Simulare StirileProTV: Risc mortal pe trecerile de pietoni uitate de autoritati in goana dupa bani
Firma pe care o detine fratele directorului de achizitii de la Compania de Drumuri si o alta societate au castigat un contract, de 6 milioane de euro, pentru lucrari de marcaje rutiere.
Cazul a intrat in atentia Agentiei Nationale pentru Integritate, care urmeaza sa dea o decizie pentru un conflict de interese.
Pentru contractul de marcaje de 6 milioane de euro s-au batut 5 firme, care au depus ofertele la sfarsitul lunii martie 2013. Cu 2 saptamani mai devreme, sef al directiei de achizitii publice cu finantare de la stat a fost numit Teodor Razvan Emil Teodorescu. Este chiar Directia care gestioneaza toate contractele finantate din buget, de exemplu cele pentru marcaje.
Dupa 4 luni de la aceasta numire, licitatia a fost castigata, culmea, de asocierea dintre Teo Trans Consulting si Anduna Servimob.
Coincidenta sau nu, patronul companiei Teo Trans Consulting, Teodorescu Adrian Mugurel, este chiar fratele proaspatului director. Un conflict de interese grav, acuza firmele care au pierdut licitatia, asa ca s-au adresat instantei.
Am incercat sa discutam cu reprezentantii Teo Trans Consulting, dar la sediul social, un apartament din sectorul 2, domnul Teodorescu Adrian Mugurel nu e de gasit.
L-am intrebat despre acest posibil conflict de interese pe unul din asociatii celeilalte firme castigatoare.
"Asociat Anduna Servimob: Este posibil ca Teo Trans sa fie intr-un conflict de interese, dar asta nu o pot exprima.
Reporter: Cum va explicati ca ati castigat?
Asociat: Am avut cea mai buna oferta.
Reporter: In ce a constatat asta?
Asociat: Cel mai mic pret.
Reporter: Dumneavoastra stiti sa-mi dati o cifra?
Asociat: Nu o stiu pe de rost."
Seful directiei achizitii publice din CNADNR spune ca nu si-a ajutat fratele sa castige licitatia.
Noul director general al CNADNR, care a preluat aceasta afacere de familie, asteapta acum o decizie a Agentiei pentru Integritate.
Tehnica de editare a imaginilor ne permite sa simulam ce se poate intampla acolo unde trecerile de pietoni dispar dupa prima ploaie.
Asa putem vedea ca o trecere de pietoni de pe Drumul National 3 este practic stearsa, nici urma de utilaj care sa o marcheze din nou, asa ca orice pieton care incearca sa traverseze pe aici este pus in mare pericol, daca soferii nu vad semnul.
Din pacate, sunt multe portiuni de drumuri in zona Capitalei unde marcajele lipsesc pentru ca una din firme care ar trebui sa le execute are doar 10 angajati.