Sanctiunile drastice din noul Cod Rutier s-au inmuiat intr-o saptamana. Soferii fac presiuni uriase
La nici o saptamana de cand Ministerul de Interne a propus cele mai drastice sanctiuni din istoria codului rutier, autoritatile au inceput sa dea inapoi.
Soferii si mai ales transportatorii fac presiuni, pe motiv ca amenzile uriase si cativa ani de suspendare a permisului vor incuraja somajul si chiar falimentul.
Cand au auzit ca risca sa ramana 2 ani fara permis daca trec pe rosu si sa mai si plateasca pana la 16 mii de lei amenda, soferii au inceput sa-i bombardeze pe cei de la minister si Politia Rutiera cu mesaje.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Mai ales ca in aceeasi clasa de sanctiuni, dar cu suspendarea permisului pentru o perioada de 3 ani, se incadreaza si trecerea printre barierele coborate ale caii ferate sau conducerea sub influenta alcoolului.
Astfel ca ministrul de interne a anuntat oficial ca textul de lege este in dezbatere si ca sanctiunile vor mai fi reduse putin.
Ramane de vazut insa si daca vor fi create instante specializate in abateri rutiere, asa cum cer soferii.
Cand citesc propunerea de modificare a noului cod rutier, soferii se gandesc cel mai mult la... infrastructura.
Este destul de greu sa respecti legea, spun ei, cand ai semafoare ascunse in copaci si ghivece de flori in sensurile giratorii.
"In ceea ce priveste transportul de marfa, unde avem soferi profesionisti, suspendarea pe 2-3-4 ani, ce faci? Cream un nou sistem de somaj? Dupa ce trece aceasta perioada, il mai urca cineva pe autobuz sau pe autocar? Pentru ca isi pierde abilitatile, mai ales ca nu intinereste, ci imbatraneste omul", spune Ion Lixandru, vicepresedinte UNTTR.
Ca alternativa, transportatorii propun o mai mare atentie acordata educatiei si pregatirii.
Pentru politisti insa, vorbesc cifrele. Peste 10.000 din accidentele de anul trecut - adica aproape jumatate - au fost produse din cauza vitezei, neacordarii de prioritate pietonilor sau consumului de alcool.
Pe acestea, dar si trecerea pe culoarea rosie a semaforului si trecerea printre barierele la calea ferata - agentii sunt hotarati sa le sanctioneze drastic - pana la 16 mii de lei amenda si 3 ani de suspendare a permisului. Sanctiunile propuse cresc considerabil in caz de accident.
"-Am inteles ca sunt cele mai dure din Europa.
-Ce ar insemna pentru dumneavoastra sa va pierdeti permsiul?
-Fac chestia asta de 5 luni, probabil m-as orienta catre altceva, daca mai ai ce sa faci peste 50 de ani in Romania", spune o taximetrista.
Nemultumirile soferilor au ajuns si la urechile ministrului de interne, care se arata deschis la negocieri.
"Amenzile sunt intr-adevar prea mari, iar anumite fapte ce nu pot fi probate in fata instantei e greu sa le sanctionezi direct prin lege, drept urmare ne vom revizui punctul de vedere", declara Radu Stroe.
In noua lege, politistii vor sa separe faptele comise cu intentie de cele accidentale.