75 de Dacii, salvate de la fier vechi. Cum poti sa transformi o rabla intr-un "vehicul istoric"
Tot mai multi romani restaureaza batrana Dacie a familiei in loc sa o duca la fiare vechi. Anul trecut, 75 de automobile istorice din aceasta marca au primit atestatul de vehicul istoric
Proprietarii acestor masini au ales sa le curete de rugina si sa le restaureze, in loc sa le dea la REMAT. Odata cu autoturismele, ei au salvat si o parte din istoria auto romaneasca.
Citeste si: Automobilul lui Ceausescu inca mai circula in Romania. Unde poate fi vazuta Dacia dictatorului
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Potrivit Retromobil Club Romania, cele mai multe Dacii intrate in club, 55 la numar, sunt modelul 1300. Urmeaza ca popularitate Dacia 1100 cu 15 exemplare, Dacia 1310 cu patru si o Dacia 2000. Campioane la atestari sunt Bucurestiul si judetele Prahova, Satu Mare, Mures, Suceava si Brasov.
In anul 2014, in sectia Dacia Clasic a Retromobil Club Romania au intrat 75 de noi automobile, aproape de doua ori mai multe decat in 2013, cand in familie au fost primite 39 de masini. Atestarea ca vehicul istoric presupune ca automobilul sa fie in stare buna si fara modificari, cu exceptia consumabilelor.
Una dintre masinile care au primit anul trecut recunoasterea ca vehicul istoric este o „sutica” din 1968, an in care primele masini Dacia 1100 au iesit pe portile Uzinei de Automobile Pitesti. Tot in 2014 a intrat in sectia Dacia Clasic a Retromobil Club Romania si o Dacia 1300 din 1969, primul an in care acest model a fost produs in tara noastra, in doar 293 de exemplare.
In Retromobil Club Romania pot intra toate automobilele mai vechi de 30 de ani, care nu mai sunt acum in fabricatie. Sectia Dacia Clasic poate primi, asadar, modele precum Dacia 1100, Dacia 1300, Dacia 1310 si Dacia 2000.
In octombrie 2014, legislatia care prevede atestarea automobilelor ca vehicul istoric a suferit o schimbare importanta, care va ajuta la conservarea masinilor romanesti. Concret, s-a schimbat definitia termenului “vehicul istoric”, astfel ca acum pot fi atestate masinile mai vechi de 30 de ani care nu se afla in productie, chiar daca nu au trecut 30 de ani de la sistarea fabricarii lor, asa cum prevedea anterior legea.
Citeste si: Poze oficiale cu Dacia Oroch, modelul pickup Duster. Arata spectaculos, iar interiorul e de nerecunoscut
Schimbarea este conforma cu recomandarile Parlamentului European. De altfel, Romania devine primul stat care preia noua definitie a vehiculelor istorice. Datorita acestei modificari legislative, vor putea fi salvate automobile care au facut istorie in Romania, precum Dacia 1310 seria a doua. Conditia este ca masina pentru care se solicita atestarea sa fie mai veche de 30 de ani, asadar sa fie produsa pana 1985.
Sursa: , Retromobil Club Romania
Etichete: masini, auto, epoca, istorie, dacia, vehicul, remat,
Dată publicare:
28-01-2015 13:35