Romanii au invins teama ca vor ajunge saraci lipiti si s-au napustit pe electronicele de la reduceri
Romanii au inceput iar sa cumpere electronice si electrocasnice. Un studiu publicat marti arata ca in trimestrul al doilea piata bunurilor de folosinta indelungata a avansat cu peste 12% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Cele mai mari cresteri de vanzari au fost pentru sistemele IT care au avansat cu peste 27%. Desktop-urile si monitoarele au fost vedetele acestui inceput de an, devansand pentru prima data cererea de laptop-uri.
Foarte bine s-au vandut si aparatele foto si elctrocasnicele mici. Si tinerii au pus umarul la revenirea consumului de electrocasnice: vanzarile de smartphone-uri au crescut cu aproape 8%.
Studiul arata ca in prima jumatatate a acestui an romanii au lasat peste 600 de milioane de euro in magazinele de electrocasnice, peste 63 de milioane de euro mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Noile tehnologii ii pun pe romani sa faca sacrificii, doar ca sa se laude cu ultimele gadgeturi.
Daca inainte service-urile erau la mare cautare, acum, cu atatea oferte si produse care mai de care mai atragatoare, nimeni nu mai sta sa-si repare produsele defecte.
Nimic nu se vinde insa daca nu e la promotie.
Cresterea vanzarilor este sustinuta si de extinderea sistemului de rate fara dobanda, pe care tot mai multe magazine il promoveaza.
De exemplu, un frigider care costa 1200 de lei se poate achita in 12 rate lunare a cate 100 de lei fara nici un cost suplimentar.