Raportul tragediei aviatice din Taiwan. Capitanul a oprit singurul motor care mai functiona: "Wow, era in partea gresita!"
Capitanul cursei aeriene TransAsia Airways ATR, care s-a prabusit in februarie in Taiwan, omorand 43 de oameni, a oprit din greseala singurul motor al avionului care mai functiona, provocand astfel cumplita tragedie.
Intr-un raport realizat de autoritatile din Taiwan, citat de The Guardian, se arata ca Liao Jian-zong, capitanul care se afla in acem moment la comanda aeronavei, nu a reusit sa treaca un test de zbor realizat in luna mai 2014, deoarece nu a stiut cum sa se descurce cu un motor care s-a defectat in timpul zborului.
"Wow, am tras inapoi maneta, pentru ca era in partea gresita!", a spus Liao, cu cateva secunde inainte de prabusire - dupa cum se aude in inregistrarea audio intrata in posesia autoritatilor.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Se pare ca in cabina de pilotaj era o mare confuzie, in timp ce cei doi capitani incercau sa recastige controlul avionului, dupa ce unul dintre cele doua motoare se defectase. Capitanul Liao a oprit al doilea motor, care inca functiona, insa nu si-a dat seama decat atunci cand era prea tarziu. El a incercat sa-l reporneasca chiar inainte ca al 2-lea ofiter, care se afla in cabina ca sa invete meserie, a spus: "Impact, impact, pregatiti-va de impact!"
Aceste cuvinte infioratoare au fost ultimele care s-au auzit in inregistrare, conform raportului autoritatilor din domeniul aviatiei taiwaneze, ASC, care a investigat acest caz.
Investigatiile mai arata ca Liao, fost pilot militar de zbor, a inceput sa zboare pe cursele comerciale in 2009 si s-a angajat la compania TransAsia in urmatorul an. A fost promovat in functia de capitan in august 2014 si s-a alaturat flotei aeriene ATR 72-600 in noiembrie. El a efectuat in total 4914 de ore de zbor, dintre care 3.151 cu ATR 72-500 si 250 de ore cu ATR 72-600.
Cu toate acestea, el a picat testul de evaluare la simulator, realizat in mai 2014. Apoi, a mai incercat o data in iunie si a reusit sa fie promovat in functia de capitan, chiar daca el a avut probleme similare in timpul antrenamentelor din iulie 2014.
Tragedia s-a produs pe 4 februarie 2015, in plina zi, cand cursa ATR 72-600, cu 58 de oameni la bord, s-a prabusit in apele inghetate ale unui rau la scurt timp dupa decolarea sa de pe aeroportul Songshan din Taipei. In total, 43 de oameni au murit, inclusiv capitanul cursei.
Dintre cei aflati in avion, 5 erau membri ai echipajului, iar 31 erau cetateni chinezi. Cursa avea ca destinatie Kinmen, o mica insula situata in apropierea Chinei continentale, dar aflata sub controlul Taiwanului. In imaginile filmate de un amator s-a putut vedea cum avionul pierde din altitudine, se izbeste de parapetul unui pod si se prabuseste in raul Keelung.
In accident au fost raniti si un sofer de taxi si pasagerul sau, dupa ce avionul a atins un pod inainte de a cadea in apa. Accidentul a fost al doilea in care era implicat un avion al TransAsia in termen de sapte luni.
Sursa: The Guardian
Etichete: pilot, avion, taiwan, raport, tragedie, TransAsia,
Dată publicare:
02-07-2015 10:24