Nasul artificial care poate detecta bacteriile, inventat de cercetătorii israelieni. Poate să salveze vieți

Un nas artificial care poate detecta bacteriile a fost creat de cercetătorii israelieni. Este o descoperire importantă, bazată pe nanoparticule de carbon.

Nasul artificial a fost creat de oamenii de știință de la Universitatea Ben Gurion din Israel și poate monitorizeze în mod continuu contaminarea bacteriană. Are numeroase utilități, relatează agenția TPS, preluată de Agerpres.

„Am inventat un nas artificial bazat pe nanoparticule de carbon unice ("puncte carbonice"), capabile să depisteze molecule de gaz, mai ales să detecteze bacterii prin metaboliţii volatili pe care acestea îi eliberează în atmosferă", a declarat profesorul Raz Jelinek, cercetător principal în cadrul studiului.

Nasul artificial utilizează reacţii chimice şi electrozi pentru a "mirosi" bacterii. Din punct de vedere tehnic, acesta înregistrează modificările la nivelul capacitanţei induse prin legarea moleculelor de vapori la electrozi interdigitaţi (IDE) acoperiţi cu puncte carbonice ce prezintă polarităţi diferite.

pastile verzi
Google lucreaza la pastila "Doctor House". Pilula care o sa va spuna precis de ce suferiti
Românii vor plăti mai mult dacă dispar aceste produse. Ce a spus ministrul Agriculturii

Învăţarea automată poate determina senzorul să identifice, cu precizie înaltă, diferite molecule de gaz, individuale sau în mixturi.

Printre domenii în care acest nas artificial ar putea fi pus în practică se numără cel al calităţii alimentelor, prin detectarea alimentelor alterate. De asemenea, tehnologia ar putea ajuta la identificarea bacteriilor în spitale şi clădiri publice sau ar putea fi utilizată în cadrul diagnosticării afecţiunilor prin intermediul respiraţiei. Totodată, ar putea contribui la accelerarea testării probelor de laborator, la identificarea bacteriilor "bune" şi a celor "rele" din flora intestinală, dar şi la depistarea gazelor toxice din mediul înconjurător.

Presa din Spania a reacționat imediat după ce Simona Halep a aflat că joacă cu Paula Badosa în primul meci de la revenire
Tehnologie SF devenită realitate. A apărut ochiul artificial care vede la fel de bine ca cel uman

Oamenii de ştiinţă au dezvoltat un ochi artificial care ar putea oferi roboţilor umanoizi capacitatea de a vedea şi ar putea funcţiona ca ochi bionic pentru persoanele cu deficienţe de vedere.

Google lucreaza la pastila

Dupa cautari pe Internet, Google trece si la cautari in corpul omenesc

Viermi cu telecomanda. S-au implantat nanoparticule care controleaza nervii

Folosind nanoparticule, oamenii de stiinta au gasit o cale prin care pot controla de la distanta, deocamdata doar neuronii si comportamentul animalelor. Acum se incearca si la oameni, dar mai dureaza pana cand vom avea rezultate.

Opoziția austriacă, despre Schengen: Poziția guvernului austriac faţă de extinderea Schengen este ruşinoasă

Opoziţia guvernului Austriei faţă de extinderea spaţiului Schengen prin includerea României şi a Bulgariei este ruşinoasă, incorectă şi ineficientă, a declarat Walter Baier, cap de listă al Partidului Stângii Europene.

Putin, despre alegerile din Rusia: „O campanie electorală civilizată și în deplină concordanță cu legile”

Vladimir Putin și-a sărbătorit luni seară victoria electorală în Piața Roșie, înțesată de ruși. Liderul de la Kremlin a marcat cu o baie de mulțime și împlinirea a zece ani de la anexarea ilegală a Crimeei.

Bani europeni pentru înființarea centrelor de colectare, refuzați de primării. Câmpurile au devenit „magnet” pentru deșeuri

Peste 1.900 de primării ar fi putut să ia bani europeni prin PNRR pentru înființarea așa-numitelor centre de colectare cu aport voluntar.