Vouchere de 9.000 lei pentru bucureştenii care vor să-şi ia maşină nouă. Care sunt condiţiile

×
Codul embed a fost copiat

5.000 de români cu buletin de Bucureşti ar putea beneficia de eco-vouchere, în valoare de 9 mii de lei, dacă îşi vor duce la casat maşina veche şi îşi vor cumpăra una nouă, electrică sau non-diesel.

Ciudat însă, cei care vor să beneficieze de acest sprijin sunt nevoiţi să renunţe la banii care pot fi luaţi prin progamul ''Rabla''. Prin acest proiect, primăria Capitalei vrea să reducă poluarea. Numai în primele 6 luni au fost înmatriculate încă 10 mii de vehicule second hand.

În fiecare zi, Capitala se sufocă din cauza dioxidului de azot, monoxidului de carbon, particulelor în suspensie şi a altor substanţe toxice degajate de maşini. Şi asta pentru că în fiecare zi Bucureştiul este traversat de peste un milion şi jumătate de maşini, majoritatea bătrâne. Vârsta medie a unei maşini care circulă pe drumurile publice este de 14 ani. Numai în Bucureşti, în primele şase luni ale acestui ani, au fost înmatriculate 10.303 de maşini second hand mai vechi de 10 ani.

Alin Tănase, coordonator de campanii la Greenpeace: „România ajunge un cimitir de maşini vechi. În Europa se introduc nişte măsuri simple: în oraşe aglomerate sunt zone de emisii reduse în care maşinile poluante nu au voie în centrul oraşului în Paris, Milano, Torino. Este un proiect şi la noi, dar nu se aplică, pentru că nu e o măsură populista şi ar revolta oamenii.

Acestea ar fi şi motivele pentru care autorităţile locale din Bucureşti au decis să pună la bătaie pentru anul viitor 5000 de eco vouchere în valoare de 9 000 de lei pentru cetăţenii cu reşedinţa în capitală. Însă programul primăriei nu se cumulează cu programul naţional Rabla.

Citește și
experiment poluare
Experiment Știrile Pro TV. Cum arată masca unui biciclist după 14 ore, din cauza prafului din Capitală

Iar pentru a intra în posesia banilor oferiţi din bugetul Primăriei, cei interesaţi trebuie să aibă reşedinţa în capitală, să-şi caseze maşina veche şi să-şi cumpere una nouă cu un nivel redus de emisii - fie electrică, fie non diesel.

Şi asociaţiile de protecţie a mediului trag un semnal de alarmă, pentru că zi de zi ne sufocam la propriu. Din păcate, bucureştenii nici nu mai sunt avertizaţi cu privire la acest aspect. În Capitală sunt instalate şase staţii de monitorizare cu ajutorul cărora ar trebui actualizate zilnic informaţiile cu privire la calitatea aerului - doar că staţiile nu funcţionează.

Alin Tănase, coordonator de campanii la Greenpeace: ''În momentul ăsta nu se măsoară nivelul de praf, chiar am comunicat cu ministerul şi unul dintre răspunsuri e ca s-a stricat un cablu sau s-a stricat un calculator. Pur şi simplu pentru că nu se măsoară nu există o problemă, dacă nu ştii de problemă - ea nu există''.

Însă Comisia Europeană ne avertizează că suntem mai aproape că oricând să plătim 100 de milioane de euro pe zi, amendă, dacă autorităţile nu vor lua măsuri prin care să protejeze sănătatea oamenilor.

Articol recomandat de sport.ro
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Citește și...
Service-uri care scot filtrele de particule ca să mărească puterea maşinilor. CAMERA ASCUNSĂ
Service-uri care scot filtrele de particule ca să mărească puterea maşinilor. CAMERA ASCUNSĂ

Registrul Auto Român trage un semnal de alarmă asupra unui fenomen tot mai răspândit la noi. Unii şoferi îşi scot filtrele de particule pentru a spori puterea maşinii ori nu-şi cumpără unui nou, când cel vechi trebuie înlocuit.

Experiment Știrile Pro TV. Cum arată masca unui biciclist după 14 ore, din cauza prafului din Capitală
Experiment Știrile Pro TV. Cum arată masca unui biciclist după 14 ore, din cauza prafului din Capitală

Ne sufocam la propriu în Bucureşti, din cauza prafului şi a poluării. Este semnalul de alarmă pe care îl trag, încă o dată, asociaţiile de protecţie a mediului, în timp ce autorităţile nu dau semne că vor să ia măsuri.

România, printre țările din UE cu cel mai poluat aer în interiorul clădirilor. Izolația termică a agravat situația
România, printre țările din UE cu cel mai poluat aer în interiorul clădirilor. Izolația termică a agravat situația

România este pe primele locuri în Europa la poluarea aerului din interiorul clădirilor. Este vorba în special de spaţiile publice, însă datele Comisiei Europene arata că ne confruntăm cu aceleaşi probleme şi în locuinţe.

Instituţiile statului român se fac că nu văd poluarea.
Instituţiile statului român se fac că nu văd poluarea. "Nu e groapă de gunoi, terenul e de aşa natură"

Din cauza poluării, România pierde anual populaţia unui oraş mic. Cum gestionează autorităţile situaţia, dincolo de declaraţii, vedem într-un caz recent privind o groapă de gunoi deschisă chiar lângă Parcul Natural Comana.

Recomandări
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică

Sute de tehnicieni STS lucrează în schimburi în aceste zile, ca să rezolve problemele ce apar în secții. Deja sunt ocupați, pentru că în sâmbătă seară se pun în funcțiune tabletele pentru înregistrarea și verificarea alegătorilor.

R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești
R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești

Moldelectrica a anunțat că atacurile rusești din regiunea Odesa au lăsat fără curent sudul Ucrainei și au afectat fluxurile energetice din zonă.

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete
A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița. Va dura, însă, până va ajunge peste tot, pentru că rețeaua are peste 700 de kilometri.