"Trimiterea echipajelor umane pe marte, o idee prostească". Cine a făcut declarația

Ultimul update: Miercuri 26 Decembrie 2018 16:57
Data publicarii: Miercuri 26 Decembrie 2018 16:54
Categorie: Stiri Stiinta
Astronaut

Unul dintre primii astronauţi americani care au ajuns pe orbita Lunii a spus că ideea de a trimite echipaje umane pe Marte este "aproape ridicolă", informează Xinhua.

Bill Anders, un fost astronaut de la NASA, în vârstă de 85 de ani, a pilotat modulul lunar folosit în cadrul misiunii Apollo 8, ce a marcat primul zbor spaţial cu echipaj uman care a părăsit orbita Terrei şi a orbitat Luna, în decembrie 1968. Acea misiune a fost vitală pentru industria spaţială americană şi a deschis calea către legendara aselenizare din cadrul misiunii Apollo 11, realizată şapte luni mai târziu, scrie Agerpres.

Într-un interviu pentru BBC Radio 5 Live, Bill Anders a spus că este un "mare susţinător" al programelor spaţiale fără echipaje umane, "în principal pentru că acestea sunt mult mai ieftine".

Astronautul american consideră că sprijinul popular pur şi simplu nu există în prezent pentru a finanţa misiuni în spaţiu cu echipaje umane, care au costuri mult mai mari.

"Care este urgenţa? Ce ne împinge să mergem pe Marte? Nu cred că publicul este atât de interesat de acest lucru", a afirmat fostul astronaut de la NASA.

Un fost coleg al lui de echipaj, Frank Borman, comandantul misiunii Apollo 8, a avut însă un ton mai optimist în această chestiune.

"Nu sunt la fel de critic faţă de NASA precum este Bill", a declarat el în aceeaşi emisiune radiofonică. "Cred cu fermitate că avem nevoie de o explorare robustă a Sistemului Solar şi mai cred că omul este o parte din acest demers", a adăugat Frank Borman.

Cei doi foşti astronauţi au acordat acest interviu pentru BBC Radio 5 Live în cadrul unui documentar special, realizat pentru a marca împlinirea a 50 de ani de la misiunea lor istorică spre Lună.

Până în prezent, NASA a plasat cu succes trei rovere funcţionale pe suprafaţa planetei Marte, denumite Spirit, Opportunity şi Curiosity, care au transmis semnale către Terra. Cel mai recent program spaţial de explorare a planetei Marte desfăşurat de NASA este sonda InSight, care a ajuns pe suprafaţa "Planetei Roşii" pe 26 noiembrie şi are misiunea de a studia structura internă a acestui corp ceresc.

"Acum, vom explora în sfârşit interiorul lui Marte şi vom aprofunda mai bine cunoştinţele noastre despre vecinul cosmic al Terrei, în contextul în care NASA se pregăteşte să trimită exploratori umani spre profunzimile Sistemului Solar", a precizat agenţia spaţială americană într-un comunicat.

Astronaut Seymour Hersh, jurnalist castigator al premiului Pulitzer