Profesorii care ies din rutina programei școlare învechite. Elevii iubesc noile metode


Ultimul update: Duminica 23 Februarie 2020 21:44
Data publicarii: Duminica 23 Februarie 2020 18:12
Categorie: Stiri Sociale

Metodele interactive de predare fac materiile mai ușor de înțeles, iar sociologii spun că sunt ideale pentru noile generații, care se plâng de plictiseală la ore.

Însă NU sunt mulți profesorii care ies din rutina programei școlare învechite și țin orele într-un mod captivant.

Cei care au dovedit că au cu adevărat vocație de dascăli i-au făcut, pe copii să iubească materiile pe care le predau. Pe câțiva dintre ei i-am urmărit la clasă.

Așa învață notele muzicale elevii unei clase de-a opta din Timișoara, pe ”Oda bucuriei”. Iar unele teste sunt făcute direct pe telefonul mobil, cu ajutorul unei aplicații.

Elev: "Mie cel mai mult îmi place când cântăm la aceste instrumente. Sunt niște boomhackere. Ne și jucăm, pentru a ne distra la oră."

Cel de la catedră, absolvent de Conservator, a ales aceste metode de predare inedite ca să apropie nouă generație de muzică clasică.

Daniel Milencovici, profesor de muzică: "Ne jucăm prin a confecționa instrumente la orele de educație muzicală, apoi inventăm tot felul de jocuri ritmice. Chiar la un moment dat cu o clasă am gătit pe un anumit motiv pe care este compusă simfonia a 5-a de Beethoven”.

Ciprian Iftimoaei, sociolog: "Generația actuală de elevi, dar și de studenți, este foarte diferită de generațiile anterioare. Au nevoie de un conținut educativ și de predare foarte interactiv. Într-o oarecare măsură poate combate analfabetismul funcțional".

Laviniu Lăcustă, lider de sindicat USLIP Iași: „Poți arăta unui colectiv de copii că lucrurile pot merge și altfel, de o manieră mai instructivă, mai interactivă, trebuie să ai la dispoziție și alte mijloace, o dotare satisfăcătoare, video-proiectoare pe care foarte multe școli nu prea le au.”

Tot în Timișoara, la altă școală generală, elevii de clasa a 4-a se apropie de literatură într-un mod foarte personal: învață să rescrie unele texte.

Elev: "Stelele străluceau în noapte, iar luna lumina ca un far pe țărmul mari nesfârșite. Ninigra se trezi în mijlocul unei încăperi ciudate".

Adina Pătruț, învățător: "Copilul învață numai dacă este pus să facă, dacă îi spui uită. Îi încurajez foarte mult, orice idee este bună atâta vreme cât este argumentată".

O profesoară de română cu experiență de 20 de ani la catedră le stârnește elevilor curiozitatea prin analogii surprinzătoare.

Elevă: ”Am reușit să descoperim iubirea pentru cărți și am reușit să mă îndrăgostesc de cărți pentru că ne-a povestit atât de frumos."

Elevă: ”Este severă , dar într-un mod plăcut, pe noi ne motivează și reușim toți să ajungem nu neapărat să excelăm, dar să fim egali.”


Tatiana Cauni, profesoară: "Dacă-ți doreșți să faci ceva pentru copii cred că poți să spargi barierele metodelor clasice. Dacă-ti pasă, reușești să schimbi ceva.”

Deloc întâmplător, ea a fost premiată anul trecut, alături de alți 11 profesori din țară, de către o asociație care recompensează efortul dascălilor pasionați de meseria lor.

VIDEO PROTVPLUS.RO