Vesti proaste pentru pasagerii curselor aeriene. Intarzierile de 5 ore nu vor mai fi despaguite
La presiunea companiilor, Uniunea Europeana intentioneaza sa modifice regulamentul care ii protejeaza pe clienti.
Astfel, intarzierile pot fi de 5 ore fata de 3, cat sunt acum, fara sa fiti despagubiti.
Chiar si asa, companiile aeriene se folosesc de diferite tertipuri, ca sa nu primiti compensatii, desi legal aveti acest drept.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
O companie low cost si-a anulat marti cursa Bucuresti-Barcelona, nu inainte de a-si tine 90 de pasageri in avion 3 ore.
Avionul avea probleme tehnice, asa ca pasagerilor li s-au dat peste planurile de vacanta.
Cei care nu au renuntat la bilet asteapta sa plece cu o alta cursa maine.
Compania aeriana nu a comentat incidentul, pentru ca nici macar nu are un birou de reprezentare in Romania, iar telefonul din Spania nu raspunde nimeni.
Situatia este des intalnita, mai ales in cazul companiilor low cost, spun reprezentantii Protectiei Consumatorilor.
"Exista anumite companii low cost care nu au reprezentante legale in Romania si aici problemele sunt mai complicate", spune Mihai Meiu, reprezentantul Protectiei Consumatorilor.
In aceste conditii, e foarte dificila respectarea drepturilor pasagerilor.
De exemplu, ca dupa 5 ore de asteptare sa li se ramburseze banii pe bilet.
Sau sa le fie oferite alte solutii de a ajunge la destinatie, iar daca acestea nu exista - sa fie cazati la un hotel.
In orice situatie, pentru intarzierea care depaseste 3 ore companiile aeriene sunt obligate sa plateasca o compensatie de minim 250 de euro.
In plus, sunt companii low cost care scriu in conditiile de transport: "Orele de plecare si de sosire nu sunt garantate."
O prevedere contradictorie regulamentului european, spun autoritatile romane.
Chiar si asa, operatorii aerieni se plang ca acest regulament le topeste profiturile.
"La presiunea operatorilor economici, se va incerca o diminuare a drepturilor consumatorilor, fie prin reducerea compensatiilor, fie prin marirea numarului de ore dupa care se ofera compensatiile", explica Mihai Meiu.
In loc de 3 ore, intarzierea poate fi de 5 ore, fara nicio despagubire.
Iar in fiecare an, numarul pasagerilor care se plang autoritatilor ca nu li se respecta drepturile depaseste cateva mii.