaz. Puterea a ramas aceeasi, dar costurile cu combustibilul au scazut la jumatate.
"Din ce pot sa spun, este cea mai puterrnica masina care ruleaza cu GPL in Europa. Masina se apropie efectiv de euro 6, desi ea a fost proiectata de euro 4.", spune Marius Colteve, inginer.
Si nu sunt putini cei care monteaza instalatii GPL pe masini de lux. De la Hummer, pana la limuzine folosite la nunti, pentru toate exista o solutie.
Emanuel se lauda cu un Infiniti al carui motor de 5,6 litri e foarte costisitor. Dupa ce a trecut pe la mecanic consumul a scazut la nivelul unei Dacii cu motor de 1,6.
"Nu puteai sa folosesti masina chiar intr-o exploatare zilnica cu asemenea costuri si atunci, pentru ca eu folosesc masina zilnic, am recurs la aceasta varianta.", spune Emanuel Ilina, proprietar.
La fel de mult inghite si acest Porsche daca e folosit doar in oras. Asa ca cel care il conduce a preferat sa dea 9000 de lei pentru instalatia de gaz.
Spre exemplu la 5 mii de kilometri parcursi benzina ar fi costat 8000 de lei. In schimb gazul costa pana-n 4 mii de lei.
Instalatiile pe GPL pot fi montate si pe motoare de ultima generatie.
"Motor de 4,5 litri, 8 cilindri si 340 de cai putere cu consum aproximativ de 19% pe GPL.", spune Marin Buleandra, inginer GPL.
Inginerii spun ca desi nu mai exista diferente de putere, totusi trebuie sa fim atenti daca vrem asa ceva pe masina.