Anunț istoric făcut de NASA. Cum se poate apăra omenirea de asteroizii de mărimea celor care au ucis dinozaurii

asteroizi, pamant

În urma unui experiment de amploare, realizat în urmă cu șase luni, NASA anunță că ar fi găsit metoda prin care să salveze lumea de asterozii care au pus capăt existentenței dinozaurilor.

În septembrie 2022, testul de redirecționare a unui asteroid dublu, intitulat DART, a tras o navă spațială spre Dimorphos, parte a unui sistem de doi asteroizi.

Experimentul a fost conceput pentru a testa dacă un asteroid potențial periculos ar putea fi deviat departe de Pământ.

Acum, cercetătorii de la NASA au publicat rezultatele experimentului în revista științifică Nature, iar veștile sunt bune.

Echipa NASA a confirmat că a învățat cum să apere oamenii de impactul unui asteroid - ceea ce înseamnă că omenirea ar putea fi salvată de amenințarea care a pus capăt existenței dinozaurilor.

„Minge de foc” pe cerul Europei. Un asteroid a intrat în atmosfera Pământului | VIDEO
Clotilde Armand, reacție ironică după meciul România – Ucraina. Mesajul postat de primarul sectorului 1

Oamenii de știință spun că dispozitivul de impact DART a redus cu puțin mai mult de o jumătate de oră timpul necesar asteroidului Dimorphos pentru a orbita în jurul companionului său mai mare Didymos.

„Asteroizii sunt mult mai complecși decât o simplă rocă solidă”

Înainte de impact, echipa a sperat să scurteze timpul de orbită cu aproximativ șapte minute. Dar asteroizii sunt corpuri complexe, iar cât de dense sunt este greu de prezis.

Cristina Thomas, cercetător planetar la Northern Arizona University, a declarat pentru Motherboard: "Oamenii se pot gândi la misiunea DART ca la un experiment destul de simplu, care este similar cu jocul de biliard în spațiu - o navă spațială solidă se lovește de un asteroid solid. Cu toate acestea, asteroizii sunt mult mai complecși decât o simplă rocă solidă. De fapt, majoritatea asteroizilor sunt ceea ce noi considerăm a fi grămezi de moloz. Dacă lovești o grămadă de moloz cu o navă spațială, o mulțime de material va fi ejectat și va zbura".

Reacția provocată de materialul ejectat după coliziune a fost cea care a dus la schimbarea dramatică.

În timp ce calculul inițial de șapte minute al echipei se baza pe un impact asupra unui asteroid complet solid, Dimorphos s-a dovedit a fi mai puțin compactat, potrivit Daily Star.

"Am calculat o schimbare de perioadă de 33 de minute", a adăugat Dr. Thomas, "ceea ce este mult mai mare și arată cât de important a fost acel moment suplimentar de la materialul ejectat pentru schimbarea perioadei orbitei".

NEWS ALERT Scoțienii anunță transferul lui Ianis Hagi: ”În câteva zile”
Momentul în care un asteroid se dezintegrează deasupra Canalului Mânecii | VIDEO

Imagini incredibile cu un asteroid uriaș care explodează deasupra Canalului Mânecii au fost surprinse de camerele de supraveghere.

Un asteroid de mici dimensiuni a pătruns în atmosfera Pământului, fiind văzut deasupra Canalului Mânecii.

Avertismentul NASA după ce un asteroid cât un camion a trecut pe lângă Pământ: Punct orb în detectarea amenințărilor planetei

Descoperirea asteroidului de dimensiunea unui camion care a trecut recent pe lângă Pământ a stârnit îngrijorarea NASA.

Boeing a ascuns de autorități piese defecte care ar fi putut fi instalate în avioanele 737 Max, susține un nou denunțător

Un angajat al Boeing susține că această companie a încercat să ascundă de autoritățile de reglementare piese stricate ale modelului 737 Max sau care nu corespund specificațiilor, iar apoi a pierdut urma acestora.

Plata cu cardul devine lege în România. E obligatoriu pentru toți comercianții și PFA-uri

Toți comercianții, societăți ori persoane fizice autorizate, au de acum obligația legală de a accepta plata cu cardul- prin mijloace electronice, mai exact. Actul normativ a intrat în vigoare acum două zile, pe 16 iunie.

Radu Mihaiu: ”Poliţia a început o anchetă privind buletinele preştampilate. Sectorul 2 are cele mai multe voturi anulate”

Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, s-a prezentat, marți, la Secția de Poliție nr. 8 din București pentru a da declarații, în urma depunerii unei plângeri penale cu privire la existența unor buletine de vot preștampilate cu sigla PSD.