Tunelul de 14km care ar trebui sa rezolve o zona neagra de trafic a Capitalei. Marile necunoscute ale unui proiect scump

Dată publicare: 27-01-2015 18:51
Dată actualizare: 30-01-2015 06:53


Un tunel de aproape 14 kilometri ar putea scurta iesirea din Bucuresti catre autostrada A1 cu aproape o ora. Este vorba despre un proiect al primariei Capitalei care ridica anumite semne de intrebare.

Constructia ar trebui sa inlocuiasca drumul expres prevazut deja intr-un plan urbanistic, blocat insa in momentul de fata de contestatiile celor care ar trebui expropriati. Asa ca edilii fac studii pentru o varianta pe sub pamant, mai scumpa.

Iesirea din Capitala spre autostrada Bucuresti-Pitesti poate fi un test de rabdare pentru toti soferii. Cei care merg pe Soseaua Virturii stau zeci de minute in coloana, la semafor, iar cei care aleg varianta Iuliu Maniu pot pierde si mai bine de o ora pe drum.

Soferii care tranziteaza zona traiesc un calvar. Pentru a debloca traficul in zona, cei de la primarie au intocmit un proiect la suprafata.

Lucrarea a inceput cu un pod care porneste de pe Splaiul Independentei si traverseaza raul Dambovita inainte de intersectia Ciurel. Apoi lucrarea ar trebui sa continue cu un drum expres care sa ajunga pana la autostrada Bucuresti-Pitesti.

Lucrarile au inceput in urma cu 4 ani. Acum sunt blocate din cauza expropierilor. Pentru a evita astfel de probleme, primaria Capitalei vrea sa inlocuiasca drumul expres cu un tunel. Constructia ar putea avea intre 7,8 si 14 km si o adancime de aproximativ 17 si 18 m. Riscurile nu au fost inca estimate.

''Trebuie practic reluat studiul de fezabilitate. Sunt niste norme tehnice europene pe care trebuie sa le respectam: exista distante in ceea ce priveste punctele de ventilatie, sunt foarte bine specificate constructiile necesare in caz de accident sau incendiu”, spune Ion Dedu, Manager Adjunct CAPRICE-P.M.B.

Nici costurile nu se cunosc dar se estimeaza ca vor fi ceva mai mari ca in cazul unui drum expres. Constructia podului hobanat ar putea fi gata pana la jumatatea anului viitor, iar lucrarea in sine in maximum patru ani.

 


VIDEO PROTVPLUS.RO