Exoplanetele care ar putea deţine un „ingredient” esenţial pentru viaţă. Ce arată noul studiu al NASA

exoplanete

Un studiu realizat de NASA care vizează exoplanetele a arătat faptul că 17 planete situate în afara Sistemului Solar ar putea deţine un „ingredient” esenţial pentru viaţă.

Aceste planete ar putea avea oceane de apă în stare lichidă, un „ingredient” esenţial pentru viaţă, care s-ar afla sub calote de gheaţă.

Exoplanetele sunt planete situate în afara sistemului nostru solar. Potrivit NASA, apa din acele oceane ar putea erupe ocazional prin crusta de gheaţă sub formă de gheizere.

Cercetătorii americani au calculat activitatea gheizerelor de pe aceste exoplanete, fiind prima dată când se fac astfel de estimări. Ei au identificat două exoplanete suficient de apropiate pentru ca semnele acestor erupţii să poată fi observate cu ajutorul telescoapelor de pe Terra, a anunţat agenţia spaţială americană, citată de Xinhua.

„Analizele noastre prevăd că aceste 17 exoplanete ar putea avea suprafeţe acoperite de gheaţă, dar primesc suficientă căldură internă prin dezintegrarea elementelor radioactive şi de la forţele mareice ale stelelor lor gazdă pentru a menţine oceane interne", a declarat Lynnae Quick de la Goddard Space Flight Center al NASA din Greenbelt, Maryland.

planete
Studiu. Cele mai vechi continente din Calea Lactee ar putea fi cu 5 miliarde de ani mai vechi decât cele de pe Pământ
„Înseamnă un Al Treilea Război Mondial”. Reacția Ungariei, după ce Macron a reluat ideea trimiterii de trupe în Ucraina

„Datorită cantităţii de căldură internă pe care o primesc, toate planetele din studiul nostru ar putea prezenta, de asemenea, erupţii criovolcanice sub forma unor filamente de tip gheizer”, a adăugat Lynnae Quick, conform Agerpres.

„Câți bani câștigi în România?” Apărătorul de la FCSB, dorit în Franța, a dat răspunsul pe loc
Astronomii au descoperit un sistem solar cu şase exoplanete ale căror orbite sunt perfect sincronizate

Telescopul american TESS şi cel european Cheops au descoperit un sistem solar format din şase planete.

Mai multe exoplanete de la marginea galaxiei noastre ar fi putut forma continente – cu forme avansate de viață – cu 5 miliarde de ani mai devreme decât Pământul, arată o nouă cercetare.

Prima imagine cu o planetă în afara sistemului nostru solar surprinsă de telescopul Webb. FOTO

Telescopul spațial James Webb a surprins prima imagine directă a unei exoplanete îndepărtate, o lume extraterestră din afara sistemului nostru solar.

„Cei mai tineri astronomi”. Doi elevi de liceu au descoperit patru exoplanete: „Am fost șocat”

Doi elevi de liceu au identificat patru exoplanete la aproximativ 200 de ani-lumină de Pământ, fiind considerați „cei mai tineri astronomi” care au făcut o astfel de descoperire.

Existența extratereștrilor nu a fost încă dovedită. S-au căutat „semnături digitale” în 10 milioane de sisteme solare

Nu s-au găsit dovezi ale existenței extratereștrilor în zece milioane de sisteme solare. Mai exact, dovezi ale activităților legate de tehnologie, așa cum este percepută de lumea noastră.

Rușii de la Gazprom au pierdut aproape 7 miliarde de dolari din reducerea livrărilor de gaze spre Europa

Grupul rus Gazprom a raportat joi pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de dolari) în 2023, comparativ cu un profit net de 1.226 miliarde de ruble (15,2 miliarde de dolari) în 2022.

Netanyahu: Evreii trebuie să fie capabili să se apere singuri, pentru că nimeni nu-i va apăra

Evreii trebuie să fie capabili să se apere singuri, pentru că nimeni nu-i va apăra, a estimat joi prim-ministrul israelian Benjamin Netanyahu, în timp ce tot mai multe voci se ridică împotriva războiului dus de Israel în Fâşia Gaza, informează AFP.

Intervenție în forță a trupelor speciale după ce un bucureștean s-a încuiat în casă cu gemenii de 4 luni. Ce i-a făcut soției

Trupele speciale de la Poliția Capitalei au intervenit de urgență la un caz de violență domestică. Un bărbat de 46 de ani se încuiase în locuința din Sectorul 5 cu doi bebeluși de numai 4 luni.