România nu are un brand gastronomic de țară. Ce spune un bucătar șef


Ultimul update: Marti 12 Noiembrie 2019 20:43
Data publicarii: Marti 12 Noiembrie 2019 19:04
Categorie: Stiri Sociale

Deși avem mâncăruri gustoase și foarte lăudate, România nu are încă un brand gastronomic de țară, adică un set de alimente, sau feluri de mâncare specifice, pe care turiștii străini să le asocieze țării noastre.

În Italia, mergi pentru pizza, în Franța pentru brânzeturi, iar în Portugalia pentru fructe de mare. Ar putea fi "micii", în România. Deocamdată, însă, nimeni nu a depus proiecte pentru a promova eficient aceste mâncăruri.

10 milioane de euro, bani disponibili în acest scop la Ministerul Agriculturii, au rămas necheltuiți.

„Cataplana cu pește și fructe de mare, mariscos în portugheză... Niciodată nu trebuie să modifici rețeta de baza! Poți să faci schimbări mici, dar toate ingredientele trebuie să rămână aceleași. Altfel trebuie să îi schimbi numele!”, a declarat Roberto Deus, bucătar-șef.

Noi avem 30 de feluri de sarmale, care nu le copiază pe cele turcești sau arăbești. Ar fi alegerea perfectă că brand, crede bucătarul străin.

„Am crezut că Portugalia e cel mai mare consumator de porc, până să ajung aici. Acum îmi dau seama că e România, aveți atâtea feluri cu carne de porc. Ador sarmalele! Și mi se mai pare interesantă ciorba în pâine, cu carne afumată și fasole”, spune Roberto Deus.

În 2013, Comisia Europeană a acceptat să includă rețeta originală de mici românești în lista celor tradiționale. Asta nu înseamnă că, de atunci, s-a și făcut ceva pentru a crește notorietatea marelui nostru atu gastronomic.

Între timp, micii sârbilor devin tot mai faimoși. Sunt mai subțiri, au adaos de ceapă, nu au bicarbonat și se mănâncă fără muștar, dar sunt variațiuni pe aceeași temă. La fel cum pleshkavitza, din Bosnia și Croația, seamănă izbitor cu o chiftea uriașă de burger.

Există însă un fel de "poliție" a pleshkavitei, care asigura respectarea strictă a rețetei. Și, practic, asta lipsește în cazul nostru. ​

620 de milioane de euro, bani europeni, au început să fie cheltuiți în aproape 8.000 de proiecte mici, care propun să construiască, în sfârșit, un brand gastronomic. Mici restaurante, fabrici de brânzeturi țărănești, specialități afumate sau produse proaspete din carne.

„Noi finanțăm partea de procesare, de producție efectivă. Și facem ca lucrurile pe care acum le găsești doar pe marginea străzii sau printre cunoscuți să ajungă într-o manieră controlată, etichetată pe masă consumatorului”, a declarat președintele Grupului de Acțiune Locală, Alexandru Potor.

Efectul acestor investiții se va vedea, ce-i drept, abia peste câțiva ani, în recenziile lăsate de turiștii străini și în numărul celor care aleg România pentru mâncare.

Vezi aici ultimele informații despre primele produse care vor fi la promoție de BLACK FRIDAY 2019 la eMAG.

 

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
 

Ce alimente ar trebui să primească cei mici de la părinți
Cum a supravieţuit o tânără într-o şalupă în Marea Egee, fără apă şi mâncare, timp de 2 zile
Mâncare tradițională, animale sălbatice și cel mai înalt brad din țară. Unde se află satul
VIDEO PROTVPLUS.RO