Nu se mai confisca masinile, dar amenzile vor ustura de doua ori mai mult!
Este promisiunea celor care incearca sa dea de capat Codului de siguranta rutiera. Pe de alta parte, nimeni nu isi asuma proiectul initial, care a generat un scandal de presa.
Membrii Consiliului de siguranta rutiera s-au pus vineri la masa, cu ordin de la sefi sa renunte la confiscarea masinilor in cazul faptelor grave. Cu toate acestea, se cauta solutii impotriva soferilor periculosi, iar cea mai la indemana vorbeste despre marirea amenzilor si intinderea perioadelor de suspendare pana la cinci luni.
Daca masurile de mai sus sunt inspirate de modelul olandez, ascultati ce idei vin de la vecinii bulgari. Un alt proiect vorbeste despre introducerea tichetului albastru. Acesta va fi retras de politie atunci cand soferul a primit o sanctiune si este returnat acestuia dupa achitarea amenzii. Soferul gasit fara tichet se alege cu suspendarea pe o luna a permisului.
Modelul bulgaresc functioneaza cu succes si le-a adus la buget 2 miliarde de euro in 2008. 92% dintre contravenientii lor platesc amenda la timp, in timp ce doar 21% dintre romani sunt buni platnici.
Patru ore au studiat expertii trimisi din noua ministere proiectele de modificare a legislatiei in domeniul rutier. Pentru ca nu ne pot oferi drumuri mai bune, toate solutiile gasite vorbesc despre sanctiuni.
S-a renuntat la conficarea masinilor si la tragerea banilor din conturile contravenientilor. Strategia de siguranta rutiera cere insa masuri dure pentru a stavili numarul urias de accidente de pe strazile Romaniei.
Nu toate propunerile sunt controversate. Unele sunt chiar bune. Masinile care au fost avariate in accidente nu vor putea reveni pe strada decat dupa ce sunt verificate de un specialist.