Reabilitarea termica da jos de pe blocuri panourile publicitare!
Autoritatile nu le mai permit proprietarilor sa bata palma cu diverse companii si sa-si acopere cu afise imense cladirile reabilitate.
Primele interdictii sunt in Capitala, unde edilii achita si partea locatarilor pentru lucrari. Chiar si asa, oamenii sunt suparati: n-ar vrea sa renunte la contractele banoase cu firmele de publicitate.
Doar ca mii de panouri uratesc marile intersectii. De pilda, pe bulevardul Ion Mihalache din Capitala, la capatul unui bloc se ridicau schele, iar la celalalt capat se monta un urias panou publicitar. Alpinistii au fost opriti si firma de publicitate amendata de Primarie cu 15.000 de lei.
Imediat, in bloc a inceput agitatia: proprietarii s-au plans ca au contract de 4 ani cu firma, de la care castiga sume bune. Mai mult, cei care nu mai vad nimic de panoul cu pricina ar primi si cateva sute de euro pe an, spun vecinii cu locuinte spre curtea interioara.
Pe langa problema estetica si cea de legalitate, edilii spun ca interdictia are in vedere in primul rand considerente tehnice: Prin gaurirea peretilor exteriori, structurile de metal de care se prind panourile publicitare asigura transferul termic, pe care reabilitarea trebuie sa-l elimine.
Si la Galati ori Brasov, oamenii pun interesul financiar mai presus de orice reabilitare.
In functie de cum negociaza fiecare asociatie, sumele primite sunt de minimum 20.000 de lei pe an, plus alte facilitati. Legea permite primarilor sa interzica, insa, orice constructie prinsa de imobilele reabilitate termic, inclusiv antene GSM sau alte firme luminoase pe acoperis.