Tunelul de 14km care ar trebui sa rezolve o zona neagra de trafic a Capitalei. Marile necunoscute ale unui proiect scump

Ultimul update: Vineri 30 Ianuarie 2015 06:53
Data publicarii: Marti 27 Ianuarie 2015 18:51
Categorie: Social

Un tunel de aproape 14 kilometri ar putea scurta iesirea din Bucuresti catre autostrada A1 cu aproape o ora. Este vorba despre un proiect al primariei Capitalei care ridica anumite semne de intrebare.

Constructia ar trebui sa inlocuiasca drumul expres prevazut deja intr-un plan urbanistic, blocat insa in momentul de fata de contestatiile celor care ar trebui expropriati. Asa ca edilii fac studii pentru o varianta pe sub pamant, mai scumpa.

Iesirea din Capitala spre autostrada Bucuresti-Pitesti poate fi un test de rabdare pentru toti soferii. Cei care merg pe Soseaua Virturii stau zeci de minute in coloana, la semafor, iar cei care aleg varianta Iuliu Maniu pot pierde si mai bine de o ora pe drum.

Soferii care tranziteaza zona traiesc un calvar. Pentru a debloca traficul in zona, cei de la primarie au intocmit un proiect la suprafata.

Lucrarea a inceput cu un pod care porneste de pe Splaiul Independentei si traverseaza raul Dambovita inainte de intersectia Ciurel. Apoi lucrarea ar trebui sa continue cu un drum expres care sa ajunga pana la autostrada Bucuresti-Pitesti.

Lucrarile au inceput in urma cu 4 ani. Acum sunt blocate din cauza expropierilor. Pentru a evita astfel de probleme, primaria Capitalei vrea sa inlocuiasca drumul expres cu un tunel. Constructia ar putea avea intre 7,8 si 14 km si o adancime de aproximativ 17 si 18 m. Riscurile nu au fost inca estimate.

''Trebuie practic reluat studiul de fezabilitate. Sunt niste norme tehnice europene pe care trebuie sa le respectam: exista distante in ceea ce priveste punctele de ventilatie, sunt foarte bine specificate constructiile necesare in caz de accident sau incendiu”, spune Ion Dedu, Manager Adjunct CAPRICE-P.M.B.

Nici costurile nu se cunosc dar se estimeaza ca vor fi ceva mai mari ca in cazul unui drum expres. Constructia podului hobanat ar putea fi gata pana la jumatatea anului viitor, iar lucrarea in sine in maximum patru ani.

 

ELCEN a marit pretul gigacaloriei cu 10,2%. Primarul Sorin Oprescu sustine ca bucurestenii nu vor plati mai mult
ELCEN a marit pretul gigacaloriei cu 10,2%. Primarul Sorin Oprescu sustine ca bucurestenii nu vor plati mai mult
VIDEO PROTVPLUS.RO
Nicolae Robu
Inspectoratul Şcolar Timiș nu are internet la simularea de Bac, din cauza primarului Robu
Acțiune umanitară la Oradea. Localnicii sunt invitați să doneze o pâine pentru nevoiași
Vara a venit la jumătatea lui martie. O domnişoară îi arată reporterului cum s-a bronzat
Conferinţă internaţională despre lumea de mâine, organizată de elevii unei școli din Cluj
Cât câștigă o infirmieră în România vs Anglia și Israel. O româncă a decis să revină în țară
Avantajele oferite de universități din Cluj și Galați pentru a atrage studenți
Vremea frumoasă a scos oamenii în parcuri și la terase
Bucureștenii au invadat parcurile și terasele. Constănțenii s-au bucurat de soare
Cum deosebim măslinele vopsite negre de cele naturale. Sfatul specialiștilor
6 cabluri de dirijare a traficului feroviar au fost tăiate, pentru a fi furate. Anunțul CFR
Lampioane lansate lângă Coloana Infinitului la 62 de ani de la moartea lui Brâncuși
Mobilizare impresionantă pentru donare de sânge, la apelul unei asociații de motocicliști
Petreceri de Sfântul Patrick, la București. ”Spiritul irlandez trăieşte şi în afara țării"