Nicolae Robu susţine că metroul este necesar în Timişoara. Lucrări finalizate, peste un deceniu

Nicolae Robu la DNA

Primarul Nicolae Robu a declarat că Timişoara va trebui să aibă metrou în următorul deceniu, în perspectiva dezvoltării urbane, dar costurile fiind foarte ridicate, sursa de finanţare va fi identificată în funcţie de oportunităţile ce vor apărea.

Pentru proiectul "Metroul-CFR", administraţia Robu a mai efectuat un astfel de studiu în urmă cu circa patru ani, care a primit aviz favorabil, dar între timp s-au schimbat coordonatele din teren, iar studiul trebuie refăcut în acest an, intrând pe lista de bugetare.

Prima propunere a edilului de realizare a unui sistem de transport urban de tip metrou presupunea ca liniile terestre de cale ferată care traversează oraşul să fie duse în subteran, iar în intervalul orar când nu circulă trenuri, să poată fi folosite pentru transport de persoane, ca metrou.

Edilul a explicat că studiul de prefezabilitate (SPF) realizat atunci a fost agreat de Ministerul Transporturilor, dar între timp au apărut modificări care obligă la schimbarea viziunii şi acum se are în vedere construirea unui metrou propriu-zis care să lege Aeroportul Internaţional "Traian Vuia" de ieşirea din oraş spre Serbia.

"Atunci nu vorbeam despre realizarea unui metrou propriu-zis. Nu se mai poate face ceea ce voiam atunci, întrucât CFR a mers pe o altă linie, a obţinut finanţare europeană şi în următorii 30-40 de ani nu se va mai putea discuta acest subiect. Dar Timişoara, la fel ca orice alte oraşe de aceeaşi mărime din lumea care a atins alte standarde de dezvoltare, va trebui să ofere locuitorilor săi şi vizitatorilor condiţii de mobilitate moderne şi rapide. Aşa ceva nu se poate face la suprafaţă, nu putem construi artere cu 10 benzi, ci în subteran, cu metroul", a detaliat Nicolae Robu, într-o conferinţă de presă.

Citește și
Nu s-au omorât cu munca, dar au încasat lunar peste 7.000 de euro. Politicienii români cu activitate discretă în Parlamentul European

Primarul a explicat că ar mai exista soluţia de a construi şosele suspendate, dar care nu cadrează cu arhitectura oraşului. El a mai subliniat că un primar trebuie să fie atât făptuitor, cât şi vizionar al unor proiecte mai îndepărtate.

Întrucât costurile unui astfel de metrou s-ar ridica la circa 1 miliard de euro, Nicolae Robu susţine că sursele financiare vor veni de acolo de unde au făcut rost de bani în acelaşi scop şi alte oraşe ale lumii.

"Timişoara este cumva sub o pedeapsă divină să nu aibă şansa de a accede la o sursă de finanţare? Va apărea o oportunitate de finanţare la un moment dat. Nu ştiu când va fi acel moment, dar ca să poţi discuta cu un potenţial finanţator, trebuie să ai un astfel de studiu de prefezabilitate făcut de specialişti", a explicat Nicolae Robu.

Primarul a reamintit că în urmă cu doi ani a discutat cu o firmă a statului chinez, care voia "să promoveze imaginea Chinei în lume" şi care voia să ducă liniile de tren în subteran pe banii lor.

"Întrucât liniile de cale ferată nu sunt în jurisdicţia primăriei, i-am îndrumat (pe chinezi, n.r.) spre Ministerul Transporturilor, care îşi dăduse girul cu aviz favorabil pentru acel SPF pentru metrou. Dar apărând oportunitatea de finanţare europeană (...) a căzut totul. Dar iată, nu ştii ce oportunităţi de finanţare pot apărea", a conchis Robu.

Articol recomandat de sport.ro
Dinamo și FC U Craiova, cu un picior și jumătate în Liga 2! Cum se mai pot salva de la retrogradare
Dinamo și FC U Craiova, cu un picior și jumătate în Liga 2! Cum se mai pot salva de la retrogradare
Citește și...
Unul dintre automotoarele unui tren care circula de la Piteşti la Bucureşti Nord s-a defectat. Ce s-a întâmplat cu pasagerii
Unul dintre automotoarele unui tren care circula de la Piteşti la Bucureşti Nord s-a defectat. Ce s-a întâmplat cu pasagerii

Unul dintre automotoarele trenului R 13425, care circulă între Piteşti şi Bucureşti Nord, s-a defectat, luni seară, în staţia Titu. Astfel, călătorii au fost preluaţi de o altă garnitură, care a venit din direcţia Târgovişte.

Poliţişti şi specialişti antidrog au organizat o acţiune de control la staţia de taxare de pe A2. Ce sancțiuni au dat
Poliţişti şi specialişti antidrog au organizat o acţiune de control la staţia de taxare de pe A2. Ce sancțiuni au dat

Poliţişti şi specialişti antidrog au organizat, luni, o acţiune de control la staţia de taxare de pe Autostrada A2 Bucureşti-Cernavodă, în cadrul acesteia fiind date sancţiuni în valoare de aproape 55.000 de lei.

Primul limitator de viteză inteligent din România a fost instalat la Snagov. Cum funcționează
Primul limitator de viteză inteligent din România a fost instalat la Snagov. Cum funcționează

În comuna Snagov, de lângă București, a fost montat primul limitator de viteză inteligent.

Recomandări
Israelul bombardează intens orașul Rafah, după ce Hamas a acceptat o propunere pentru un armistiţiu în Gaza. VIDEO
Israelul bombardează intens orașul Rafah, după ce Hamas a acceptat o propunere pentru un armistiţiu în Gaza. VIDEO

Armata israeliană efectuează luni seara bombardamente intense asupra estului oraşului Rafah, după anunţul Hamas că a acceptat o propunere înaintată de Egipt şi Qatar pentru un armistiţiu cu Israelul în Fâşia Gaza.

NATO, UE şi SUA condamnă exerciţiile nucleare
NATO, UE şi SUA condamnă exerciţiile nucleare "iresponsabile" ruseşti. Moscova speră să calmeze spiritele

NATO, UE şi SUA au calificat luni drept iresponsabile exerciţiile militare pentru folosirea unor arme nucleare tactice anunţate mai devreme de Moscova.

Intrarea în Uniunea Europeană a avut un efect spectaculos pentru România. Avem același nivel de trai ca al Ungariei
Intrarea în Uniunea Europeană a avut un efect spectaculos pentru România. Avem același nivel de trai ca al Ungariei

Intrarea în Uniunea Europeană a avut un efect spectaculos pentru România, dar şi pentru celelalte țări din Europa Centrală și de Est.