Afacerile cu scutere din Romania risca sa dea faliment. "E blocaj total, din cauza Codului Rutier"

×
Codul embed a fost copiat

Importatorii de vehicule pe doua roti acuza autoritatile ca, desi au introdus permisul pentru scuter de 2 luni, noul Cod Rutier nu are si norme de aplicare, asa ca niciun om care vrea carnet de conducere pentru scuter nu si-l poate lua, in acest moment.

Prin urmare, nu-si cumpara nici scuter, pentru ca nu-l poate conduce legal.

Desi reducerile de pret sunt si de 30%, nu se vinde nimic intr-un moment in care in alti ani era varf de sezon. Atat producatorii cat si importatorii se tem ca vor da faliment.

"Este un blocaj total, este zero datorita faptului ca au scos o lege, dar nu au procedurile. Am inchis linia de productie, linia de piese. Am trimis oamenii acasa si le spun sa astepte pana iese lumina", spune Fadi Ossman, producator vehicule.

"Vorbim despre o scadere estimata mai mare de 50% a vanzarilor anul acesta fata de anul trecut. Ar trebui de urgenta sa dam norme de aplicare ca sa stim cum putem lua permisul", a declarat Claudiu Craciun, reprezentant importator scutere

Citește și
permis
Proiect pe site-ul MAI: Soferii care nu platesc amenzile in 90 de zile raman fara permis
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Ne referim la permisul special de mopede, care ar da posibilitatea unui tanar fara permis de motocicleta sau masina sa conduca un scuter. Legea care a interzis conducerea scuterelor fara permis a lasat pietoni peste 100.000 de proprietari de vehicule pe doua roti. Acesti oameni sunt obligati sa faca scoala de soferi, daca vor sa mai circule cu mopedul. In acest moment insa instructorii nu-i pot primi:

"Acum sunt foarte multe cereri, vine vremea frumoasa oamenii vor sa iasa cu motocicleta. Nu va spun cate scutere am cumparat eu sperand ca va fi un aflux mare de clienti. Am motociclete, am instructori dar nu pot sa inscriu pentru ca nu stiu ce ne va cere ARR-ul pentru examinarea acestor cursanti", spune Marius Teodorescu, director scoala de soferi.

Legea 203 a aparut in noiembrie 2012 si a intrat in vigoare la jumatatea lunii ianuarie, insa normele ei de aplicare nu au fost date, asa cum ar fi trebuit, in 90 zile de la publicarea ei in Monitorul Oficial.

Cu alte cuvinte, stim doar ca cine nu are permis pentru categoria AM, A sau B, primeste dosar penal daca este prins de politie pe scuter. In normele de aplicare ar trebui prevazute conditiile, tipurile de teste si modul in care va fi examinat candidatul pentru carnet. Cu toate acestea, autoritatile nu au dat niciun termen pana la care vor rezolva situatia.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Soferii romani cu masini inmatriculate in strainatate ar putea ramane si ei fara permis
Soferii romani cu masini inmatriculate in strainatate ar putea ramane si ei fara permis

Soferii care nu isi vor plati amenzile primite de la Politia Rutiera in termen de 3 luni vor ramane fara carnet, prevede un proiect al Ministerului de Interne.

Proiect pe site-ul MAI: Soferii care nu platesc amenzile in 90 de zile raman fara permis
Proiect pe site-ul MAI: Soferii care nu platesc amenzile in 90 de zile raman fara permis

Soferii amendati care nu achita valoarea sanctiunii, in termen de 90 de zile, vor avea permisele suspendate pana fac dovada platii, potrivit unei propuneri de modificare a Codului rutier, lansata vineri in dezbatere publica, pe site-ul MAI.

Examenul practic pentru categoria A: viitorul motociclist va primi comenzi in casca de la examinator
Examenul practic pentru categoria A: viitorul motociclist va primi comenzi in casca de la examinator

Din ianuarie, cine vrea sa conduca un scuter sau o motocicleta trebuie sa treaca de un examen practic, sustinut in trafic.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.